Nu har jag handlat aktier i Pricer och Framfab!

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
håkanolsson skrev:
Köpte Eriksson för 3 200 000 när de låg i 4.12. Känns inte helt fel nu måste jag säga.

Kan inte bara ta frugans semesterpengar sådär... :3freak :banana

Här går jag och tänker "Jess, ett slipon snart på framfabköpet" osv... Aja, vi lever i olika ekonomiska svärer här ser jag, skit samma; roligt med aktier, bara det går bra :)

Du rokkar du också. :hihi

håkanolsson

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Husaberg
Kay skrev:
Kan inte bara ta frugans semesterpengar sådär... :3freak :banana

Här går jag och tänker "Jess, ett slipon snart på framfabköpet" osv... Aja, vi lever i olika ekonomiska svärer här ser jag, skit samma; roligt med aktier, bara det går bra :)

Du rokkar du också. :hihi

Flåt :rodnar Jag skojade lite. Jag har tammefan knapt råd med snus.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
håkanolsson skrev:

:rofl
Det var fanimig bland det roligaste jag läst här på SH. :fyllisar

PS. Alltså inte att du knappt har råd med snus utan hela upplägget. ds

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
håkanolsson skrev:

:rofl :rofl :rofl

Om jag skall vara helt ärlig så tittade jag på vad du hade för båge, och undrade varför du inte hade nåt lite nyare... Köpte det dock. Såg ingen direkt anledning till varför du skulle ljuga, men samtidigt var det en jä-a djärv investering tänkte jag. Ah well, finns förmögna människor här på SH, så varför inte. :tummenupp

/blåögd

ps.
Nu försvann ett uns förstroende till Ravetrancers påstådda köp också... SE VAD DU GJORDE! :hihi

ps2.
Du rokkar inte längre :fatta! :rolleyes: ;)

Last edited:

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Kay skrev:
Bara att gratta och hoppas du har lagt en ansenlig summa på affären. :tummenupp

Edit: Raver... Shit altså... Du lägger så mkt på värsta högriskaktierna... Antingen har du insiderinformation så det skriker om det, eller så är du en gambler som fan, eller så har du för mkt pengar till övers och vill ha spänning i tillvaron, eller så har du inte en f*cking aning om vad du sysslar med!! Vilket är det?

-Vad det än är; I LIKE IT! You rokk dude... :tummenupp
i dont have a fucking clue man........
Kollade bara en tråd på SH och nån rekommenderade Pricer, kollade lite på det o bestämde mig. Sen såg jag att nån hade köpt framfab och det lät bra med så.....

Får la hoppas att dom stiger....annars loosar man väl lite, men det är ju såna smällar man får ta. Och självklart e jag en gambler:)

//R

Pirro

I am the youth gone wild
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Öhlins kittad TL1000s, XR600R
Ravetrancer skrev:
Kollade bara en tråd på SH och nån rekommenderade Pricer, kollade lite på det o bestämde mig. Sen såg jag att nån hade köpt framfab och det lät bra med så.....

Får la hoppas att dom stiger....annars loosar man väl lite, men det är ju såna smällar man får ta. Och självklart e jag en gambler:)

//R

Du vet att dem redan gått upp med 100% sedan januari?

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Ravetrancer skrev:

//R

LOL, det var nog mitt inlägg om framfab du läste. Käns bra att någon litat på det och köpt... Ber till gud att det ska gå fortsatt upp för dem nu. Vill inte få en sur ravetrancer på nacken :gnissla ;)

håkanolsson

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Husaberg
Kay skrev:
:rofl :rofl :rofl

Om jag skall vara helt ärlig så tittade jag på vad du hade för båge, och undrade varför du inte hade nåt lite nyare... Köpte det dock. Såg ingen direkt anledning till varför du skulle ljuga, men samtidigt var det en jä-a djärv investering tänkte jag. Ah well, finns förmögna människor här på SH, så varför inte. :tummenupp

/blåögd

ps.
Nu försvann ett uns förstroende till Ravetrancers påstådda köp också... SE VAD DU GJORDE! :hihi

ps2.
Du rokkar inte längre :fatta! :rolleyes: ;)

Bågen är en 85a :rofl Sorry för att jag skapade lite inflation här. Inte meningen alls.

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
håkanolsson skrev:
Bågen är en 85a :rofl Sorry för att jag skapade lite inflation här. Inte meningen alls.
Hehe, förra gången lurade du halva SH att du jobbade som polis vill jag minnas. Kom ihåg nu gott folk att om håkanolsson skriver något uppseendeväckande så är det kanske inte alltid sant :rofl

håkanolsson

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Husaberg
sgtpepper skrev:
Hehe, förra gången lurade du halva SH att du jobbade som polis vill jag minnas. Kom ihåg nu gott folk att om håkanolsson skriver något uppseendeväckande så är det kanske inte alltid sant :rofl

Stämmer :D Jag var polis i 20 min eller så. En fantastisk känsla. Det är nånting med vissa trådar som bara liksom öppnar upp för hyss. Då var det någon som frågade efter möjliga poliser på SH. Jag "erkände" mig som snut några dagar efter att ha varit med på en båge-runda i Roslagen. Men det var inte så kul att behöva förklara varför jag inte satte dit folk.

Yep, förtroende är inte gratis. Det får man göra sig förtjänt av.

Z Fredde

"Ride the wind of boost"
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
GSXR1000 "RS"
Pirro skrev:
Du vet att dem redan gått upp med 100% sedan januari?

Jag köpte Framfab åt min sambo 13 Januari, sålde i Torsdags. 148% upp. Jag skulle inte våga köpa dom nu, utan vänta ett par veckor. Det finns faktiskt en anledning till att dom gick upp, och det är juh inte direkt pga Framfab. Men som Rejvis säger: Gambler :D

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Ravetrancer skrev:
Så nu sitter man här idag och har spenderat 100.000kr på PRICER och 100.000 på framfab. Hoppas att man blir rik snart då, för det känns lite kusligt att ha så mycket liggande ute på aktier:)

Nån mer som har aktier i dessa bolag sen tidigare. Hur går det med kursen etc. Kan ju fan inget om aktier utan gick på en tråd här på forumet och tyckte det verkar bra trots alla smädelser som delats ut kors o tvärs i tråden.

//R - snart rik????

Framfab kan nog vara affär, men Pricer :va

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
K-Micke skrev:
Varför köper man aktier i Framfab?
Har dom något som inte andra datakonsultföretag har?

De har ett hajpat namn, det räcker för att de skall gå upp.
Aktier och eventuella vinster handlar om förväntningar, inte faktiska tillgångar. Så om tillräckligt många tror på ett företag så skruvas förväntningarna upp, oavsett om det finns substans i förväntningarna eller ej.

När IT-boomen höll på att dö undan så var det många av investerarna som insåg vad som höll på att hända, men de ville ändå inte dra sig ur , eftersom det under tiden steg mer eller mindre spikrakt uppåt ändå. Så alla försökte vänta så länge som möjligt för att maximera sin vinst, utan att bli kvar med svarte petter :)

De flesta misslyckades, men några drog sig ur i tid och gjorde sig en skaplig hacka på det hela.
Jag tror nog personligen att framfab får ett rätt rejält uppsving ifall itbranschen vänder uppåt, just pga det kända namnet. Sen att företaget bara är en skugga av sitt forna jag är en annan sak som inte är relevant annat än i långa loppet :)

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
K-Micke skrev:
Varför köper man aktier i Framfab?
Har dom något som inte andra datakonsultföretag har?
Nej, men folk räknar väl med att det skall bli spekulation på Framfab igen med orimligt höga kurser, IT-bubblan revisited.

Steve Harris

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Gixxer 1000 -08, dt125 (fabriksmoppe), GSXR-1100 -87, XT600E-01
köpte mina ericsson för 167 och har dom fortfarande kvar, nån som slår det???
köpte dock inte för så stor summa. hade en säljorder inne på 200 men de var bara uppe i c:a197-198 innan de dök. Tycker ändå att det är ganska komiskt

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Jag tycker det låter som Ravetrancer spenderat en hundring totalt hittils.

Edit; själv siktar jag på sjukbomben.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...