Nu har det hänt... Jag är Judas...

Backblade

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Hoj
Ingen
Mycket gnäll från alla småfjuniga neonkillar. Grattis till köpet och valet. Hoppas du får det trevligt! :tummenupp

Sun King

Chrome Won't Get You Home. L116 -- BA04
Gick med
18 May 2006
Hoj
En Liten
Ta upp maskinen över 5000 rpm så får du se vad den går för...

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Quote -Tyvärr visade det sig att hjälmjäveln var helt oduglig i hastigheter över 60 km/h...

Då funkar den bra med HD´n alltså :D

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Kul med ny båge och att du är nöjd! Men, som tidigare talare nämnt, måste man bli dum i huvudet för att man byter hoj? Då åsyftar jag självklart till ditt hjälmval. För, du hade garanterat ingen "jethjälm" när du körde Trajja, right?

Kör gärna skrammelmaskin och gör kärringen nöjd, men använd för i helvete ingen jethjälm. :3freak

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
N.Blomqvist skrev:
2194887 Nu har de hänt, jag är judas

Ja usch tydligen har det det :va

Nåja jag såg i din profil att jag har 10år kvar tills något liknande skulle kunna utspela sig hos mig...

Beror ju på om man slutat med lösnr iof :tuttar

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
hållundan skrev:
2195616 Kul med ny båge och att du är nöjd! Men, som tidigare talare nämnt, måste man bli dum i huvudet för att man byter hoj? Då åsyftar jag självklart till ditt hjälmval. För, du hade garanterat ingen "jethjälm" när du körde Trajja, right?

Kör gärna skrammelmaskin och gör kärringen nöjd, men använd för i helvete ingen jethjälm. :3freak
Min Nolan integral duger utmärkt både på HD-choppern & sporthojen.

Ser heller ingen anledning att "byta ner sig" på den punkten. :gnissla

hordac

Guest
Lägg upp bild på den! Gärna med dig och dina nya utrustning på. :tungan :)

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Cyren skrev:
2195503 Jag pratar om olika skidsorter, du om olika tävlingsgrenar? vart är kopplingen?

Det går nog att bygga ett par telemarkskidor som är lika snabba som vanliga carvingskidor.

:backontop

Kopplingen är väl uppenbar - telemark verkar lika prestandainriktat som glidare, lika teknikfokuserat som glidare, och verkar hålla samma hastighet som glidare.

Har du fortfarande svårt att se kopplingen så kan jag nog inte bistå med mer hjälp.

:backontop

Backblade skrev:
2195529 Mycket gnäll från alla småfjuniga neonkillar. Grattis till köpet och valet. Hoppas du får det trevligt! :tummenupp

Vad är mest styling och formfukuserat - En HååDee med fransar, 10.000 kromade tillbehör, eller en sporthoj med slipon ?

Håller med i det sistnämnda, hoppas den nyblivne ägaren får mycket trevligt med sin nya investering.

Last edited:

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
N.Blomqvist skrev:
2194887
Nu har jag bytt,
Det blev en H-D!
- Skall jag också skaffa parallelt med rullatorn!

N.Blomqvist skrev:
2194887
Och vet ni vad det värsta är?

Jag är SKITNÖJD! :tungan :banana

- Är man både blind, döv och sitter i rullstol så kan man inte bli annat

N.Blomqvist skrev:
2194887
Det bidde en Dyna Super Glide, med en hel del extra tillbehör och utrustning, till ett pris man bara inte kunde säga nej till. :)

Ptjaa.. hade också kunnat tänka mig att ta emot en HD om jag fått betalt :)

N.Blomqvist skrev:
2194887
So... -Just shoot me...! :arsele

Låter din nya plåtburk göra jobbet :D

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
N.Blomqvist skrev:
2194887 Nu har jag bytt,
Det blev en H-D.

Och vet ni vad det värsta är?

-Jag är SKITNÖJD! :tungan :banana

Det bidde en Dyna Super Glide, med en hel del extra tillbehör och utrustning, till ett pris man bara inte kunde säga nej till. :)

So... -Just shoot me...! :arsele

Gratulerar till nya hojjen!

Visst kommer många att ifrågasätta ditt val, om inte annat för att just detta forum heter "sporthoj" men man måste ju inte vara precis som alla andra ifall man hittar något annat man själv gillar bättre. Körde själv ZX-6R innan jag blev sugen på V-motor. Min V-motoriserade farkost är visserligen ingen kromtyngd glidare utan fortfarande en plastraket men visst är ljudet från dessa motorer härligt! De korta turer jag själv testat glidare har visserligen inte varit särskilt övertygande men...att åka mc är ju en hobby och att prova på så mycket som möjligt är ju alltid roligt. Har själv en bakant som kört 70-tals japanare, veteranare från öst och från england, Ducati Super Sport samt flera nya 1000-kubiksraketer. Nu är det visst motard som han suktar efter. Omväxling förgyller ofta! Man kan ju alltid prova något annat nästa gång om man inte blir allt för såld på nuvarande cykeltyp.

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Pejo skrev:
2195023 Jasså, maskeradutstyrseln är klar ? Hoppas du får massor av respekt, fast kom ihåg o skaffa en cool läderväst också!

Över 60 km/h? Det ska du icke överskrida med glidare.

Glidare - motorcyklismens telemark!
Glöm inte att skaffa skinnkeps och kedja till plånboken :7peta

BikerMike

Medlem
Gick med
20 Sep 2005
Hoj
Ducati 996R -01 no.0022
Hej!

Har själv kört HD sen -97 men nu sadlat om till sporthoj. Tycker båda typer har sin njutning men på så olika vis. HD åker man sporthoj kör man, men jag tycker Super Glide är den fulaste men körgladaste stora HD modellen. Är du nöjd så är jag nöjd.

mvh Micke.

Evol

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Nix
Körde HD i sju år men växte upp, bytte hoj och fick dubbla körglädjen för halva pengarna, så ... :tomten

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
wonderwizard skrev:
2194971 Du hade din sprint i 3 månader, hur många mil han du med ? från säljaren & hem ?

Jag tog ut sprinten i mitten av April. Jag har kört den i sex veckor. Jag har avverkat 500 mil och ett bakdäck på den tiden. -Fler frågor? :7peta

Ullis skrev:
2195121 Bara du inte blir en "skäggig frans" så tror jag de flesta kan acceptera det faktum att du valt att lukta på blommorna ist för att leka med de andra tjurarna
;)

P.S själv föredrar jag tjurar :)

edit:stavar som en fiskmås
Hahaha! -Nej... Gränsen går vid fransar på kläderna.
Så långt sjunker jag aldrig! :banana

War-psycho skrev:
2195282 Nä, grattis föffan. :tummenupp

Välkommen i gänget.

Största felet med HD är att dom antingen är svindyra nya, eller sönderskruvade begagnat.
Kvaliten i sig är det inge större fel på faktiskt.

Men jag tycker HD är lite trista orginal, men ska man ha en chopper så ska det sitta en gammal shovel i ramen.
(Fast jag köpte ju min sönderskruvade chopper just för att få pula lite med också.)

Nu köper du en gammal sporthoj också, så kan du både äta kakan och ha den kvar. :mattias

Och hoppa över stereotyp-stuket med läderfrans-kittet å det köret.
Man måste ju inte vara en 19-årig snorvalp i neonfärger för att köra sporthoj heller. :)
Tack!

Jag köpte faktiskt en begagnad hoj.
Den hade gått 1.000 mil, var helt oskruvad förutom att det sitter löstagbar sissy och framflyttade fotpinnar och reglage på den. Tjusningen är att jag nu kan plocka på det jag vill ha på den...
Och, som sagt, gränsen går vis skinnkläder. ALDRIG att jag skaffar något med fransar på. :)

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
hordac skrev:
2195928 Lägg upp bild på den! Gärna med dig och dina nya utrustning på. :tungan :)
Bah! -Ni skulle må då va?!
Åååå, nä... Så dum är jag inte så jag gör mig själv till allmänt åtlöje på det viset. :fatta!

Fattar ni inte varför jag köpte kolsvart visir, så ingen känner igen mig när jag är ute på vägarna...

:tungan :hihi :lol

Nåväl... Det kanske kommer en bild vad det lider. -När jag har hunnit få till hojen lite mer som jag vill ha den. :)

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...