Nu bygger vi racesläp.

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Löser sig till 2013?

De nya reglerna som planeras att införas 2013 innebär bl.a. att max sammanlagd vikt för bil och släp ökas från 3500kg till 4250kg, samt att släpets totalvikt får överstiga bilens tjänstevikt.

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Löser sig till 2013?

De nya reglerna som planeras att införas 2013 innebär bl.a. att max sammanlagd vikt för bil och släp ökas från 3500kg till 4250kg, samt att släpets totalvikt får överstiga bilens tjänstevikt.

Joo , Men det var snack om nått jäkla förarprov

Vad är då skillnaden mot att ta E behörighet ,,,,, Myndigheter:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:fakta

PierreC

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
BMW R1100S -04
Det blev 730 kg så ca 500 kg går det att lasta.
Inte nöjd med det men det funkar.
Lite däck, verktyg och annat skit i dragbilen så klarar jag vikten lätt.

Färdigmålat inne idag och tre av fyra låsanordningar på plats.
Monterade lite eluttag och ihopfällbar klädställning också.
Ska försöka hinna med att få in mattan i veckan och fixa till däck och fälgarna.

Grymt snyggt bygge!! Men en liten fråga... Hur har du tänkt med ventilation? Jag tänker ju främst på bensinångor från motoriserade leksaker i akterkastellet....

Typ solcellsdriven fläkt??
Som denna? :D
http://www.jula.se/solcellsdriven-flakt-414000

/Pierre

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Grymt snyggt bygge!! Men en liten fråga... Hur har du tänkt med ventilation? Jag tänker ju främst på bensinångor från motoriserade leksaker i akterkastellet....

Typ solcellsdriven fläkt??
Som denna? :D
http://www.jula.se/solcellsdriven-flakt-414000

/Pierre

Japp, utrymmena fram får venthål.
Ett där soppan står och två där kompressor och elverket ska stå.
Hehe tjackade igår en soldriven fläkt från Fultema som jag funderar på att sätta in i taket.
Tilluft har jag i en springa under dörrarna.

PierreC

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
BMW R1100S -04
Hehe tjackade igår en soldriven fläkt från Fultema som jag funderar på att sätta in i taket.

OK. Har en solcellsventilator inköpt på samma ställe, monterad på båten. Den flyttar inga våldsamma mängder luft och tar in vatten när det slår upp vågor över den.... Den är dock ganska tyst!

Skulle nog ge den 2 rattmuffar av 5. Den har trots allt funkat i fyra år.... Det trodde jag inte när jag köpte den!

/Pierre

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Jag skulle vända luftflödet.
Gasol och bensinångor är tunga, så det är bättre att mata in luft (som dessutom är renare ovanför taket än i vägdamms och avgasrörshöjd) uppifrån.
Med övertrycksventilation slipper man dessutom drag.

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Jag skulle vända luftflödet.
Gasol och bensinångor är tunga, så det är bättre att mata in luft (som dessutom är renare ovanför taket än i vägdamms och avgasrörshöjd) uppifrån.
Med övertrycksventilation slipper man dessutom drag.

ELLER så hittar luften in i dörrspringor och ångorna rinner ut NERE...
Under färd är ju inte det hela så jävla aktuellt då såsen står i eget utrymme helt avskillt från bo och garagedel.

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Fått lite småskit gjort i helgen.
Spanjoletterna från helvete med moddat låshus så jag har handtag på båda sidorna på dörren till bodelen.
Skicka upp div krokar, klädstänger och lådor och tycker det blev skitbra.
Fultema får igen ett helt gäng rattmuffar i betyg på deras solcellsdrivna fläkt.
Snurrar på av bara helvete men tyst så man hör en mus fisa.
Testade att stänga dörren ett tag och se vad som hände med den annars påtagliga doften av nymålat som finns och bara efter några minuter var det en märkbar skillnad.
Blev en liten arbetsbänk också, platsen under blir för extra fälgar och ostar.

Väntar in mina stöd till framhjulen som min smed knåpar ihop.
Tanken är att få till ett lätt men starkt stöd som också håller kvar hojen medan man surrar den.
Självklart är det liknande de som finns på marknaden men som bara kommer att funka om dom är fastskruvade i golvet.

IMG_1668.jpgIMG_1669.jpgIMG_1670.jpgIMG_1671.jpg

PierreC

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
BMW R1100S -04
Spanjoletterna från helvete med moddat låshus så jag har handtag på båda sidorna på dörren till bodelen.
Fultema får igen ett helt gäng rattmuffar i betyg på deras solcellsdrivna fläkt.
Testade att stänga dörren ett tag och se vad som hände med den annars påtagliga doften av nymålat som finns och bara efter några minuter var det en märkbar skillnad.

Tanken är att få till ett lätt men starkt stöd som också håller kvar hojen medan man surrar den.
Självklart är det liknande de som finns på marknaden men som bara kommer att funka om dom är fastskruvade i golvet.

Återigen, kungligt bygge minst sagt!!! Kul att fläkten gör det den är tänkt att göra, något updaterad jmf med jag har.

Hur många hinner du bygga på ett år? Lär väl hagla in beställningar antar jag. Ett tips, lämna inte ut dit telefonnummer! ;-)

/Pierre

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

View attachment 362050View attachment 362051View attachment 362052View attachment 362053

Kungligt snyggt som vanligt. :tummenupp

Men du kommer väl säkra grejerna på hyllorna innan det är dags för jungfrufärden?

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Jag tyckte det var såå mysigt när vi provlåg sängen...:krama

(Eller provsatt, men det lät inte lika kul...):banana

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Egen idé till vikter för depåtält då jag tycker der ser ut som ett tattarläger med soppadunkar i spännband och vill inte heller sopa sönder fötterna i hörnen på grova stålskivor.

Feta bakostar till gocart, flytspackel och rörbitar som matchar depåteltältets profiler.
Vips, små gummibeklädda vikter som man inte snubblar på.

En bild på släpets boende också.

IMG_1681.jpgIMG_1690.jpgIMG_1680.jpg

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Om du får ett chassi av mej, bygger du en åt mej?

Snyggt gjort, imponerad!

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Om du får ett chassi av mej, bygger du en åt mej?

Snyggt gjort, imponerad!

Visst, några feta kuvert med sedlar i så !

Fixat lådor till däcksvärmarna, div sprayer och en uppfällbar soptunna.
Japp, kryckorna ska få en plats !
IMG_1695.jpg

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Blir det inte alltför baktungt när 2 hojar är lastade?

Gillar detta bygge, stor inspirations tråd eller bara för att imponeras. Riktig Trackday-känsla. Men Duccen var snyggare i dem förra färgerna (pers smak)
Blir det många kuvert?
Blir det många sedlar i varje?

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha