Nu bygger vi racesläp.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
När jag byggt arbetsbänkar, så har jag använt vanlig masonit (sisådär 3mm tjock) som ytskickt,
Bara ett tips.

Dom flesta plåtslagarverkstäder häromkring brukar ha en stabil stålstomme med vinkeljärn som kantskydd och sen precis som du säger en masonit som ytskikt som dom byter efterhand när det blir slitet, jäkligt smart faktiskt dock inte så funkis i en släpvagn :tungan

bobo08

PMC Member
Gick med
20 Feb 2005
Hoj
BMW s1000rr GRÖN inte gul!! Gixxer 1000 K6a litehängigedition
Nu tror jag det inte blir så mycket bankande på den bänken...mest bonkande, å då kan det ju va bra om den ser bra ut oxå :p

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Skulle du inte bara ha ett lager väv? Eller menar du att du ska pensla på mer plast enbart?

Japp, slipa av och rolla en vända så att ytan blir blank och glänser som en hundkewk i månskenet.

Priset lär bli avskräckande, typ 25k i material och sen lite lull lull.

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
När jag byggt arbetsbänkar, så har jag använt vanlig masonit (sisådär 3mm tjock) som ytskickt, endast fastsatt med en plåtvinkel i framkant.
Ett trevligt material att arbeta på, ety det är ganska tåligt utan att vara halt eller slamrigt.
Då kan man banka, spilla och förstöra med gott samvete.
När det ser förjävligt ut så byter man skiva.
Bara ett tips.

EgSaCkT, och har man ett möbelsnickeri så skickar man på ett nytt laminat den dagen detta ser ut som faen.

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Helvete, hela lustiga ligan har flyttat in i min tråd ! :)

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Fölåt , Känner mig elak

Men tyckte den var vansinigt rolig , Fnissar som en skolflicka:hihi

Fopo

Najtrajder
Gick med
18 Mar 2011
Hoj
-10 KTM 690 SMC
Riktigt häftigt bygge :D Följt de en stund nu och hoppas på att få följa med till den är färdig! Glöm inte massor med bilder och gärna någon film också hehe

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Elva forumsidor och ingen har kommenterat den überläckra röda El Caminon på första sidan. Skandal! :gnissla Är den din Pucken? Isf behöver den dragkrok snart ;)

Är det isolerat redan eller bara träväggar?

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Elva forumsidor och ingen har kommenterat den überläckra röda El Caminon på första sidan. Skandal! :gnissla Är den din Pucken? Isf behöver den dragkrok snart ;)

Är det isolerat redan eller bara träväggar?

Japp och krok ska den få.
Rivs förövrigt nästa vecka för hellack !:yoparty

Hela bodelen är färdigisolerad !:tummenupp

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
fast pilgrimsbilen var väl inte i denna tråden?
Aber sehr übeläcker
Pilgrimsbilen? Förklara gärna. I min värld betyder El Camino - 'vägen' och den syns på bild i inlägg #12 Visst går väl pilgrimmer på vägar men det är ju nästan långsökt :) Finns det nån historia bakom det smeknamnet?

Ser ju fin ut ändå Pucken. Årsmodell? Lacka en motsvarande racingstripe på kärran?

Sorry för lite offtopic

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad