Nu ger jag upp!!! Det blir ingen hoj:(

Ulvheden

Äntligen med hoj igen :)
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
hemmalagad R1-00*såld* CB1000ra -12 gsx-r 600 -01 *skrotad*
Inte en blekaste om vad de sysslar med men jag såg ganska snabbt till att få en offert hemskickad & direkt nr till :tuttar som jag pratade med!! :D

d1ce skrev:
måste man be om det för att få sänkt bonus då eller? :)
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Ulvheden skrev:
Inte en blekaste om vad de sysslar med men jag såg ganska snabbt till att få en offert hemskickad & direkt nr till :tuttar som jag pratade med!! :D

bra gjort...!! :)

jag har det iof rätt lugnt med försäkringar... hel/hel kostar lite drygt 3000kr !
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Mingves skrev:
Jag e hellre utan än har en gammal harv....

///M
Poservarning!

Jag har haft *skitkul* på alla mina gamla 80-talare. Allt är bättre än att vara utan hoj, vad är ett sånt liv att ha?
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Mingves skrev:
Jag e hellre utan än har en gammal harv....

///M
Kör du så bra så att hojen är den begränsande faktorn så grattis! annars är du en poser och då funkar bil bättre, jag kör med skrapat och slitet och det funkar perfa, skall man köra eller posera kan man alltid fråga sig..

/Felix
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
4800 är väl småpotatis. Du får väl jobba lite mer? Eller ta risken, bara trafikförsäkring? Komigen nu :Bugar
 

Perra

SRH
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 525EXC-07
Tycker du ska skita i det...Verkar inte vara tillräckligt intresserad ändå, så du tröttnar säkert ganska fort :7peta
 

T.Olsson

Desmoholic
Gick med
15 Feb 2004
Ort
På fjället
Hoj
En stor och en liten Honda
Mingves skrev:
Jag vet att man kan köpa en gammal hoj, men det finns inte så många gamla motarder som är fina och från <-98 :(

Jag vill ju inte ha en 14 år gammal hoj.....alltså en från 90 eller så...

Klart jag kan ju bygga en egen fighter men frågan är vad den kostar i försäkring....man vill ju ha minst 900cc i en fighter....

Men nu lutar det nog mot att köpa en klotad 900 och göra en streetfighter....har nån en kawwa 900 till salu från typ 94-96? För rimlig peng? Vad tror ni halv/trafikförsäkring kan kosta på en sådan?

//Mats
om jag fick rekommendera en äldre hoj så säger jag bara fireblade,du kan hitta en för 30000kr mycket rolig hoj för pengarna. och förresten har jag en för 30000 om du vill
 

Mingves

Guest
Faan va alla blev sura för att jag inte vill köra en gammal harv :rofl
Klart jag kan köpa en gammal hoj men som det är nu så vill jag inte köpa en gammal hoj. Jag gillar helt enkelt inte utseendet på dem, kalla mig gärna poser eller att jag inte är hojintresserad men lite av känslan ligger faktiskt i vilken hoj man har. Visst man kan ha roligt på en gammal hoj men lite av känslan är faktiskt att ha en snygg grej som man glädjer sig åt.
Kan man inte få det man vill ha så skiter jag hellre i det, kompromisser brukar ändå bara bli skit!
Kollar fortfarande på KTM SM men kollar även på Triumph speed3 och BMW, verkar som man kan få hyfsad premie på en sådan.



///Poser M
 

johngbg

Bakhjulsfegis
Gick med
25 Feb 2004
Ort
Göteborg, Majorna
Hoj
Husa 570 -11, CR 250 -00
Mingves skrev:
Kollade försäkringen på KTM 640 SM -03 och nu ger jag upp. Jag vågar inte köpa en med tanke på vad försäkringen kostar på alla utom ett bolag...när höjer dom? 1/4-04 som alla andra?
Jag är 29 år i år bor i centrala GBG och har haft kortet i 2 år....
///M

Om jag fattat saken rätt så tycker du att 4800:- skulle vara ok att pynta, men du är lite orolig för att det bolaget snart är på väg att höja sina premier till 20 000:- och däröver som de andra låg på?!
Om så skulle vara fallet så behöver du inte oroa dig för det, den premien kommer att fortsätta att gälla med kanske några hundralappar hit och dit efter ett år. Mitt fall såg precis ut som ditt då jag blev med motard 2002,
då 28 år boende i majorna osv, blev erbjuden allt från 4500 och 45000 för försäkringen.

//John
 

Mingves

Guest
johngbg skrev:
Om jag fattat saken rätt så tycker du att 4800:- skulle vara ok att pynta, men du är lite orolig för att det bolaget snart är på väg att höja sina premier till 20 000:- och däröver som de andra låg på?!
Om så skulle vara fallet så behöver du inte oroa dig för det, den premien kommer att fortsätta att gälla med kanske några hundralappar hit och dit efter ett år. Mitt fall såg precis ut som ditt då jag blev med motard 2002,
då 28 år boende i majorna osv, blev erbjuden allt från 4500 och 45000 för försäkringen.

//John


Korrekt uppfattat!! Jag vill inte stå med skägget i brevlådan med en hoj som kostar 45kkr nästa år och som då kommer vara iskall....men nu kanske det blir en SM i alla fall


///M
 

Maga

USS II
Gick med
14 Oct 2003
Ort
Stockholm
Hoj
thundercat
Har moppen försäkrad på bilsport-mc för 3600:- hel/hel ringde och snackade med dom om hur mkt dom skulle höjja och fick till svar nån hundring.
 

Mingves

Guest
Jag blir så ledsen, kollade på en ducati 620ie -03 idag som var jättefin:)
Men så frågade jag säljaren om försäkring och han sa max 5000kr.....visst när jag kom hem har jag ringt alla kvällsöppna bolag såsom TH, IF Folksam och salus....billigaste var Folksam med helförs 16875 kr/helår och halvförs 12110kr/år...
Hjälp mig, vad skall jag göra. Jag kan ju inte gå ner mer i KW. Då kan man ju lika gärna cykla:(
Hoppas bara resten av bolagen ger bättre premie.
///M
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Mingves skrev:
Jag blir så ledsen, kollade på en ducati 620ie -03 idag som var jättefin:)
Men så frågade jag säljaren om försäkring och han sa max 5000kr.....visst när jag kom hem har jag ringt alla kvällsöppna bolag såsom TH, IF Folksam och salus....billigaste var Folksam med helförs 16875 kr/helår och halvförs 12110kr/år...
Hjälp mig, vad skall jag göra. Jag kan ju inte gå ner mer i KW. Då kan man ju lika gärna cykla:(
Hoppas bara resten av bolagen ger bättre premie.
///M

Köå en XR650R den kan du offroadförsäkra för vettig peng hos Länsförsäkringar.
 

Mingves

Guest
Just nu kollar jag Monster 620ie som är snygg. Vill gärna posera lite :rofl

/m
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Äh, gammal harv rockar ju. Fan så mycket mer än inget alls, utseende är rätt oviktigt för mig iaf. Man får åka ett tag o sen blir det nog nån R hoj
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
T.Olsson skrev:
om jag fick rekommendera en äldre hoj så säger jag bara fireblade,du kan hitta en för 30000kr mycket rolig hoj för pengarna. och förresten har jag en för 30000 om du vill

Du har PM
 

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
Vad är problemet?

Bilsport-MC

Premie!

Område / Storlek motor CC Halvförsäkring Helförsäkring
Storstad över 801 cc 4038 5792
Storstad under 801 cc 3383 4856
Övriga landet över 801 cc 2301 3713
Övriga landet under 801 cc 1919 3095
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top