abstruse skrev:Blir jag utkvalad tre gånger på raken så beror det inte på pärlan utan på att jag suger och borde hålla mig till bordshockey.
Min läkare säger också att jag borde syssla med bordshockey, ska jag lyssna på honom?
abstruse skrev:Blir jag utkvalad tre gånger på raken så beror det inte på pärlan utan på att jag suger och borde hålla mig till bordshockey.
oFFkeFF skrev:Min läkare säger också att jag borde syssla med bordshockey, ska jag lyssna på honom?
Nyteknik skrev:Läckert som f-n med en riktig racer. Men är det inte trångt på en 125:a för en "vuxen" person? Och hur snabba är de egentligen? Jag menar alltså inte vad de presterar för tider runt en bana, utan hur accelerationen är. Som en RGV 250? Vad kostade den?
abstruse skrev:Den moppen provsatt och torrkörde jag förra sommaren.
Beklagar sorgen, men du kör snart hoj igen ska du se.
abstruse skrev:Öjje är f ö en dj*kligt trevlig kille. Fick du med något mer på köpet, förutom själva mopeden?
Chris Ash skrev:Körställningen rockar riktigt hårt, tycker den verkar skitskön att köra omkring på bana med. Jag är 182 och väger 74 kilo.
Offkeff kan det där bättre hur snabb den är men det är nog ingen raket på 0-100 med tanke på att ettan är ung lika hög som på min gamla ZX9.....men den väger 71 kilo med olja och vatten och har kanske 45 hästar på hjulet så den går nog ok.
Nyteknik skrev:71 kg - det är ju som en fläskig trampcykel! Om dina siffror stämmer är ju vikt/effekt förhållandet som en TL 1000 S.
oFFkeFF skrev:Den som tror att en 125 racer är slö tror fel. Dock bör man inte vara för stor och tung...
Nyteknik skrev:Typ 1,82/74 kg?
oFFkeFF skrev:Så finns det fortfarande större 125r åkare än dig iaf
Nyteknik skrev:Hmmm. Nu tänds ett nytt ljus!
Det vore ju förbannat läckert att tävla i 125 Racer. Men säkert också förbannat ovant jämfört med allt annat man kört. Hur ser ekonomin ut jämfört med Rookie 600?
oFFkeFF skrev:Från väldigt mycket billigare till hur dyrt som helst.
125r är nog det som går att åka billigast av allt förutom 125jr, i samma klass som 250sp och säkert billigare än det också.
Nyteknik skrev:Varför blir det billigare? Är inte delarna dyra till en racer?
oFFkeFF skrev:En hondakolv kostar 575kr + moms, vet inte om det är särskilt dyrt. Den håller 50 mil, kör du 6 race på en sommar åker du c:a 180 mil, kolvar för 3000kr till en 125'a på en sommar, en omnikasilning kostar c:a 2000kr, på en yamaha tz renoverar man veven 2-3000kr, och på hondan köper man en ny, kostar en slant iofs 5-7kkr efter 2-300 mil.
Du kan åka på en uppsättning däck hela sommaren, kostar 4000kr för en uppsättning regn och ett set slicks.
Nyteknik skrev:Slitage för ca 20 000 kr per säsong alltså? Plus transporter, hojens värdeminskning och sånt som går sönder vid vurpor: ytterligare 20 000 kr. Alltså ca 40 000 kr för en säsong.
oFFkeFF skrev:Nu räknar du iofs rätt högt, men det är så mycket en rr-säsong kostar oavsett klass i stort sett.
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |