Robertzon
Tubeless
Nu har vi fått nog! Måste hjälpa en godvän till mig som fått lite beskymmer med sin GSX-R. Det började förra året med att TPS givaren stod fel _C00 och att hojen gick skumt. Vi fixade det till -C00 och den gick fint. Dock ändrade sig värdet ibland, gissar på att det kan blivit pg.a. stegring?? I alla fall så har hojen i år bråkat som bara den. Världet hade ändrat sig och vi har fixat det till -C00 (delaer mode) Men det hjälper typ inte den hackar och går allmänt dåligt på låga varv 2000-4000 drar man på så är allt som vanligt tror vi i alla fall =) Den liksom bludrar men ändå inte svårt att förklara.. Man kan säga att när du drar fullgas på 2000 varv så går den ganska klent tills den kommer till 5000varv typ då börar den pinna på som den skall.
Fick tips på jobbet om att det kunde vara ventilerna som inte stänger som de skall. Om detta är fallet så vågar man ju inte köra en meter till. Alla vet ju vilket fint väder som skall bli i helgen så jag BER nu på mina bara knän, Finns det någon som har några tips på felsökning? Skulle också önska att det fanns någon som kunde lite grann som kunde provköra eller liknande för att på så sätt kanske kunna säga vad som är fel?
Någon med kunskap eller möjlighet till (kom hit så kikar vi på det) får gärna ringa ikväll eller imorgon på 0733390369
Måste ta reda på hur allvarligt felet är innan det händer nått värre.
mvh Carl
Fick tips på jobbet om att det kunde vara ventilerna som inte stänger som de skall. Om detta är fallet så vågar man ju inte köra en meter till. Alla vet ju vilket fint väder som skall bli i helgen så jag BER nu på mina bara knän, Finns det någon som har några tips på felsökning? Skulle också önska att det fanns någon som kunde lite grann som kunde provköra eller liknande för att på så sätt kanske kunna säga vad som är fel?
Någon med kunskap eller möjlighet till (kom hit så kikar vi på det) får gärna ringa ikväll eller imorgon på 0733390369
Måste ta reda på hur allvarligt felet är innan det händer nått värre.
mvh Carl