Nu har det börjat!

goodfella

I´m above the law
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda
Jag tycker iofs att vapeninspektörerna skulle fått mer tid på sig så att USA hade gått in med FN:s stöd. De bryter ju faktiskt lite mot världsordningen när de går in ändå.

Men som sagt, killen med mustaschen måste bort!

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
v-g skrev:
Hitler var en stor man det står jag fast vid. En stor talare intelligent och han visste vad folket ville ha.

Sen att han använde det på totalt fel sätt vet vi alla.

Men i början tror jag inte att NÅGON i Serige skulle ha gnällt om vi fick en ny Hitler som ledare.

Nej, vid den tiden var det många som trodde på nordisk familjebok m.m.
Det fanns gott om quislingar här, men jag är väldigt glad att vi slapp få någon som hitler vid makten.
I dagsläget är jag jäkligt glad att slippa bo i Irak, och det inte på grund av kriget, utan på grund av att man ledaren och hur landet styrs.
På samma sätt som jag är jäkligt glad att jag inte föddes i östtyskland eller flera andra öststater med sina diktaturer.
Det finns en anledning att folk flyr från sådana länder, och väldigt få flyttar dit.
Låter man diktaturer vara, så smäller det förr eller senare.

Last edited:

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
v-g skrev:
Du är lika lite subjektiv som jag. Så beskyll inte mig för mina vinklingar, alla vinklar då de beskriver något som de sett/läst. Om du ser på CNN en dag kan du däremot snacka om vinklingar. Visst i Sverige är pressen faktist lite USA fientlig men knappast några journalistiska under vad gäller källforskning. Bla skriver man rapporter från Storbrittaninen rakt i tidningen utan att ens blinka (känns det objektivt?).

Vissa tidningar (i alla fall GT som jag läser) skriver i sina artiklar att man ska läsa det dom skriver med viss skepsis eftersom att dom inte har tid att källforska all information dom får.

Biker78

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart Kawwa o en svart Sucka
Ger inte mycke för Busch, men Saddam måste ju bort, tyvärr så är det tragiskt att det måste ske på detta sättet men troligtvis det enda :(

v-g

Inget pulver
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kreidler
MrGooFy skrev:
Vissa tidningar (i alla fall GT som jag läser) skriver i sina artiklar att man ska läsa det dom skriver med viss skepsis eftersom att dom inte har tid att källforska all information dom får.

GT är ju en av de bättre. Bra att de nån gång påpekar om de har tveksamma artiklar. Men det är väldigt slarvig research ibland bakom vissa artiklar och uttalanden i TV. Media ska inte ta någons sida i konflikten!!

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
v-g skrev:
GT är ju en av de bättre. Bra att de nån gång påpekar om de har tveksamma artiklar. Men det är väldigt slarvig research ibland bakom vissa artiklar och uttalanden i TV. Media ska inte ta någons sida i konflikten!!

Det är sant men det finns ju en förklaring till det.
Vi får ju helt enkelt inte så mycket nyheter över huvud taget ifrån arabländerna altså är det helt naturligt att artiklarna blir vinklade åt amerikanskt håll.

Kan du tänka dig hur tidningarna i irak ser ut just nu?
Snacka om vinklat.

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...