Nu får dem väl ge sig

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
(TT)

Infrastrukturministern föreslår utredning om lagförslag att införa särskilda hastighetsbegränsningar för motorcyklar – som en åtgärd för att klara behålla motorcyklarna inom ramen för nollvisionen. Ett tänkbart alternativ är att införa en regel som innebär en procentuell reducering relativt nuvarande skyltad tillåten hastighet.

-Lagtekniskt blir det en relativt enkel uppgift och kan tänkas införas under 2009, säger Veronica Johnson-Asp på Vägverket. -Det medför även möjligheter att unga oerfarna motorcyklister, så att säga, kan »styras» och tilldelas stora begränsningar, exempelvis 50 % av skyltad tillåten hastighet fram till 25 års ålder.

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
April, april.....

Tokan

Har blivit omvänd =)
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
HARLEY-DAVIDSON XL883N
jo just det ja =) och så vart det 1 april idag ja... :arsele

Last edited:

Popolex

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
Er-6f abs -07
Fast kanske borde radera tråden endå så att idioterna på vv inte snappar upp det :p

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Fast kanske borde radera tråden endå så att idioterna på vv inte snappar upp det :p

Man vet ju aldrig så..de hittar på så mycket dumheter ibland..

Nyvaken logga jag in. Första rubriken är denna tråd. Börjar läsa inlägget..

Ja, jag är VAKEN nu!

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Jag blev asförbannad ändååå !

Har lust att gå in på VV kontor med ett portabelt gattling-gun och röja loss lite nu ! :yoparty

ICEMANnen

Koi-karpar är fina fisken
Gick med
21 Feb 2004
Hoj
None whatsoever
Lycka till med gattlingen, hoppas du e' phett stor o stark samt tung för rekylkraften från den "minsta" är ca 128kg, backa imot en vägg kanske och spreja på,

visserligen har jag sett på tube om en snubbe som byggde en 22 kal minigun
den var jättesöt (tog väl en minut att skjuta sönde en tv) låna??

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
Förhoppningsvis ett aprilskämt, men det skulle inte förvåna mig om man hade lagt fram det här på allvar, och då valt datumet med omsorg för att minska protesterna från folk som avskriver det som ett skämt.

Kom ihåg att man inte är paranoid om de verkligen är ute efter en :fakta

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Lycka till med gattlingen, hoppas du e' phett stor o stark samt tung för rekylkraften från den "minsta" är ca 128kg, backa imot en vägg kanske och spreja på,

visserligen har jag sett på tube om en snubbe som byggde en 22 kal minigun
den var jättesöt (tog väl en minut att skjuta sönde en tv) låna??

Portabelt gattlinggun, byggt i delvis titan. Sen har jag på mig ett exo-skelett utvecklat av USAs militär så jag orkar lyfta det.
Sen. ATAARARARATAAATAATAAAA :D

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Regeringen har konsterat att befolkningen den 1:a april ägnar för lite tid till att jobba och för mycket att skriva och diskutera aprilskämt. På grund av detta har de beslutat att avskaffa 1:a april och införa 2:a april två dagar i rad. För att skilja dagarna år ska den första 2:a april bli en s.k. mellandag, alltså en dag i mellan mars och april. En högt uppsatt talesman för regeringen säger att det inte är acceptabelt att hela svenska folket står utanför arbetsmarknaden en hel dag med betalning. En talesman för de fackliga organisationerna svarar med att, det inte är nåt att kommentera annat än att det är politikerna oavsett färg, som resten av året som framstår som ett skämt. Regeringsmannen kontrar med att de inte kan tollerera att någon öppet går ut och stödjer totalt utanförskap en hel arbetsdag och hotar med att även ta bort 1:a maj.

Pelle Printer

Helmetrock

Cylindergrinder
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
Because real men don't eat sushi, BMW Rockster, hos doktorn och vilar sig....
Jag blev asförbannad ändååå !

Har lust att gå in på VV kontor med ett portabelt gattling-gun och röja loss lite nu ! :yoparty
Gatling stavas med ett S... Kanske är minigun du menar? Det var ju bilder på en sån här för inte länge sen i nån tråd om amerikanarnas konstiga intressen!

Och jag tycker iallafall att #Olsson# borde bannas nån vecka för det här tilltaget!! Höll på att göra som Hard_Grit, fast med gamla Browning-tolvan:kulspruta

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Jamen, det gäller väl redan?

De flesta motorcyklar kör ju redan nu i dubbla tillåtna hastigheten...
Vad skulle skillnaden bli?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...