Nu har man koniskt filter på hojen!!

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Var bara tvungen att skriva av mej lite, fy satan va skönt ljud de blir :D jag tog av luftburkslocket tidigare o de va typ samma ljud, men hojen gick som en trimmad moppe då... så nu ställde jag in förgasaren lite, de gick inte fortare... o inte saktare heller, den går som vanligt me sköööööööönt ljud... ska försöka låna farsans digitalkamera o spela in lite filmer MED ljud :D

EDIT: Är det bara jag som har fått slint i skallen eller kan man ana ett litet cross-ljud när man sätter på koniskt... låter iaf lite så på RG:n :squid

Last edited:

Olle_TZR

Mumma
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
NV 128cc -1950
Kul att höra!! Ja ha beställt ett ovalt-konsikt filter till min nu! Men motorn ligger i delar... så om ett tag så! =)

Wärniss

Ny medlem
Gick med
15 May 2003
Hoj
Honda CB750 -82
Jag ska också köpa kroniskt.. ska bara typ besiktia den.. sen blir det luftfilter och urplugging :p ska göra teori provet den 11 augusti..

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Har oxå koniskt. RIKTIGT gott ljud. Men jag sprutade på lite för mycket luftfilterspray...vilket jag inte skulle gjort. Hade spray i hela förknasaren sen :( Trots rengöring har den en förmåga att bli täppt, så ingen luft kommer in. Klantade mig ganska rejält.

Olle_TZR

Mumma
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
NV 128cc -1950
Eh... koniska filter ska väll inte inoljas... eller?

Jag ha beställt ett sådant... ska det oljas?

Bifogat

• luftfilter.jpg
    luftfilter.jpg
    18 KB · Visningar: 539

GranaT

2-takt är en livsstil !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha RD250
en lycklig skorvkalle :D

Bifogat

• namnlöse.jpg
    namnlöse.jpg
    82.7 KB · Visningar: 424

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Olle_TZR skrev:
Eh... koniska filter ska väll inte inoljas... eller?

Jag ha beställt ett sådant... ska det oljas?

Jag köpte luftfilterspray, men det kommer jag aldrig ta på igen. Klibbade som bare den och gjorde att jag fick rengöra filtret väldigt ofta! Tror själv mest på att ta av det efter ett tag o rengöra det med en rengöringsats (finns att köpa hos mc-återförsäljare). Det e vad jag kommer att göra! :tummenupp

Last edited:

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
Ps. Är det någon skillnad om man ska ha till offroad eller kan man ha vilken koniskt filter som helst bara det passar? Ds

Skorvkalle: Vad är det för koniskt filter du har?

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Joker skrev:
Ps. Är det någon skillnad om man ska ha till offroad eller kan man ha vilken koniskt filter som helst bara det passar? Ds

Skorvkalle: Vad är det för koniskt filter du har?

Det är universalfilter, kvittar om de e en räääääser, offroadare, scooter... t.om. glidare :skrämd

Mät bara diametern på förgasaren (där luftburken sitter egentligen, så du inte mäter fel hål :p) sen beställer du ett me rätt diameter. När jag köpte mitt fanns det inte me den diametern jag hade på min förgasare. Jag fick beställa ett som var 4mm för litet men det passa ändå... man fick trycka på det men det funka utmärkt.

Märket på mitt är ett Silver Hi-flow tror ja dom kallar de här på SH, det stod "silver motorcycle parts" eller nåt liknande på förpackningen. Kostade 150 kr :tummenupp

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
SkorvKalle skrev:
Det är universalfilter, kvittar om de e en räääääser, offroadare, scooter... t.om. glidare :skrämd

Mät bara diametern på förgasaren (där luftburken sitter egentligen, så du inte mäter fel hål :p) sen beställer du ett me rätt diameter. När jag köpte mitt fanns det inte me den diametern jag hade på min förgasare. Jag fick beställa ett som var 4mm för litet men det passa ändå... man fick trycka på det men det funka utmärkt.

Märket på mitt är ett Silver Hi-flow tror ja dom kallar de här på SH, det stod "silver motorcycle parts" eller nåt liknande på förpackningen. Kostade 150 kr :tummenupp

Vart köpte du det?
Beställde du det från någon katalog?
:tummenupp

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Närmsta mc-handlare, vilket i mitt fall är MC-huset i Malmö, körde dit, dom hade inte det hemma, 2-3 arbetsdagar senare kunde jag hämta det där.

Tror dom flesta mc-handlare kan beställa hem det. Tror det är Duells som har sånna.

EDIT: Det är Duells dom beställde det ifrån, jag hitta det på deras hemsida, här står klart o tydligt att det EJ ska inoljas, endast tvättas med tvål och vatten :fakta

http://www.duells.se/katalog/frames.asp?dept_id=3420&sqlquestion=sub_departments&main_dept_id=3420

EDIT2: det gick tydligen inte att länka direkt till luftfiltret, tryck på mc 2003, luftfilter o sen "Silver & Uni"

Last edited:

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Visst var det här som du har,skorvkalle? :tummenupp
Det är markerat.... :)

Bifogat

• namnlös kopia.jpg
    namnlös kopia.jpg
    20.9 KB · Visningar: 320
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
är det ingen annan mer än jag som tycker det LÅTER som F*N me koniskt!!?? :confused:

ja måste ja gjort nått fel för det dånar när ja accar me min... även när ja inte varvar den, på 5 tusen varv dånar det o så ska det väll inte låta?

hade varit bra om ja fått höra hur det ska låta me konsikt, ja tror mitt läcker eller nått....

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
AdrenalineRush skrev:
är det ingen annan mer än jag som tycker det LÅTER som F*N me koniskt!!?? :confused:

ja måste ja gjort nått fel för det dånar när ja accar me min... även när ja inte varvar den, på 5 tusen varv dånar det o så ska det väll inte låta?

hade varit bra om ja fått höra hur det ska låta me konsikt, ja tror mitt läcker eller nått....

Det SKA låta som FAN ju :D de e väl de som e idéen me koniskt :confused:

nä, min låter oxå rätt mycke me de koniska på, exakt samma ljud som när ja tog av luftburkslocket.

Ingen fara! :tummenupp

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...