Pucken
Arbete ger frihet !
- Gick med
- 7 Feb 2006
- Hoj
- Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Dagens I-landproblem.
Har man inget att klaga på kan man alltid skaffa sig.
Angående bygget,
Vi byggde om en Iveco 17 m3 för några år sen. Vi tänkte mer på att det skulle va stabilt och snyggt än lätt. Men det blev också ganska tungt när den blev färdig med, kök, tv och alla annan utrustning. Men blev riktigt praktisk att bo i.
Kunde lasta två cbr 1000, däck, verktyg och allt som behövs. samtidigt som vi kunde sova 3 st bekvämt utan att lasta av. Saknar den bara man ska ut och köra cross en dag.
Nu har du visserliggen redan ett bra chassi, men jag hade nog satsat på boggi, då det blir betydligt enklare med viktfördelningen. Är chassit 6 m totalt, eller 6 meter flak??
Lycka till med bygget ska bli roligt att se.
I skåne har vi en husvagnsskrot jag kan rekomendera, där kan man hitta många saker till vettiga priser. Måste finnas fler i sverige.
]
Riktigt fint bygge.
Släpets totalläng får vara 6m.
Axeln sitter på 3/5 och hojarna kommer hamna direkt bakom.
Kommer ha ett stort stuvutryme längst fram som rymmer soppadunkar, kompressor och annat tungt skit för att kunna reglera kultrycket.
Även tält och annat hamnar långt fram i bodelen så det hoppas jag ska funka.
Åter igen, va fan vi får se !
Har eget inredningsföretag och möbelsnickeri så allt kommer platsbyggas i tunnaste möjliga material.