Nu får det vara nog! - 10kg ska bort!

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Martin skrev:
2436302 Nej, energi in - energi ut

Det spelar ingen roll om du går din promenad på morgonen eller kvällen, eller vad du nu vill göra. Finns inget som magiskt ökar din förbränning heller.
Surt va?
Nej du har inte koll på läget för så funkar inte kroppen.
Du kommer förbränna mera FETT från magen om du går på morgonen innan du ätit.
Orkar inte gå in på varför men så ligger det till iaf.
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
crossniklas skrev:
2436417
Nån som har ett tips att försöka få bort lite granna överflödig hud utan att tappa muskelmassa. Finns det något kryphål dära? Ska iaf fån och med nu sluta med lite av skiten man ibland får i sig! :)
Tja, styrketränar du? Om inte så är det bara att börja, har man inte styrketränat förr och börjar med det så kan man kanske t o m öka lite i muskelmassa samtidigt som man minskar i fett.
Men annars är det i regel väldigt svårt att bygga muskler samtidigt som man ligger på kalori- eftersom det innebär en negativ kvävebalans. Man kan minska den negativa kvävebalansen genom att äta mer protein.

Dessutom är det bättre att dela upp måltiderna vid flera små mängder per dag eftersom kroppen inte kan lagra protein utan det oxiderar bara till energi om man äter för mycket av det i en måltid. Det är bättre att äta 2 måltider med 25g protein i varje än en stor med 50gram.

Freddola skrev:
2436553 Nej du har inte koll på läget för så funkar inte kroppen.
Du kommer förbränna mera FETT från magen om du går på morgonen innan du ätit.
Orkar inte gå in på varför men så ligger det till iaf.
Ok :rolleyes:

-edit-
Eftersom Gruben redan har skrivit en ypperligt inlägg om ämnet så kan jag länka det här.
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1595411&postcount=9
 
Last edited:

Kia

Guest
Jag är väldigt glad och tacksam över att jag inte har de problemen att behöva banta och gå ner i vikt...
Älskar allt onyttigt alldeles för mycket...
Dålig karaktär, jag vet, men jag har råd... ;)
 

ZtreetFajter

Vem Faan är Peter? ;)
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
SUKKA GSX-R 1000
Kia skrev:
2436686 Jag är väldigt glad och tacksam över att jag inte har de problemen att behöva banta och gå ner i vikt...
Älskar allt onyttigt alldeles för mycket...
Dålig karaktär, jag vet, men jag har råd... ;)

Rich n beatiful?

Vad gör man på SH då? ;)

Jag har inte problemet heller..visst jag kan vara nöjd med hur ja ser ut...men ett sixpack o bättre kondis e aldrig fel ;)
 

Kia

Guest
ZtreetFajter skrev:
2436754 Rich n beatiful?

Vad gör man på SH då? ;)

Jag har inte problemet heller..visst jag kan vara nöjd med hur ja ser ut...men ett sixpack o bättre kondis e aldrig fel ;)


Njaaa med att jag har råd menar jag ju att jag har råd att äta onyttiga saker några extra kilon är inget jag får panik över...

Vad jag gör på SH... raggar såklart... eller nää inte nu längre...

Visst sant lite rutor på magen jobbar man ju på och kondis skadar ju aldrig heller, håller helt med.... :tummenupp
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Martin skrev:
2436556 Tja, styrketränar du? Om inte så är det bara att börja, har man inte styrketränat förr och börjar med det så kan man kanske t o m öka lite i muskelmassa samtidigt som man minskar i fett.
Men annars är det i regel väldigt svårt att bygga muskler samtidigt som man ligger på kalori- eftersom det innebär en negativ kvävebalans. Man kan minska den negativa kvävebalansen genom att äta mer protein.

Dessutom är det bättre att dela upp måltiderna vid flera små mängder per dag eftersom kroppen inte kan lagra protein utan det oxiderar bara till energi om man äter för mycket av det i en måltid. Det är bättre att äta 2 måltider med 25g protein i varje än en stor med 50gram.


Ok :rolleyes:

-edit-
Eftersom Gruben redan har skrivit en ypperligt inlägg om ämnet så kan jag länka det här.
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1595411&postcount=9

Njaa...började på gymmet i våras. Jo kör proteintillskott och så. Ähh det brukar lösa sig, man får va nöjd som man är! :tungan

Men vad har kreatin för verkan egentligen, sägs ju att det ska tas i samband med proteintillskottet?:confused:
 

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Ort
Solna
Hoj
Suzuki SV 1000S -04 - Rör ej!
ZtreetFajter: Jag har nu testat det däringa GI som är så himla poppis och som du fnulade på. Kört det i en månad och tappat ca 8 kg. Inte alls särskilt sträng kost, alltid mätt.
Tror dock inte att jag har käkat så mycket grönsaker per år som jag gjort på en ynka månad nu.. he he. Har inte motionerat några större mängder, utan bara cyklat till/från jobbet 15 min per väg.

Denna metod kan nog vara en bra start för de som vill märka resultat snabbt och bli mer motiverad. :) I längden så får man göra som övriga säger, motionera/styrketräna mera och tänka på vad man äter i övrigt. Finns inga genvägar tyvärr.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Gå NER i vikt??

Jag ska upp en 5-10kg, ska vi byta :)

Jag läste på sidan om kreatinet som Martin la upp. Det står där att det inte finns några biverkningar.

Men jag är rätt säker på att man får njursvikt om man käkar det för länge, max 4v står det väl på paketet/påsen/burken.

Men det ger en jäkla skjuts i musklerna medans man äter det, psykologiskt? Kanske, men vad gör det så länge det funkar.

Lycka till ztreetfajter
 

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Blandat
Hoj
ZX-6R -04
Kan bara inte hålla mig borta från en mattråd :)

Finns en till bra anledning att äta lite extra protein, det mättar.

Ät inte dagens lunch, om ni inte har snorkoll på att den är nyttig.

Drick kaffe också, för mig dämpar det hunger och man kan träna intensivare.
Ökar även fettförbränning vid träning.
Även ett nikotintuggumi istället för onödigt mellanmål kan vara på sin plats.

Om ni verkligen vill tappa kilo finns det ett bra sätt, utöver det som nämns.
1. Skaffa bra kondition, skynda långsamt.
2. Träna kondition ca 1,5h i sträck tills man "går in i väggen".
3. Fortsätt i en timme till.


När ni är igenom väggen så bränner ni väldigt mkt fett eftersom kolhydraterna i kroppen är "slut". Alltså man bränner lika mkt kcal efter väggen men en större andel tas av fett. Spelar eg ingen roll vilken idrott ni föredrar så länge pulsen är hög. Med fördel tränar man i grupp så att man peppar varandra.

@thailandsresenären. Jag skulle inte bantat innan jag åkte, folk som kommer tillbaka därifrån brukar vara smala ändå av någon anledning.

@Kia. Även om du inte lägger på dig fett så lär det lagras inne i blodkärl etc. Sgs alla människor skulle må bra av att äta mer "nyttig mat" eftersom den innehåller massor med ämnen som vi knappt har namn på ännu, utöver vitaminer och mineraler alltså. Men gör som du vill och njut av livet!
 

FreddaGädda

Guest
Mitt tips är: Träna som ett jävla as och ät mindre och oftare i form av smal mat. Du listar ut det själv säkert. Eller så kan du ta en sjukledighet, lägg dig på soffan och spela tv-spel. Tricket är att inte äta mer än en liten tallrik gröt om dagen. Så gjorde jag, funkade fint förutom att jag var nära att bli inlagd. Hälsa doktorn från mig sen när han frågar hur du fick en sån dum idé :tummenupp
 

ZtreetFajter

Vem Faan är Peter? ;)
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
SUKKA GSX-R 1000
Nursey skrev:
2437682 Hoppas intresseklubben antecknar flitigt nu:näsblod
Så nu är allt uppmätt och invägt och moronpromenaden väntar...

Kaffekoppen i högsta hugg..."träningsdagbok" upprättad

(Avser: Vikt,Midjemått,Promenad,Träning samt en bild!)

Uppdateras varje Onsdag kl: 0945

Nu j*vlar ;)
 

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
har kan inte så mkt om bantning jag har dock en teori

allt handlar om input och output.
hur mkt mat du trycker i dig och hur mycket du motionerar.
självklart är etta från person till person.

jag har tappat 14 kilo på 2.5 månader fårn 98 till 84 så nu skall jag se till att få allt löst skinn till att bli fast och någonstans där inne finns det magmusklar.

lycka till alla bantare. vi ses beach 2017. eller 2007 :)
 

Mackz

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2004
Ort
-
Hoj
-
En viktigt sak som är lätt att glömma är att man måste förändra sina vanor till något man trivs med. Man är inte fet utan anledning, man är fet för att man äter för mycket. Visst en bantningskur med promenader och 3 burkar tonfisk om dagen går man ner i vikt av men vem pallar att käka tonfisk i resten av sitt liv? Nej, det gör man inte och därför faller man lätt tillbaka till de gamla invanda.
Förändra vanorna till något man trivs med och kan fortsätta med, en frisk människa blir inte tjock av att äta sig mätt. (Då menar jag inte proppsmälltvsoffe mätt.)
 

Boris

Death on the dancefloor
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
NULL
Funkar men...

Om du verkligen vill gå ner snabbt så kan du sluta äta kolhydrater och bara käka kött och grönsaker,frukt. Och ändå springa/promenera så kommer du att bränna fett.
Det funkar men det är inte roligt, man är trött som ett as och på dåligt humör.
Provade en vecka bara för skoj, men det inte kul.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Varför kan ingen leta fram "Träningstråden" så kan vi köra allt i den och slippa fjorton nya trådar per dag från folk med dåligt samvete efter sommarlovets lättja? För övrigt tycker jag att man kan börja med att träna sin karaktär om det är i Aug/Sep man kommer på att man ska träna, vaffan åt ni all jävla fetto-mat för hela sommaren då? Ölen, trodde ni verkligen den gjorde er lika snygg som ni kände er? :4skrika

I alla fall, plocka fram den hederliga gamla tråden. Jag hittar den inte.
 

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Ort
Sverige...än så länge.
Hoj
trampcykel
Martin skrev:
2436302 Nej, energi in - energi ut

Det spelar ingen roll om du går din promenad på morgonen eller kvällen, eller vad du nu vill göra. Finns inget som magiskt ökar din förbränning heller.
Surt va?

Ju mer du äter desto mer förbränner du. Dels för att kroppen inte går på sparlåga och dels för att det går åt energi för att omsätta energi.

Därför bränner man mer efter frukost än före men det intressanta för viktminskning är ju istället vad man bränner. När kroppen går på sparlåga eller har slut på lättillgänglig energi så tar den av depåerna. Därför bränner man större andel fett när man inte ätit på länge.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top