Nu får Svea Rikes bus akta sig.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
d1ce skrev:
Men en taser skulle väl snarare vara ett substitut till batongen än pistolen.

Det ska bli ett mellanting i skalan. Steget mellan batong och pistol är ju VÄLDIGT långt. Nu kan man sätta in nåt kraftigare men fortfarande inte behöva dra tjänstevapnet.

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Var det inte finnarna som provade med en jätte Harpun i fronten på deras bilar?? Tror inte det kom längre än till test stadiet men det är ju en kul ide.

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
ecce skrev:
Var det inte finnarna som provade med en jätte Harpun i fronten på deras bilar?? Tror inte det kom längre än till test stadiet men det är ju en kul ide.

Sådan som knight rider hade på sin bil :D den funkade ju iaf...

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Kollade precis på filmen med tjuren. Snacka om knall fall. :D Asroligt, om än inte kanske helt snällt.

Taser + Storjävla tjur = Arg storjävla tjur.

To_Xtrem

Deals Gap
Gick med
17 Jan 2004
Hoj
Honda VFR1200F
d1ce skrev:
Jo precis, eller så kan vi sälja 100 000volt tazers på ICA så kan vem som helst leva rövare... låter som en bättre idé! att jag inte tänkte på det

Fast jag sa inget om att sälja dem på ICA kanske, men men. Tycker ju personligen de hör till de mindre farliga saker som går köpa lagliga i Sverige.

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
To_Xtrem skrev:
Fast jag sa inget om att sälja dem på ICA kanske, men men. Tycker ju personligen de hör till de mindre farliga saker som går köpa lagliga i Sverige.

Ok, personligen tycker jag att vapen inte ska vara tillåtet att köpa över disk om det inte finns något vettigt syfte med det.

Jakt gevär osv kan jag förstå samt tävlingsskytte och liknande saker. Jag har dock ganska svårt att se ett vettigt användningsområde för en Taser. Men du kanske kan berätta vad för nytta det skulle göra att sälja dessa tillbehör?

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
ska ni skydda hojjen så bygg en testlakoy(stavning)

hehe finns ju tre sorters elpistoler:
första är den klassiska som se ut som en fjärrkontroll, räckvid 1cm(?)
andra är den polisen funderar på
tredje är som en vattenpistol så länge strålen är obruten så skickas strömen via den..

hade nog vart rätt schysst om kravallpolisen hade haft vattenpickor vid göteborg t.ex...

To_Xtrem

Deals Gap
Gick med
17 Jan 2004
Hoj
Honda VFR1200F
d1ce skrev:
Ok, personligen tycker jag att vapen inte ska vara tillåtet att köpa över disk om det inte finns något vettigt syfte med det.

Jakt gevär osv kan jag förstå samt tävlingsskytte och liknande saker. Jag har dock ganska svårt att se ett vettigt användningsområde för en Taser. Men du kanske kan berätta vad för nytta det skulle göra att sälja dessa tillbehör?

Nej man ska inte kunna sälja dem till privat personer. Fins för mycket nötter som inte skulle kunna hantera dem på rätt sätt. Fast jag tycker ju att det är bättre att de säljer teasrs, än vissa andra vapen som går att köpa, tex Fjäderbatonger. Men helst tycker jag att det inte ska säljas några vapen alls.

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Knoxville i Jackass prövade ju allt möjligt för "Big Brother", varav han kom fram till att pepparspray var värst. Han prövade även stungun med liknande pilar som denna och sa att den va sämst :D...

colik

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
CBR 600 mod
tazers tycker jag verkar va ett vettigt mellanting som nog kan funka, om polisen kommer att använda dom tror jag knappast dom kommer säljas till någon annan än just dom...för den som absolut vill ha en så kan man ju beställa från U.S.A eller bygga en egen, är ju bara typ en spole och kondensator...

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
colik skrev:
..är ju bara ...

Nej. Det är INTE 'typ en spole och kondensator'. :fakta

Angående vattekanoner så är det ju faktiskt SYND om folk som demonstrerar och det skulle vara ännu mer synd om dom ifall Polisen blötte ner dom med kallt vatten och det går inte. Vilket jävla land man bor i..

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Plåtniklas skrev:

Angående vattekanoner så är det ju faktiskt SYND om folk som demonstrerar och det skulle vara ännu mer synd om dom ifall Polisen blötte ner dom med kallt vatten och det går inte. Vilket jävla land man bor i..

Vattenkanoner är inte ofarliga. De gör mer än blöter ner en med kallt vatten.
Fast visst kan de vara bra ibland.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Chris Ash skrev:

Självklart. Det är inte speciellt lätt att vara 'upprorisk ungdom' när man får en 5 centimeter tjock stråle med 5° vattoen på sig. Man far omkul, omskakas och blir snäll. ;)

colik

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
CBR 600 mod
Plåtniklas skrev:

ok det kanske inte bara är en spole och en kondensator men rent teoretiskt behövs inte mer än nåt som höjer spänningen (spole) och nåt som kan lagra energi och ladda ur sig snabbt (kondensator), det är inget speciellt avancerat att bygga iallafall, det va min poäng

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Chris Ash skrev:

I samband med demonstrationerna i göteborg hörde jag någon radiodebatt huruvida politikerna tyckte att vattenkanoner skulle användas eller inte. Nej sidan framhöll att de tyckte inte att polisen skulle få tillgång till vattenpistoler för att då skulle polisen hetsa demonstranterna till den graden att de fick använda sina sprutor, alltså för användadets skull som om de var deras nöjje att väta ner demonstranter.

Tror att vattenkanoner skulle underlätta ganska mkt, då kanske de inte hade behövts något viftande med handeldvapen t.ex.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
d1ce skrev:
I samband med demonstrationerna i göteborg hörde jag någon radiodebatt huruvida politikerna tyckte att vattenkanoner skulle användas eller inte. Nej sidan framhöll att de tyckte inte att polisen skulle få tillgång till vattenpistoler för att då skulle polisen hetsa demonstranterna till den graden att de fick använda sina sprutor, alltså för användadets skull som om de var deras nöjje att väta ner demonstranter.

Tror att vattenkanoner skulle underlätta ganska mkt, då kanske de inte hade behövts något viftande med handeldvapen t.ex.

Tårgas också, plockar ner de flesta små fuckon på jorden, jag menar att allt som är lägre ner på våldsskalan än öppnande av verkanseld borde prövas om det har något existensberättigande i poliskåren.

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Chris Ash skrev:
Tårgas också, plockar ner de flesta små fuckon på jorden, jag menar att allt som är lägre ner på våldsskalan än öppnande av verkanseld borde prövas om det har något existensberättigande i poliskåren.

Om man frågar han som blev skjuten i magen under demonstrationerna så håller han garanterat med dig. Men vad en politiker har för åsikter väger ofta tyngre...

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
d1ce skrev:
Om man frågar han som blev skjuten i magen under demonstrationerna så håller han garanterat med dig. Men vad en politiker har för åsikter väger ofta tyngre...

Tycker de borde fråga Poliserna vad de tycker. Det är trots allt de som ska springa och göra skitjobbet. Sen får de all skit efteråt också. För att de är för hårdhänta, jag menar vad fan ska de göra.....

Med riktig kravallutrustning blir det fan så mycket lättare att lösa uppgiften.

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...