Nu får ni eran chans huskykillar

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Min käre vän har skaffat sig en sån där 570RR-moped, och vi ska åka till midlanda på fredag, vissa prylar på den här mopeden var inte i ordning.

Vad passar det drev från? Fram och bak... Dvs andra märken?

Vad passar det för framskiva? Hur dyrt behöver det bli att byta bara slitytan och går det få tag på innan torsdagkväll?

Vad behöver man göra åt fjädringen? Vad ska man åka på för inställningar?
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
OlleR skrev:
Min käre vän har skaffat sig en sån där 570RR-moped, och vi ska åka till midlanda på fredag, vissa prylar på den här mopeden var inte i ordning.

Vad passar det drev från? Fram och bak... Dvs andra märken??

Ingen aning. Men ring annars halvards motor & beställ imorgon. Har han hemma har ni grejerna på fredag om ni bara ringer i tid så han hinner skicka.


OlleR skrev:
Vad passar det för framskiva? Hur dyrt behöver det bli att byta bara slitytan och går det få tag på innan torsdagkväll?

Vad behöver man göra åt fjädringen? Vad ska man åka på för inställningar?

Sitter ju likadan skiva på en mängd hojar. Ducce bl.a. Om det är samma hålmönster vet jag dock inte.

Fjädring är ju så olika från person till person. Borde väl stå ngn standard inställning i manualen som man kan utgå ifrån?

Kör det ihop sig med drev kan jag ha 17/48 hemma. På min hade det nog passat utmärkt på en bana som midlanda. Men jag vet inte vad där är för utväxling på 6:an på RR-modellen
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Barrett skrev:
Sitter ju likadan skiva på en mängd hojar. Ducce bl.a. Om det är samma hålmönster vet jag dock inte.

Fjädring är ju så olika från person till person. Borde väl stå ngn standard inställning i manualen som man kan utgå ifrån?

Kör det ihop sig med drev kan jag ha 17/48 hemma. På min hade det nog passat utmärkt på en bana som midlanda. Men jag vet inte vad där är för utväxling på 6:an på RR-modellen
Hm får kolla upp det då, tacksi!

Mmm det brukar finnas standardinställningar i boken, men de brukar va för gatbruk... Å iomed att den e gatreggad så gissar jag att det är sånna inställningar!

Kanske går beställa drev från luleå också, då borde det gå fort å få hem :) Du ska inte upp å åka midlanda med oss? ;)

Om det är någon som vet va prylar som passar rakt av så hör av, det kan va bra att veta framöver!
 

Jorekore

/Jocke
Gick med
31 May 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Husky 570rr -03 Honda cb125 -77 med sportdyna
Jag kan ju också fråga hur ofta man ska ställa ventilerna och byta kolv på den här maskinen?
Oljebyte var 5:e timma eller?
 

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Fick han inte med alla extragrejjerna? Där ligger det ett knippe drev i så fall, både fram och bak.
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Jorekore skrev:
Jag kan ju också fråga hur ofta man ska ställa ventilerna och byta kolv på den här maskinen?
Oljebyte var 5:e timma eller?
Kanske kolla i handboken. Utan att kunna något specifikt om underhåll av Huskys och skillnaderna mellan R och RR.... borde ju ge en fingervisning i alla fall.

.
 

Båtsman

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2005
Ort
På jobbet.
Hoj
Trimmad HONDA CR 500 -01 Aluminiumram + räsersoppa o finndubb
Samma underhåll som på SMRn. Olja 5-10 tim. beroende på körning
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top