Nu får det vara nog! - 10kg ska bort!

ZtreetFajter

Vem Faan är Peter? ;)
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
SUKKA GSX-R 1000
Ahh...

Less..så less , motivationen är borta , har legat på latsidan nu i ca 2år från att ha tränat ca 4-5pass i veckan seriöst.

Jag vet att morgonpromenader är bland det bästa ur fettförbrännings synpunkt..men det är sååå tråkigt , speciellt kl 0600 på morgonen.

Tar tag i träningen nu och börjar gneta av ngra pass i veckan...men vill öka förbränningen mkt mer.

Tips , finns det ngra bra LAGLIGA preparat man kan kombinera med kardio träning?

Har planer på sticka till Thailand om 2mån oxå så vill gärna ha bra råd o tips på en rejäl FETTBRÄNNING :) :tummenupp
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
Nej, energi in - energi ut

Det spelar ingen roll om du går din promenad på morgonen eller kvällen, eller vad du nu vill göra. Finns inget som magiskt ökar din förbränning heller.
Surt va?
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Martin skrev:
2436302 Nej, energi in - energi ut

Det spelar ingen roll om du går din promenad på morgonen eller kvällen, eller vad du nu vill göra. Finns inget som magiskt ökar din förbränning heller.
Surt va?

Jo promenader på morgonen är bättre om du gör dessa innan frukosten. Eftersom du då bränner x-antal energier. Denna energiförbrukning kommer du ligga i energiunderskott jämfört med det normala eftersom du ändå inte behöver en "stadigare" frukost än vad du normalt äter. :tummenupp
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
crossniklas skrev:
2436310 Jo promenader på morgonen är bättre om du gör dessa innan frukosten. Eftersom du då bränner x-antal energier. Denna energiförbrukning kommer du ligga i energiunderskott jämfört med det normala eftersom du ändå inte behöver en "stadigare" frukost än vad du normalt äter. :tummenupp
Jaja men du blir ju inte smalare av att gå på morgonen än att gå på kvällen, om du äter samma mängd mat. Tycker man det är surt att gå på morgonen blir ju bara risken större att man skiter i det.
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Martin skrev:
2436319 Jaja men du blir ju inte smalare av att gå på morgonen än att gå på kvällen, om du äter samma mängd mat. Tycker man det är surt att gå på morgonen blir ju bara risken större att man skiter i det.

Jovisst är det ju så. Men finns ju många som inte alltid fungerar så... :näsblod
 

ZtreetFajter

Vem Faan är Peter? ;)
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
SUKKA GSX-R 1000
Nursey skrev:
2436325 Kom igen, jag behöver skifta på minst 15 kg...
lets race :)


Lätt :)

Mitt "problem" är att jag gärna vill göra det liite snabbare än normalt..

Kan tänka mig att försöka ta 5kg i månaden dvs from idag 5sept - 5okt skall 5kilo vara borta..5okt - 5nov ytterligare 5..

Väger ca 105kilo idag...hade min matchvikt runt 95 tidigare och var nöjd :) (187cm lång)

Morgon promenaderna får inte vara ett måste då skippas d :(...o hur lätt är d när man vill tappa 10?

Vi har en "Orbitrek" hemma sedan förut då tjejen underhålls tränade vid tex spöregn/snöstorm osv..funderar om jag ska ge den en chans tillsammans med relativt sträng kost..kanske prova GI-metoden?

Jag VET hur jag ska göra..lr ja...men ja saknar motivationen :arsele
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
ZtreetFajter skrev:
2436331 Lätt :)

Mitt "problem" är att jag gärna vill göra det liite snabbare än normalt..

Kan tänka mig att försöka ta 5kg i månaden dvs from idag 5sept - 5okt skall 5kilo vara borta..5okt - 5nov ytterligare 5..

Väger ca 105kilo idag...hade min matchvikt runt 95 tidigare och var nöjd :) (187cm lång)

Morgon promenaderna får inte vara ett måste då skippas d :(...o hur lätt är d när man vill tappa 10?

Vi har en "Orbitrek" hemma sedan förut då tjejen underhålls tränade vid tex spöregn/snöstorm osv..funderar om jag ska ge den en chans tillsammans med relativt sträng kost..kanske prova GI-metoden?

Jag VET hur jag ska göra..lr ja...men ja saknar motivationen :arsele

Men nu får du motivationen..vi skriver här hur det går. Då måste man ju ha resultat..(innan någon säger det..jag vet att detta inte är viktväktarnas hemsida..det är ju liiite MC relaterat..vi måste köpa snygga skinnställ :fakta)

men jag kommer aldrig skriva vad jag väger :tungan
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
ZtreetFajter skrev:
2436331 Lätt :)

Mitt "problem" är att jag gärna vill göra det liite snabbare än normalt..

Kan tänka mig att försöka ta 5kg i månaden dvs from idag 5sept - 5okt skall 5kilo vara borta..5okt - 5nov ytterligare 5..

Väger ca 105kilo idag...hade min matchvikt runt 95 tidigare och var nöjd :) (187cm lång)

Morgon promenaderna får inte vara ett måste då skippas d :(...o hur lätt är d när man vill tappa 10?

Vi har en "Orbitrek" hemma sedan förut då tjejen underhålls tränade vid tex spöregn/snöstorm osv..funderar om jag ska ge den en chans tillsammans med relativt sträng kost..kanske prova GI-metoden?

Jag VET hur jag ska göra..lr ja...men ja saknar motivationen :arsele

Ät mindre, kör lite promenader och jogging, du lär tappa dom första fem kilona riktigt fort.
Jag tappade 5kg på 5 veckor, sedan började jag gymma och ligger nu still på en platå, men blir fortfarande smalare, så stirra inte bara på vågen heller utan mät med måttband och sådant.
Kollar man bara på vågen blir man bara less när det står still, men eftersom jag ser att centimetrarna runt midjan fortfarande rasar iväg så håller jag humöret uppe.

Nursey skrev:
2436346 men jag kommer aldrig skriva vad jag väger :tungan

Det är väl inte viktigt vad man väger, förutsatt att man går ner och inte blir smal som en sticka ;)
 
Last edited:

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Ort
East Grinstead, UK
Hoj
En gul Triple 06
Morgonpromenader is the shit! Jag promenerar 45 min 4-5 mornar i veckan i snabbt tempo. Det har jag gjort nu i snart en månad och jag har tappat circus 5kg. Iofs har jag börjat äta bättre också vilket hjälper till. Började på 91kg, siktar på 80 vilket inte borde vara några större problem. Just nu är kroppen byggd för komfort, inte för fart så att säga. :tungan
 

kåteämm

Bakhjulsbög
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Docksta
Hoj
Lådbil
Banta? Ni kan ju inte vara nykter. Riktiga män väger över 100 kg, man ska stå stadigt när det blåser ;)
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Om du i princip bara äter nyttigt, inte massa skräp bara så lär den överflödiga delen av dig flyga av! :yoparty

Räcker nog att göra sjyssta morgonpromenader tillsammans med fiberrik och fettsnålare mat, samt minska på portionerna. Du ska aldrig hoppa över någon måltid då det inte hjälper- kroppen sparar på kalorierna/energin då.

Nån som har ett tips att försöka få bort lite granna överflödig hud utan att tappa muskelmassa. Finns det något kryphål dära? Ska iaf fån och med nu sluta med lite av skiten man ibland får i sig! :)
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
raceman_peps skrev:
2436419 Ja du måste ju passa som paraplyflicka nästa säsong. :)

(jeflar vad stryk jag får nu...)

Alltså..jag har sagt det förr och jag säger det igen..du får bli min paraplygosse när jag piskar dig på banorna nästa säsong :tuttar

(förresten ser paraplyflickorna ganska kantiga ut...så vill jag inte se ut:tungan )
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top