Nu får det fanimig vara slut.....

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
XENOMORF skrev:
Helt otroligt fel, åtminstone i mitt fall, tjuvstart är helt enkelt när man är lite het på gröten och utan att egentligen vilja det råkar släppa lite för tidigt på kopplingen, tror du verkligen att man VILL vinna ett lopp genom att tjuvstarta?

Jag tror inte någon "försöker" tjuvstarta utan mer "råkar" göra det.

:fakta

Det finns säkert dom som har det som taktik. Som Zilversmurfaren skriver, tjuvstartar man tillräckligt tidigt kan det ju vara till en fördel... Men så värst sportsligt är det ju inte. Bu för tjuvstarter.

Så inga flera sådan Xeno om jag får be :D

Palte

Hus, barn och när tid finns enduro.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gas Gas EC250 + YZ 250
Zilversurfer skrev:
Jag ska tjuvstarta så j***la långt innan att när starten går har jag nått ett halvtvarv och har massa med fria varv framför mig - då är det helt ok att tjuvstarta då kan dom lägga till 20 sek. Men tjuvstarta som XENO - är väl lite amatör aktigt;:) Nä rejält eller inget.

Vi ses på knudan laddad till tänderna.

Mvh//ZF

Killen i förstaled på R600 b finalen på Åsen måste tänkt på det viset när han drog iväg när lampan tändes.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Macho Woman skrev:
Nu lugnar vi ner oss här. Räcker det inte att göra en Tonya Harding? Jag har ett gammalt brännbollsträ någonstans. De där delarna måste ju finnas till hands för oss depågroupies på kvällarna när ölen satt sig...
Om öronen är viktiga på spritfesterna efter race är det inte mycket bevänt med RR-groupisarna... :rolleyes:

XENOMORF

Men STANNA DÅ HÄSTJÄVEL!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NADA!
Zilversurfer skrev:
Jag ska tjuvstarta så j***la långt innan att när starten går har jag nått ett halvtvarv och har massa med fria varv framför mig - då är det helt ok att tjuvstarta då kan dom lägga till 20 sek. Men tjuvstarta som XENO - är väl lite amatör aktigt;:) Nä rejält eller inget.

Vi ses på knudan laddad till tänderna.

Mvh//ZF

Bra idé, du har PM! :tummenupp

"Du har PM" betyder kortfattat att du skall få reda på en smaskig hemlighet som ingen annan får höra....

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Palte skrev:
Killen i förstaled på R600 b finalen på Åsen måste tänkt på det viset när han drog iväg när lampan tändes.

Vad fick han för slutplacering?
Kan ju vara kul att höra om hans plan gick hem...

XENOMORF

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NADA!
Vi diskuterade faktiskt..

...det där senast på A-torp.

Om man helt enkelt gjorde så att man ställde sig ca 100m bakom alla andra, sen när man ser 30s skylten så laddar man järnet och blåser om alla andra och har man riktig tur så går ljuset precis innan man är i höjd med sin egen gridplats! Då är det ju inte ens tjuvstart, och om det skulle bli det så har man ju lätt en ledning på minst 20s annars.... :tummenupp

Man kanske skulle prova på Knudan????

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Re: Vi diskuterade faktiskt..

XENOMORF skrev:

Om man helt enkelt gjorde så att man ställde sig ca 100m bakom alla andra, sen när man ser 30s skylten så laddar man järnet och blåser om alla andra och har man riktig tur så går ljuset precis innan man är i höjd med sin egen gridplats! Då är det ju inte ens tjuvstart, och om det skulle bli det så har man ju lätt en ledning på minst 20s annars.... :tummenupp

Nej :mad: . Du har väl tjuvstartat vad du ska i år. Tänk på oss stackars supporters (märk väl, TVÅ 'p') som sitter och svettas när starten skall gå... Macho tanten å jag var rejält nervösa på A-storp kan jag berätta.

XENOMORF

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NADA!
Re: Re: Vi diskuterade faktiskt..

Åsa #96 skrev:
Nej :mad: . Du har väl tjuvstartat vad du ska i år. Tänk på oss stackars supporters (märk väl, TVÅ 'p') som sitter och svettas när starten skall gå... Macho tanten å jag var rejält nervösa på A-storp kan jag berätta.

Ja vafan? Det skall väl inte vara LÄTT att vara suporter?

Jag är oberäknelig som en galen mört ho ho ho.....

:crash

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Re: Re: Re: Vi diskuterade faktiskt..

XENOMORF skrev:
Ja vafan? Det skall väl inte vara LÄTT att vara suporter?

Jag är oberäknelig som en galen mört ho ho ho.....

:crash

Hmmm, jag ska limma fast Karlssons klister på dina däck, så att du verkligen står stilla :D Eller Loctite är väl det enda som hjälper för dig ;)

XENOMORF

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NADA!
Re: Re: Re: Re: Vi diskuterade faktiskt..

Åsa #96 skrev:
Hmmm, jag ska limma fast Karlssons klister på dina däck, så att du verkligen står stilla :D Eller Loctite är väl det enda som hjälper för dig ;)

Skall du LIMMA fast Karlssons klister?

Vad skall du använda för lim till det?

:tummenupp

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Re: Re: Re: Re: Re: Vi diskuterade faktiskt..

XENOMORF skrev:
Skall du LIMMA fast Karlssons klister?

Vad skall du använda för lim till det?

:tummenupp

*räcker ut tungan* får väl skylla på huvudskakkningen jag har...

Är du inte snäller så kanske jag limmar fast gashandtaget i maxläge istället. Skulle vara intressant att se din reaktion i starten :crash :D

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Re: Vi diskuterade faktiskt..

XENOMORF skrev:

Får man det...

CA

Team Krypton-Superbike rockar!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
HONDA CBR 1000RR
va fan

vad ni räknar på det ena och det andra hela tiden...
ta bara och kör hoj istället för fan...

Och du, Xenomupp jag har ett fett conan barbaren svärd hemma som du ska få smaka på!!!... hehehe... :whip

XENOMORF

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NADA!
Re: va fan

CA skrev:
vad ni räknar på det ena och det andra hela tiden...
ta bara och kör hoj istället för fan...

Och du, Xenomupp jag har ett fett conan barbaren svärd hemma som du ska få smaka på!!!... hehehe... :whip

Hört från Familjen Adrians källare:
Nej pappa inte där......... aj aj aaaaaajjjj!

Vi möts i morgon.... :kulspruta

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Re: Re: va fan

MrGooFy skrev:
Äh va fan pratar du om, du kan väl inte köra mc!!! :rolleyes:
hhehehehe, jag satt här o garva lite när jag tänkte på Xenos bravader ut i sanden på falken......tråkigt då men klart lite småkul nu, hehehehe

Camillo äger banan i R1000 så är det, och jag har oxo ett svärd från Star Wars och det är ett lasersvärd va, så då kan jag bara skiva av allas huven så det så.

Go Camillo Go!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
Re: Re: Re: va fan

Ravetrancer skrev:
hhehehehe, jag satt här o garva lite när jag tänkte på Xenos bravader ut i sanden på falken......tråkigt då men klart lite småkul nu, hehehehe

Camillo äger banan i R1000 så är det, och jag har oxo ett svärd från Star Wars och det är ett lasersvärd va, så då kan jag bara skiva av allas huven så det så.

Go Camillo Go!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag kan inte göra annat än att hålla med, han rulade phett på Knutstorp i helgen. :fakta

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...