Nu får ghostrider och NO1 passa sig i sommar!

SpeedAbuser

#69 125STD (-03)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hässelby
Hoj
Ingen
Ledsen att behöva säga det här Dee_cati, men den Oljekylda har rätt.
En "normal" hoj är snabbare även i kurvor jämfört med riktigt vassa "normala" bilar.

Sedan spelar ju alltid olika förhållanden in (som kan ändra detta faktum), men överlag stämmer det.
 

TEAM K.A.P

Nothing comes close
Gick med
5 Nov 2003
Ort
.
Hoj
.
Dee_cati skrev:
Denna skapelse kommer finnas på vägarna i sommar som gatreggad trike. Ryktet säger runt 300hk och 400 kilo! :yoparty
En GSX1000R-motor från 2001 sitter där bak nu i originalskick men under nästa vinter blir det turbobygge så helt färdig är den inte innan 2005. Men den kommer nog vara åkbar även med sugmotor.....


Lille gosse......

Ta med den till ringen o möt TEAM GR nu i vår så får vi se hur bra det kommer o gå för dig.
En uppgörelse mellan TEAM GR o GIS kommer antagligen o äga rum nu ivår.

Bilen på över 500 hp, 440 kg med en toppfart på över 390 km/h
kommer antagligen sopa allt av banan

Hur den ser ut vet vi inte riktigt än men gissningsvis liknande (bilden) med en annan lack.

Ang ditt projekt så verkar dt va en rolig leksak du håller på med. Men helt ärligt så kommer den inte hänga med ngnstans om du möter en rutinerad mc förare i trafiken.
 

Bifogat

  • gr.jpg
    gr.jpg
    125.8 KB · Visningar: 90

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Det är inte jag som bygger den utan byggherren är hemmastadd i umeås skogar. Den har ingenting att säga till emot mot den där skapelsen du visade upp, det var mer ett litet flaimbate på trådnamnet för att dra uppmärksamheten till sig :) Säkerligen drar den lika många mc-förare som den blir frånåkt av och den är ju byggd för att ha roligt med så vitt jag förstår.
Vad det gäller att hojarna är snabbare än bilarna runt banan är jag fortfarande tveksam till om man inte såklart jämför originalbil (som det inte var snack om) mot hoj. Tror jag har bland annat ett avsnitt med stcc där det körs på falkenberg eller knutstorp där vissa etapptider skilldes mellan bil/mc till positivt för bilarna. Och jag VET att jag kommer köra ifrån många hojar på en extremt kurvig väg i mina krokar i sommar, det är bara rakorna som är till hojarnas fördel. Sen kommer jag få stryk på den vägen också, troligtvis av swedie som får bli förste försökskanin :D

Hursomhelst så hoppas jag att det blir en kanonsommar med mycket bilåkande på kurviga vägar eftersom det blir hojlöst för mig detta år, första året sen 12-årsåldern utan en enda tvåhjuling :gråta Har jag tur får jag låna en hoj några dagar för att bota den värsta abstinensen. Men bil går lika bra det, speciellt om vi når vårt mål denna sommar med 500+ under huven och med bättre grepp.
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
En ss600 är ju ganska mycket mer standard än vad en stcc-bil är så den jämförelsen haltar. Dock så var det väl förra året (eller året innan) som ss600 var snabbare på alla svenska banor än vad stcc-bilarna var.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Ska du jämföra en racehoj med 3 gånger så mycket hästar som original då eller? Den liknelsen haltar också och jag nämnde inga specialhojar. Skitsamma, jag står fortfarande fast vid att bilen är snabbare än hojen i flertalet fall och nu pratar jag inte om den trehjuliga saken jag visade upp först.
 

To_Xtrem

Deals Gap
Gick med
17 Jan 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Honda VFR1200F
I filmen "Jeremy Clarkson Head To Head 1999" så rejsar en R1 av 99ans modell mot en Porsche 996 Carerra 4, båda i originalskick. Porschen är fyrhjulsdriven vilket gör det långsammare än en tvåhjulsdriven på torrt väglag. Både hojen och bilen körs av två duktiga förare på sitt område. de kör ett varv och båda startar samtidigt, R1 drar i från direkt men så fort det börjar svänga så tar Porschen in allt försprång och går om. Efter som bilen kan bromsa mycket senare och kan ha högre toppfart i kurvorna på grund av att den har bättre grepp, efter som den har fyra hjul i baken. men så fort det blir rakt så drar R1 om. Matchen slutar med att Porschen vinner med 1/3 sekund. 1-0 till Porschen.
Men sen kostar Porschen typ lika mycket som 6 R1or.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Ja, och det var när det svängde som jag pratade om bilens fördelar. Rakt fram finns det inga bilar som piskar hojar om de såklart inte är supermannens bilar :rolleyes: Bra att du nämnde den filmen, kom på att jag har den på skiva så nu ska jag slå igång den och kolla hur det ser ut!
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Dee_cati skrev:
Ska du jämföra en racehoj med 3 gånger så mycket hästar som original då eller? Den liknelsen haltar också och jag nämnde inga specialhojar. Skitsamma, jag står fortfarande fast vid att bilen är snabbare än hojen i flertalet fall och nu pratar jag inte om den trehjuliga saken jag visade upp först.

En original gsxr1000-03 spöade Porsche 911 gt3, bmw m3 csl och Lamborghini Murcielago runt Silverstone. En lite vässad gsxr1000 (170 bhp) spöade en Radical SR3 1500 runt Silverstone. Originalhoj mot originalbilar, vässad hoj mot specialbil. Bilarna har övertag på vissa ställen, men på de flesta ställena är hojen snabbare. Som jag sa förut, på gatan är det en annan sak eftersom det är lite mindre riskabelt att gasa med bilen än med hojen.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
To_Xtrem skrev:
I filmen "Jeremy Clarkson Head To Head 1999" så rejsar en R1 av 99ans modell mot en Porsche 996 Carerra 4, båda i originalskick. Porschen är fyrhjulsdriven vilket gör det långsammare än en tvåhjulsdriven på torrt väglag. Både hojen och bilen körs av två duktiga förare på sitt område. de kör ett varv och båda startar samtidigt, R1 drar i från direkt men så fort det börjar svänga så tar Porschen in allt försprång och går om. Efter som bilen kan bromsa mycket senare och kan ha högre toppfart i kurvorna på grund av att den har bättre grepp, efter som den har fyra hjul i baken. men så fort det blir rakt så drar R1 om. Matchen slutar med att Porschen vinner med 1/3 sekund. 1-0 till Porschen.
Men sen kostar Porschen typ lika mycket som 6 R1or.

Det är helt klart en rätt halvtaskig förare av R1:an i den filmen. Carrera 4:a har inte en chans egentligen. Skulle den kunna köra 1.08 på Gelleråsen? My ass....
 

To_Xtrem

Deals Gap
Gick med
17 Jan 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Honda VFR1200F
Chris Ash skrev:
Det är helt klart en rätt halvtaskig förare av R1:an i den filmen. Carrera 4:a har inte en chans egentligen. Skulle den kunna köra 1.08 på Gelleråsen? My ass....

Säger bara se filmen!! Killen som kör R1 är superbike mästare i UK, och killen som kör bilen tävlar i BTCC. Ingen av dem är kanske topp of the line förare men de kan köra bättre än de flesta andra.

Sen beror det helt på hur banorna ser ut, vissa banor ger fördelar till motorcyklarna med andra baner ger fördelar till bilarna.
 

To_Xtrem

Deals Gap
Gick med
17 Jan 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Honda VFR1200F
OLJEKYLD GSXR skrev:
En original gsxr1000-03 spöade Porsche 911 gt3, bmw m3 csl och Lamborghini Murcielago runt Silverstone. En lite vässad gsxr1000 (170 bhp) spöade en Radical SR3 1500 runt Silverstone. Originalhoj mot originalbilar, vässad hoj mot specialbil. Bilarna har övertag på vissa ställen, men på de flesta ställena är hojen snabbare. Som jag sa förut, på gatan är det en annan sak eftersom det är lite mindre riskabelt att gasa med bilen än med hojen.

Hojar har övertaget när det gäller acceleration, de kan hålla en snävare spår genom vissa kurvor i förhållande till en bil som är bredare. Men en bil har bättre grepp och kan bromsa senare och i vissa fall ha högre kurvhastighet, Efter som den har fyrahjul i marken jämfört med motorcyklens två hjul.
 

Tofte

Mcpilot
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Lindsdal kalmar
Hoj
Yamaha yzf750r-93 "såld",Kawasaki klx 650"såld",cbr 900rr streetfighter-92"såld", fazer 600-00 såld. gsx 750-84såld. honda vtr 1000
Ä det inte en raggazon?

hursomhelst så tycker jag om amazonen,verkar sjysst :yoparty
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
To_Xtrem skrev:
Säger bara se filmen!! Killen som kör R1 är superbike mästare i UK, och killen som kör bilen tävlar i BTCC. Ingen av dem är kanske topp of the line förare ....


Det vet man ju hur de där brittiska superbikemästarna är. Kör som krattor hela högen..... Squids!
 

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Ort
I en svamp
Hoj
Honda SP1 (TL1000S - Såld)
Vad heter filmen ni pratar om, vore skojj o se den. Osså slutar ni att mäta snoppar nu pojkar :hihi
 

SpeedAbuser

#69 125STD (-03)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hässelby
Hoj
Ingen
TEAM K.A.P skrev:
Lille gosse......

Ta med den till ringen o möt TEAM GR nu i vår så får vi se hur bra det kommer o gå för dig.
En uppgörelse mellan TEAM GR o GIS kommer antagligen o äga rum nu ivår.

Bilen på över 500 hp, 440 kg med en toppfart på över 390 km/h
kommer antagligen sopa allt av banan
Är det en Ultima ni ska köra mot, eller vad (är inte så bevandrad att jag kan se exakt vad det är för bil på bilden)...?!

Låter som att det kan bli riktigt hårigt i sånt fall.
För att slå bilar av den kalibern måste det sitta en ruskigt duktig pilot på en ruskigt snabb hoj.

Hoppas ni filmar det, skulle vara väldigt intressant att se!
:Bugar
 

TEAM K.A.P

Nothing comes close
Gick med
5 Nov 2003
Ort
.
Hoj
.
Inte vi..

Bil VS Bil Då GIS inte vågar ställa upp på Hoj VS Hoj mot Team GR (Har väl sina naturliga förklaringar :D )
 

Hardcore

Kan nån se till att det blir vår nu?
Gick med
22 Apr 2003
Ort
165 Jag å Ken
Hoj
R1a som alla andra
""Nu får ghostrider och NO1 passa sig i sommar! ""

Skönt med någon som har koll på läget!!! :gnissla
 
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Top