Nu fan ger jag upp o köper paintball o lårhölster!!!

Hurgan

Donald Ducce...!!??
Gick med
10 Jul 2003
Hoj
FJ 1100 -94 :o),Volvo s60 D5 ,Downhill moddad Crecent
MrGooFy skrev:
Annars så kan man ju köra den klassiska stilen och helt enkelt sparka av en backspegel.

Japp...en å annan backspegel har man ju bankat loss :whip
...eller som polaren med nyss tagit mc-kort sa:

E`de svårt att gasa med vänstern...jag vill ju banka med högern
så det lixom blir mer kraft i slaget :bow

mongo

TWT
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
lc4 & cr125
eller så....

..kan man göra som tjejens styvfar och åka upp jämnsides med bilen och sparka bort backspegeln.. :rock

Hurgan

Donald Ducce...!!??
Gick med
10 Jul 2003
Hoj
FJ 1100 -94 :o),Volvo s60 D5 ,Downhill moddad Crecent
Eller så...

Det finns små ficklampor som man hänger i nyckelknippan som lyser blått som fan (kommer inte ihåg namnet)...är det på kvällen så lägg dig bakom och blinka med lampan...gubbenmedhatt
stannar garanterat vid vägkanten...(ja jag har provat å det funkar iallafall när man kör bil) :1pajas

Gilgo

MES
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
...
En bilruta håller för paintball. Dom har som mest en mynningshastighet på 300fot/s... vid MYNNINGEN alltså. Åtminstone om dom är rätt inställda för tävling. Om en paintball mask med plast i visiret tål det så bör en betydligt tjockare glasruta tåla det. Tror t.o.m att jag när jag utövade denna enormt roliga sport lyckades pricka nån ruta på ett hus när jag test pangade hemma. Det skador som blir är nog lackskador, får det ligga så blir det nästan garanterat missfärgat. Å andra sidan förtjänar kräken det.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Trode tråden handlade om hojtjuvar :crash

Men detta är lite löjligt... i de situiationer man verkligen behöver paintball så bahöver man dessutom 2 händer på styret....

750RR

Raggarn

Ny medlem
Gick med
17 May 2003
Hoj
KTM660, strypt å sänkt
men hallåj!
det hära med paintballpistoler har jag funderat på länge...

och nu dyker det upp en tråd med andra goa galningar.
-färggranater?!

haha, mycket bra.

men skall ni köpa pistoler så är jag definitivt med.

ge oss ett pris för kolsyrepatroner, skott (m rosa färg?!) och pistol.

Pirro

I am the youth gone wild
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Öhlins kittad TL1000s, XR600R
Moralpredikare?

maverick_750rr skrev:

Men detta är lite löjligt... i de situiationer man verkligen behöver paintball så bahöver man dessutom 2 händer på styret....

750RR

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Chronic skrev:
Glöm inte att det finns paintbollgranater att köpa, man rycker sprinten och kastar, ska tydligen sprida färg tre meter åt ALLA håll, tänk er synen efter ha kastat en sån genom ngns taklucka :notme

Eller in genom hans öppna sidoruta :fakta

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pirro skrev:
Moralpredikare?

Långt ifrån, jag bär numera själv pistol efter att de tafsat på min hoj och den skjuter inte färg.
Med löjligt menade jag att man får tänka 2ggr om i trafiken på motorcykel. Svänger det en bil framför en så får man greppa styret och göra en undanmanöver och inte greppa sin paintballpistol.

Fast visst, klarar man sig och sen lägger av en salva på bilen kanske man anser att man rättfärdigat det hela :D
Man kanske ska se upp lite med det oxå, vissa får spatt i bilen om nån gör dem nåt och bara måste ge igen, då kanske han verkligen prejar dig och skyller i rättegången mot honom på att han såg att du hade en pistol och trodde den var riktig och greps av panik.....
Sensmoralen är ju att köpa en riktig från början, men välja tillfällena att använda den :crash

Klart bäst är ju att bara sparka sönder backspegeln(och få 7års olycka) eller bara köra därifrån eftersom bilföraren aldrig kommer bli klokare av att hans backspegel går sönder.......

750RR

destiny_78an

Hatar köer....
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
GPZ 500s *såld*
maverick_750rr skrev:

750RR

Man kan köpa elektroniska markörer...

Dessutom kanske det räcker med att glida fram till förarrutan o knacka på med pistolmynningen... Sen kan de åka hem o boka tid i tvättstugan!!! (för diverse underkläder om inte det gick fram)

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Conrad skrev:
Eller in genom hans öppna sidoruta :fakta

Alla kan göra misstag och hade nån kastat in en färggranat i min Alpina(som jag kör då :p ) hade jag sett till att du hade fått bekosta ALLT så den blev helt återställd.
Du hade ju kunnat prova att köra ifrån mig med din 125 :rolleyes:
Tänk på hur osmidig du är i ditt skinnställ när du och bilföraren som är pissförbannad möter varandra när ni stannat.

Scenario: En bil uppträder som ni inte önskar och ni drar er leksak, avlossar ett par färgkulor på lacken och tänker, hehe, nu så är han omvänd.
I nästa sekund då bilföraren klarnat i skallen blinkar han med sitt blåljus han hade i sin bil....... undrar vad som blir sagt då, för herr civilist lär ju inte vara glad :rolleyes:

750RR

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
destiny_78an skrev:
Man kan köpa elektroniska markörer...

Dessutom kanske det räcker med att glida fram till förarrutan o knacka på med pistolmynningen... Sen kan de åka hem o boka tid i tvättstugan!!! (för diverse underkläder om inte det gick fram)

Elektroniska markörer? Hur då menar du?

Hade nån på båge knackat på min ruta med en pistolmynning hade jag kört ner den hojen. Min tanke hade antagligen varit: Detta är en kriminell sate och kan lika gärna vara en kille på stulen hoj....

Tänk lite först innan ni viftar med vapen.

750RR

destiny_78an

Hatar köer....
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
GPZ 500s *såld*
Surfa runt lite så får du se. En händig person har inge problem med att montera på hojen...

Men att du skulle köra ner en person är ju inte så oväntat. Du är ju knappast vad jag skulle kalla en "normal svenne".

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Med andra ord, paintball = ajabaja. Preja ner folk i diket = helt ok?

Tur att man inte hänger i H-borg

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
destiny_78an skrev:
Surfa runt lite så får du se. En händig person har inge problem med att montera på hojen...

Men att du skulle köra ner en person är ju inte så oväntat. Du är ju knappast vad jag skulle kalla en "normal svenne".

Jag har inte den blekaste aning om vad du menar med elektronisk markör.
Du känner inte mig och nån normal svenne tar jag bara som en komplimang.

Men tänk dig själv att du får en mc-kille bredvid dg som knackar på din ruta med pistolmynningen. Det gäller ditt liv och jag slår vad om att du kommer panika mer än jag den dagen det inträffar....

750RR

out4speed

Tabernakel
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Ducati 1000ss
destiny_78an skrev:

Ja med tanke på hur billig en elektronisk markör är så köper man ju lätt en sån för att montera på hojen om man eventuellt skulle bli arg på nån bilägare. :skrämd

Skärpning , paintball hör hemma i skogen , eller helst på superairballfält.

Gör som alla andra , klipp en backspegel med foten , jag lovar det hjälper dej både att få ont i foten och att få billägaren rikigt sur :squid

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Problemet är inte att hitta på ett straff tycker jag, utan att få trafikanten i fråga att FÖRSTÅ vad han har gjort för fel. Som med hundar, man måste "straffa" i samband med olydnaden, annars fattar de inte vad de gjort för fel.

Men inte fattar folk varför man prejar dem med bilen, eller sparkar av backspegeln, eftersom de inte ens sett en innan :eek:

...Sen är det lite läskigt att sparka av backspeglar :skrämd

...ehhh minns inte ens vad jag svarar på nu

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
King of the road
destiny_78an skrev:
Jag vet att bilister är onda och att det är mer regel än undantag att man nästan blir överkörd varje gång man sätter sig på hojen. Men nu är droppen nådd. Hädanefter skall jag "splatta" varenda bilist som glömmer backspeglarna och lojt bara byter fil utan att visa hänsyn för någon annan (oftast oss MC-förare).

Det enda några skott kan ge är böter, såtillvida att man inte siktar på framrutan el. dylikt.

Någon annan som vill vara med??

Bara böter? Du lär få mer än bara böter om de skulle haffa dej efter något sådant.

EDIT: Sen hajar jag inte vitsen att rikta eller använda vapen mot t.ex bilister, det lär ju bli "fint" rykte för oss mc-åkare om andra skulle vara lika oförståndiga och göra likadant. Visst blir man förbannad på vissa i trafiken, men det finns gränser

Last edited:

Napoleon

Vill ha en riktig sporthoj
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
ZZ-R
Gubbar, gubbar. Räcker det inte med ett skott på regskylten bak.
Det smäller nog bara lite i plåten och så måste dom tvätta bilen, när dom stannar & ser det. Dom lär sig ALDRIG hur man skall framföra en bil, det går inte lära en gammal hund att sitta så riskera inte era liv för att visa dem vart skåpet skall stå. :mad:

Jag har själv blivit pissförbannad på bilister, jag brukar peta ner några pinnar och ge fullt blås framför(1m) dem, :skrämd (det låter så jävla gott) eller slänga en sur blick & skaka på huvet. Självklart vill man panga rutan & spegel på bilfaan, men det kan ju bli jobbigt för en då. :(

/n

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...