d1ce skrev:måste man be om det för att få sänkt bonus då eller?
Ulvheden skrev:Inte en blekaste om vad de sysslar med men jag såg ganska snabbt till att få en offert hemskickad & direkt nr till som jag pratade med!!
Poservarning!Mingves skrev:Jag e hellre utan än har en gammal harv....
///M
Kör du så bra så att hojen är den begränsande faktorn så grattis! annars är du en poser och då funkar bil bättre, jag kör med skrapat och slitet och det funkar perfa, skall man köra eller posera kan man alltid fråga sig..Mingves skrev:Jag e hellre utan än har en gammal harv....
///M
om jag fick rekommendera en äldre hoj så säger jag bara fireblade,du kan hitta en för 30000kr mycket rolig hoj för pengarna. och förresten har jag en för 30000 om du villMingves skrev:Jag vet att man kan köpa en gammal hoj, men det finns inte så många gamla motarder som är fina och från <-98
Jag vill ju inte ha en 14 år gammal hoj.....alltså en från 90 eller så...
Klart jag kan ju bygga en egen fighter men frågan är vad den kostar i försäkring....man vill ju ha minst 900cc i en fighter....
Men nu lutar det nog mot att köpa en klotad 900 och göra en streetfighter....har nån en kawwa 900 till salu från typ 94-96? För rimlig peng? Vad tror ni halv/trafikförsäkring kan kosta på en sådan?
//Mats
Mingves skrev:Kollade försäkringen på KTM 640 SM -03 och nu ger jag upp. Jag vågar inte köpa en med tanke på vad försäkringen kostar på alla utom ett bolag...när höjer dom? 1/4-04 som alla andra?
Jag är 29 år i år bor i centrala GBG och har haft kortet i 2 år....
///M
johngbg skrev:Om jag fattat saken rätt så tycker du att 4800:- skulle vara ok att pynta, men du är lite orolig för att det bolaget snart är på väg att höja sina premier till 20 000:- och däröver som de andra låg på?!
Om så skulle vara fallet så behöver du inte oroa dig för det, den premien kommer att fortsätta att gälla med kanske några hundralappar hit och dit efter ett år. Mitt fall såg precis ut som ditt då jag blev med motard 2002,
då 28 år boende i majorna osv, blev erbjuden allt från 4500 och 45000 för försäkringen.
//John
Mingves skrev:Jag blir så ledsen, kollade på en ducati 620ie -03 idag som var jättefin
Men så frågade jag säljaren om försäkring och han sa max 5000kr.....visst när jag kom hem har jag ringt alla kvällsöppna bolag såsom TH, IF Folksam och salus....billigaste var Folksam med helförs 16875 kr/helår och halvförs 12110kr/år...
Hjälp mig, vad skall jag göra. Jag kan ju inte gå ner mer i KW. Då kan man ju lika gärna cykla
Hoppas bara resten av bolagen ger bättre premie.
///M
Mingves skrev:Just nu kollar jag Monster 620ie som är snygg. Vill gärna posera lite
/m
T.Olsson skrev:om jag fick rekommendera en äldre hoj så säger jag bara fireblade,du kan hitta en för 30000kr mycket rolig hoj för pengarna. och förresten har jag en för 30000 om du vill
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|