Nu får det bli bana för pengarna.

Steinmeister

Har ingen hoj för hoj e gääj!
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
R6-06 till salu edition
Hej Racers.

Köpte Johnnys R6-06 för att använda den som gat och banhoj. Men nu har jag bestämt mig för att den får gå i R-600 istället. Gata är för farligt och understimulerande på en sådan maskin. Så nu tar jag steget och satsar så långt pengarna räcker på race istället.

Tanken är att 2007 skall läggas på träning och att 2008 skall bli debut för tävlandet. Dock finns chansen att jag startar i B-race på åsen om mina tider blir bra nog.

Så alla tips på bra saker att ha med sig är välkommna, även folk som vill sälja beggade mekprylar laptimer osv (PM).

Hoppas kunna lära mig en hel del under 2007 och även knyta bra kontakter i depån.

Fråga, får man ha helsystem i R-600? Annars finns ett nytt Devil titan/kolfiber tillsalu inom kort?

Ni som tycker att en ny hoj är dum att starta med så kan jag tänka mig att byta den mot en färdig racer av nyare modell + pengar.

Då ingår alla orginaldelar, ett racekåp sett lackat och klart, pp-tuning pinnar och helsystem. Vill endast byta så sälja är inte av intresse.

Ses i depån 2007 (om allt går som det ska) :tummenupp

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Du får ha i stort sett vad som helst i Rookie-klasserna så ett helsystem är inget problem.

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Tävla spöar alla träningar i världen, börja tävla direkt istället men gör det vid tillfällen du vet att du kvalar in.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Att lägga upp en sådär långsiktig plan verkar som gjort för att tröttna. Som sege säger, börja tävla direkt istället.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Mattias skrev:
2371824 Att lägga upp en sådär långsiktig plan verkar som gjort för att tröttna. Som sege säger, börja tävla direkt istället.
Har inte sege tröttnat lite?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Mattias skrev:
2371824 Att lägga upp en sådär långsiktig plan verkar som gjort för att tröttna. Som sege säger, börja tävla direkt istället.
Det är ju dock viss skillnad att kvala in i R600 jämfört med 250 Dam.

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Börja som sagt tävla så snart som möjligt! Ett helt år till träning är på tok för mycket! Du kommer ha mycket roligare om du kör rejs!

MC Doktorn

Guest
I samma sits klarat 1 16 blankt på gelleråsen vilket inte ens räcker att kvala in.:rolleyes:

Trots detta körde jag kanske 6 s långsammare med gathoj förra året.

Däremot har jag sänkt mitt pers 1 s varje ggr jag varit där i år.

Märker en stor skillnad att i race grupper finns så många som är snabba med några s och de övermänskligt snabba kommer jag inte ens i närheten av.

Känner man att man kan få hyfsade tider så man kan kvala in i mitten skulle jag tävla men inte för att starta från sista plats.

Men viktigast är att man har kul och utvecklas.

Fån en som inte har tävlat men nästa år ....

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Om målet är att köra snabbt är tävling absolut snabbaste sättet. Skit i om ni startar sist och tävlar om att inte komma sist, det ger ändå mer än fnutton träningar. Men som sagt, välj banor med B-grupp också så det inte blir 2 kval och bara fika efteråt.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
sege skrev:
2372240 Om målet är att köra snabbt är tävling absolut snabbaste sättet. Skit i om ni startar sist och tävlar om att inte komma sist, det ger ändå mer än fnutton träningar. Men som sagt, välj banor med B-grupp också så det inte blir 2 kval och bara fika efteråt.
Japp så är det, endagars B-rejs bjuder på massor av körning till en rimlig summa, i regel är det inga utkvalningar alls.

ERF är oxo ett bra sätt att få mycket rejstid.

Steinmeister

Gick med
27 Jul 2005
Hoj
R6-06 till salu edition
Så det är tävla direkt ni rekomenderar. Ja tänkte på att jag inte ville bli överkörd av andra, därför träning så länge. Men då tränar jag en del och börjar tävla direkt då, tävla är ju det som är kul.

Va bra att jag inte behöver sälja grejorna också.

Ingen laptimer till salu?

Ses i lekakulorna. :tummenupp

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Steinmeister skrev:
2371712

Så alla tips på bra saker att ha med sig är välkommna...

Silvertejp och buntband, sånt klarar sig inte en rookie utan :tummenupp

Är du bara trevlig och slängd i käften kan du låna allt annat...nästan i alla fall :rolleyes:

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
MC Doktorn skrev:
2372229 I samma sits klarat 1 16 blankt på gelleråsen vilket inte ens räcker att kvala in.:rolleyes: [/I]

Vad behöver man åka på för att kvala in ungefär?

Kommer också börja åka nästa år.....

Preppen

Vill men kan inte
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Gixxer 750 -07, 1098S
Mr Helmut skrev:
2375548 Vad behöver man åka på för att kvala in ungefär?

Du bör kvala in på 1:16 men i slutet, För att vara säker bör du köra 1:15:tummenupp

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Mr Helmut skrev:
2375548 Vad behöver man åka på för att kvala in ungefär?

Det krävdes 1.15.898 i R600-racet på Gelleråsen under EM.

Steinmeister

Gick med
27 Jul 2005
Hoj
R6-06 till salu edition
Har ingen aning om vilka tider jag kört på åsen men de visar sig la nästa år. Räcker dom inte får ja la köra fortare. :tomten

Låna grejer är det bästa. :tummenupp

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Steinmeister skrev:
2375605 Har ingen aning om vilka tider jag kört på åsen men de visar sig la nästa år. Räcker dom inte får ja la köra fortare. :tomten

Låna grejer är det bästa. :tummenupp
Du kan bara vara säker på en sak, med laptimer har tiderna en tendens att bli långsammare.....:hihi

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
ZX10R -09
Skaffa ett bra Depåtält, golv och regndäck.
Hela rejshelgen suger drakballe när grejjerna är blöta. För du kan ge dig på att det kommer regna. Och att inte kvala för att man har fel däck är inte roligt.
Resten kan man köpa billigt på biltema.
Men just golv i tältet gjorde att det blev en trevlig mysfaktor över hela grejjen.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping