Nu har man koniskt filter på hojen!!

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Joker skrev:
Visst var det här som du har,skorvkalle? :tummenupp
Det är markerat.... :)

Ett sånt har jag med Joker ;) Koniskt låter en hel del, vid ett visst varvtal finns det risk för huvudvärk efter ett tag :D Speciellt om man kör i tunnlar :rolleyes:

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
AdrenalineRush skrev:
är det ingen annan mer än jag som tycker det LÅTER som F*N me koniskt!!?? :confused:

ja måste ja gjort nått fel för det dånar när ja accar me min... även när ja inte varvar den, på 5 tusen varv dånar det o så ska det väll inte låta?

hade varit bra om ja fått höra hur det ska låta me konsikt, ja tror mitt läcker eller nått....

Det är ju det som är hela grejen, att det vid vissa vartal (nånstans i mellenregistret) säger: BRAAAAAAAAAAAAAAAAAAP!!!

Mumma!! :öl

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
alla som hör den tror ju att den är mycket större än vag den eg. är, redan två stycken som frågat mig om det är 600a jag kör :p

heNkOne

Lycklig Sporthoj.com'are
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
Suzuki RG125F -92 utagen 93..
vad menas då med "Kan ej monteras på vacuumförgasare." d é juh en sån som sitter på RG:n.. å d é flera som kör mé koniskt på RG:s så wtf :confused:??

SpeedAbuser

#69 125STD (-03)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Konfilter ska INTE inoljas!

Konfilter är gjorda i syfte att användas på landsvägsmaskiner och köras på gata, d.v.s. där det inte förekommer speciellt mycket smuts.

Har man däremot en offroad och kör i skogen är däremot inte konfilter att rekommendera. Nej, vill man ha mer effekt i sin skogsmaskin är crossfilter att rekommendera.

RGmaniac

No More MR 2 Stroke
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Z 550 -82,Yamaha XS 500 -79
heNkOne skrev:
vad menas då med "Kan ej monteras på vacuumförgasare." d é juh en sån som sitter på RG:n.. å d é flera som kör mé koniskt på RG:s så wtf :confused:??
Det är inte vacuumförgasare på RG'n utan en vanlig mekanisk Mikuni flatside 30

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Olja eller inte beror på vilket fabrikat av filter ni köper, tex så ska ett K&N ALLTID oljas, medan ett V&H INTE ska oljas. Detta måste ni fråga där ni köper filter/läsa i instruktionen som medföljer. Anledningen till brölet är att ni hör insugsljudet när trotteln reser, som annars dämpas av luftburken. lösa filter på vacuum-förgasare brukar inte funka bra, ibland orkar inte trotteln resa fullt, ibland går den oroligt. Det kan funka, det kan också inte funka.

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
hur fan lyckas ett koniskt filter hålla allt vatten ute?
är det så tätt att inget kommer in?

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
funkar utmärkt för mig, har aldrig lagt av i regn lr. liknande som andra här påstår, har tom. tvättat hojen utan en plastpåse över det och den gick igång direkt......köp! ;)

Dufva

Guest
Saktare? :confused: Hade för mig att det hette långsammare men jag kan ju ha fel. :fakta

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
Conrad skrev:
Det är ju det som är hela grejen, att det vid vissa vartal (nånstans i mellenregistret) säger: BRAAAAAAAAAAAAAAAAAAP!!!

Mumma!! :öl

En polare har det på sin DT me 5,5:a och den låter som fan.. hörs en km bort :tummenupp men grannarna är mindre glada när han blåser förbi :D

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
Som det låter på er så verkar det där luftfiltret vara superb!!
Låter det så gött som ni säger? bara vid ett visst varavantal lr över hela registret?
Ger det bättre effekt Te x. Vrid, axx, stark osv

Nu snackar jag om "silver uni luftfilter" som kan köpas på duells!

:whip

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
OBS!!! Ska ni pilla me nya luftfilter så byt huvudmunstycke!!!! Gör ni inte det så kommer hojjen gå snålt och köra varm/värmenypa!! Detta gäller även om man monterar ett storre avgasstytem/ostryper det gamla! :fakta

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Biifer skrev:
OBS!!! Ska ni pilla me nya luftfilter så byt huvudmunstycke!!!! Gör ni inte det så kommer hojjen gå snålt och köra varm/värmenypa!! Detta gäller även om man monterar ett storre avgasstytem/ostryper det gamla! :fakta

Om nu inte det munstycket som sitter på redan e stort......som tex på crm... :tummenupp

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
Biifer skrev:

Som nån sa tidigare så är det olika från hoj till hoj, men du har ju rätt i de flesta fall

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...