Nu e de dax för gåtor!

tIgGeR

Häradsbetäckare!
Gick med
5 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Imaginär R1
En sak som jag är lite nyfiken på......

Adam och Eva var dom första människorna på jorden. Dom får två söner.. Kain och Abel. Kain dödar Abel och går iväg och träffar sig en hustru!

Var kom hon ifrån?
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Bikacapa skrev:
Lösning för alla "sanning eller lögn" gåtor är att en lögn om en sanning är alltid en lögn och en sanning om en lögn är oxå alltid en lögn.
Mao ställer man en fråga så att man får en lögn som svar.
Hängde ni med?
Och här kommer en lite annorlunda gåta.

En man går in på en restaurang och ber kyparn om ett glas vatten. Kyparn tar istället fram en pistol och siktar mot mannens huvud. Mannen tackar och går glatt ut från restaurangen.
Förklara varför!
Obs, det finns en logisk förklaring till ovanstående

Lycka till!


DAAAAA han hade hicka
 

Meissner

Skriver!
Gick med
10 Aug 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Diverse
dews skrev:
Det va mammen!
545.gif

Bara för att jag har tagit kortet du har på din avatar
684.gif
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
tIgGeR skrev:
En sak som jag är lite nyfiken på......

Adam och Eva var dom första människorna på jorden. Dom får två söner.. Kain och Abel. Kain dödar Abel och går iväg och träffar sig en hustru!

Var kom hon ifrån?

det måste vara eva.. och om det inte va de så kom hon från adam och eva..
 

glib

Wannabe member...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg 650 -04 *Såld*
En annan lite kul:

En far och son är ute och åker bil på vintern och råkar ut för blixthalka och åker av vägen. Bilen tumlar runt och blir liggande.
Polis och ambulans anländer snart och far och son forslas i ilfart till sjukhuset. Tyvärr avlider fadern i ambulansen medan sonen förblir medvetslös.

På sjukhuset behandlas sonen snabbt av jourhavande läkare som upptäcker en svullnad i hjärnan och kallar ner överläkaren.
Överläkaren kommer in i salen och utbrister: "Men det är ju min son"!

Hur går detta nu ihop?
 

glib

Wannabe member...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg 650 -04 *Såld*
Stämmer, var mamman. Kanske var dålig men när jag hörde den på TV eller vart det nu var tog det ett tag innan jag hajade :rodnar
 

CalleE

C is for cookie
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Trollywood
Hoj
Kawasaki ER6N -06 "Elaka getingen"
tIgGeR skrev:
Här är en annan!
A wise old beggar is caught stealing from the kings garden, and brought before the king. The king, a lover of puzzles, gave the old man one chance to live.

He tells the man, "I have two daughters who are identical twins. One is named Emily and the other Sarah. Strangely, Sarah always lies, and Emily always tells the truth. However, I will not tell you which is which. Furthermore, you may only ask one of my daughters one question, and must be able to determine what is the name of the married daughter."

At this, the old mans eyes lit up remembering the islander/fork in road problem everybody has heard before. Seeing this, the king grinned and added an extra stipulation, "The question you ask must be three words or less, and must make sense, else you will be executed on the spot"

The old man thought for a long time, and upon hearing a yes to his question, named the daughter and was set free.

What was the question the old man asked? and who was the married daughter?


Lyfter den här, för den har jag inte lyckats lista ut ännu... Har iofs inte tänkt mycket på den heller... ska man börja med det nu?
 

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Norrkøping
Hoj
Tuono V4
Under tiden ni funderar på riktiga gåtor får ni en låtsas att slå huvudet i väggen med... ;)

Samma regler gäller här, har du hört den så ge alla en ärlig chans att bli vithåriga först... :)


En man får en dag för sig att bli miljonär, så han kommer på ett sätt. Han köper burkläsk från tyskland och säljer de i Sverige.
De kostar honom 10 kr/st och han säljer vidare dem för 5 kr/st.
Han säljer självklart i massor och mängder tills han efter en tid blir miljonär. Hur?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top