Nu har jag även gjort det klassiska misstaget!

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
Ni som inte har larm i låset: sätt låset på rätt sida gaffeln och dikt an gaffeln eller bromsok så du endast hinner en cm när du ska iväg.

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Eller så sätter du en liten slangbit på tändningsnyckeln. När du sen ska sätta i nyckeln så går inte det och då inser du att du glömt skivbromslåset. Du låser upp det och flyttar slangbiten till nyckeln för låset. När du sen ska låsa hojen så måste du göra av slangbiten någonstans och vad passar då bättre än att flytta den till tändningsnyckeln igen?!

Foolproof-lösning utan kludd med spiral som du uppenbarligen ändå kan glömma!

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Motocross vm i Uddevalla någon gång runt 2004-2006... Stod på grusplanen vid ingången till banan/depån. Skynda oss iväg efter avslutad tävling för att hinna före den värsta trafiken. Sätter oss på bågen (jag satt bak) kör 0.5m och sedan SMÄLLER det till och 1 sekund senare så ligger båda fastkilade under cykeln :gnissla

Lagomt pinsamt med tanke på att detta hände vid ingången till depån precis efter avslutad tävling, vet inte hur många som såg oss med det var nog flera hundra iaf :D

Vi fick iaf hjälp upp av två stycken kockar som kom springandes från deras mattält :)

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Hoj
Inte just nu...
Mitt abus skivlås piper när jag rör hojen, så när jag låser upp styrlåset så startar den. Ganska bra påminelse, dock är mitt problem att jag glömmer sätta dit skiten när jag kört klart:huvet

Krueebbs

rajder
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Suzuki rm250 -06, Kawasaki Z750,
ja köpte hänglås modell FET! å sätter det i drevet nuförtiden.... why..? :gnissla

Hoffmeister2

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2012
Hoj
Daytona 675 -08
Sätter en hårsnodd runt gas och bromshandtag så jag inte ska glömma. När jag låst upp låset så lägger jag det under sadeln med hårsnodden runt

Wizzard

Village Idiots MC
Gick med
14 Dec 2003
Hoj
GSX-R 1100 -92; GSX1300R Hayabusa 2014
Missade låset gick omkull med höger foten under knäckte ett ben i foten bara ställa in semestern:huvet

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
Fan, nu är det läge att du slutar trilla!!! Ingen, inte ens du kan ha sån tur, gång på gång!

Per

Grekooz

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2013
Hoj
gsxr k6
Haha ganska roligt att läsa denna tråden..
Hände mig med för 3 veckor sen, kolfiberskärmen sprack på en gång. Trodde jag var ensam om detta..

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM