Nu får det bli bana för pengarna.

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
här kommer många bra tips.
Vad krävs för kvaltid för att få var med på ERF på åsen? antar att sista tävlingen under bikeweek inte var så representativ då bla. Lindén var med och knyckte platser.:tungan

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Eskilsson skrev:
2375835 Skaffa ett bra Depåtält, golv och regndäck.
Hela rejshelgen suger drakballe när grejjerna är blöta. För du kan ge dig på att det kommer regna. Och att inte kvala för att man har fel däck är inte roligt.
Resten kan man köpa billigt på biltema.
Men just golv i tältet gjorde att det blev en trevlig mysfaktor över hela grejjen.

Golv, jag har drömt om golv någon gång. Golv skulle varit grejen på knutstorp där drömde jag flera nätter om att ha torra skor. Men golv jämfört med bantid...

Steinmeister

Har ingen hoj för hoj e gääj!
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
R6-06 till salu edition
Haha, jo laptimer gör ju att man blir rädd för sina låga tolvor och slår av på gasen :tomten . Laptimer ska det bli.

Regndäck har jag en uppsättning och det bör räcka för en nybörjare i blötan. Depåtält och golv får nog vänta då däckvärmare och diverse reservdelar står före på listen.

Låna saker är bra. Har en bror som kör cross på elitnivå så där finns det mycke verktyg och andra saker att stjäla/låna :rolleyes: Annars är biltema som sagt mycket bra för fattiga arbetare.

Men det blir intressant att se hur man utvecklas nästa år. Kraschar jag bort alla pengar så får jag väl börja med bordtennis :va

Provar man inte får man aldrig veta :tummenupp

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Steinmeister skrev:
2376003 Haha, jo laptimer gör ju att man blir rädd för sina låga tolvor och slår av på gasen :tomten . Laptimer ska det bli.

Regndäck har jag en uppsättning och det bör räcka för en nybörjare i blötan. Depåtält och golv får nog vänta då däckvärmare och diverse reservdelar står före på listen.

Låna saker är bra. Har en bror som kör cross på elitnivå så där finns det mycke verktyg och andra saker att stjäla/låna :rolleyes: Annars är biltema som sagt mycket bra för fattiga arbetare.

Men det blir intressant att se hur man utvecklas nästa år. Kraschar jag bort alla pengar så får jag väl börja med bordtennis :va

Provar man inte får man aldrig veta :tummenupp
Då kanske man äntligen får någon att samåka med till Gåsen. Nu ska vi bara lura fegis-Hagster också.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Du gör rätt i att träna före du tävlar. Se till att du blir snabb och självsäker på bana. Sen kan du fundera på om dina tider räcker för att kvala in på en vettig position.

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
crashtestdummy skrev:
2375851 här kommer många bra tips.
Vad krävs för kvaltid för att få var med på ERF på åsen? antar att sista tävlingen under bikeweek inte var så representativ då bla. Lindén var med och knyckte platser.:tungan
Nästa säsong kommer det ERF-B som möjliggör dubbelt så många team som idag. Åsen är den tävling som har vassast startfält.

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Nr:18 skrev:
2376279 Nästa säsong kommer det ERF-B som möjliggör dubbelt så många team som idag. Åsen är den tävling som har vassast startfält.
ja, jag ser med glädje fram emot att se vad B-ERF blir. (BERF??:D )
Vad var kvaltiden sist på åsen i ERF? eftersom åsen är den enda bana jag kört på förutom en viss Nordslinga i eifelbergen. så är det det enda jag kan jämföra med.

Swedie skrev:
2376244 Du gör rätt i att träna före du tävlar. Se till att du blir snabb och självsäker på bana. Sen kan du fundera på om dina tider räcker för att kvala in på en vettig position.
Antagligen rätt att lära sig köra själv innan man börjar stångas med andra.
Det står i din profil att du söker en småbil, visst är en audi A6 liten och bra.? vill du köpa min, skicka ett PM isf.?

Last edited:

Steinmeister

Gick med
27 Jul 2005
Hoj
R6-06 till salu edition
Jovars, samåkning är a och o om man vill hålla delar av kostnaderna nere. :tummenupp

Hur svårt kan de va att lura Hagster!? :va Man har la stulit godis av små barn förut.

Kommer bli spännande att se om man kan lägga några hyffsade tider på åsen nästa år, träningen ska förhoppningsvis leda någon vart.
Men först ska ja fixa en intimoperation som dök upp lite oväntat, kan beskriva den som en spark i pungen. :näsblod

Steinmeister

Gick med
27 Jul 2005
Hoj
R6-06 till salu edition
Vad bör man ha i sin reservdelslåda? Bromsgrepp osv....

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Steinmeister skrev:
2433436 Vad bör man ha i sin reservdelslåda? Bromsgrepp osv....

Sliver-tajp,biltemas glasfiberspackel,kemiskmetall dvs skruv och bult samt buntband i glada färger. Det tar dig långt!! Har du sedan pengar över: Styrhalvor broms/kopplingsgrepp, extra fotpinnar (alltså pinnen). Skulle du mot förmodan ha mer pengar: Motorkåpor, extra kylare samt avgasystem. Pajar du mer än detta har du säkert en regnhoj du kan köra på...

björn

Last edited:
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping