Nu har vi fått nya moderatorer.

Status
Ej öppen för fler svar.

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Tycker moderatorklubben är lite för heta på gröten med låsa-trådar-knappen!

Varför varnas de som motsäger något i en tråd, är inte det att döda debatten och strypa bakgrunden till forumet?

/F .Rågvis

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
Henkka skrev:

Varför varnas de som motsäger något i en tråd, är inte det att döda debatten och strypa bakgrunden till forumet?

/F .Rågvis

Nu tar vi och lugnar ner oss ett par hekto här, annars kanske "dom" låser tråden ;)

steffo

бандит
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Suzuki Bandit 600N -96
Hej kompisar, moderatorklubben gör bara sitt jobb.

En moderators jobb är att se till att reglerna följs. Och i reglerna står det att offtopic inlägg ska tas bort. Och allmänt sätt så ska en tråd låsas om huvudfrågan har blivit besvarad. Om ni inte anser att det här är bra så får ni skriva till administratören och be honnom ändra i reglerna. Vilket är föga trolig om han gör.

Nu är det så här att vi kommer att göra allt vi kan för att få upp 125-delen ur det träsk som även diskus @ lunarstorm och bikes forum befinner sig i.

Tycker ni inte att det passar så är det bara att sluta surfa här. Jag följer vad som står i reglerna. Och jag ändrar mig först när dom ändras. Dock är det inte alls omöjligt att få en tråd öppnad eller att få tillstånd att vidarutvecka en tråd. Bara om man gör det snyggt utan en massa strunt.

Mvh, Stefan

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
steffo skrev:
Jag är en moderator.

Mvh, Stefan

Gör ditt jobb och gå in i "din 125'a"-tråden och rensa bort ALLA inlägg som inte har en bild på en 125'a att göra. snuskigt mycket OT där.

steffo

бандит
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Suzuki Bandit 600N -96
Om du ska quota Mig så quota det jag skrivit :kocko

Ska ta och göra det genast, Dock sade Uggla till mig för någon timme sen att han hade gjort det så jag trodde det var klart. :va

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
steffo skrev:
Om du ska quota Mig så quota det jag skrivit :kocko

Ska ta och göra det genast, Dock sade Uggla till mig för någon timme sen att han hade gjort det så jag trodde det var klart. :va

Var du moderator, eller?

* Citera INTE långa texter

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
Henkka skrev:

/F .Rågvis

Varnas och varnas, va fan..Vissa kan ju inte sköta sig, käftar man utan andledning så har man inget här att göra.

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
steffo skrev:

En moderators jobb är att se till att reglerna följs. Och i reglerna står det att offtopic inlägg ska tas bort. Och allmänt sätt så ska en tråd låsas om huvudfrågan har blivit besvarad. Om ni inte anser att det här är bra så får ni skriva till administratören och be honnom ändra i reglerna. Vilket är föga trolig om han gör.

Tycker ni inte att det passar så är det bara att sluta surfa här. Jag följer vad som står i reglerna. Och jag ändrar mig först när dom ändras. Dock är det inte alls omöjligt att få en tråd öppnad eller att få tillstånd att vidarutvecka en tråd. Bara om man gör det snyggt utan en massa strunt.

Mvh, Stefan

Larvar du dig nu eller? :7peta
Kolla in hur Mattias och Swedie sköter sina "jobb".
Visst OT trams tillåts helt klart i övriga forum, så länge det inte går över till larv, (som ingen ändå orkar läsa sedan), ert jobb är ju att hålla styr i forumet, knappast att hålla det strikt som nån sorts diktatur. Det kommer ni bara själva att förlora på, då era 125-medlemmar, som forumet bygger på, lessnar och går till andra forum.
Visst, rensa upp bland bilder och allt sådant behövs ju givetvis! :tummenupp
Men blir det enbart tekniskt mumbojumbo-snack här inne utan minsta tillstymmelse till skratt och skoj.. så blir det nog inte så mkt till forum längre.

//I.nte ens 125:a ägare men kunde inte hålla käften ändå.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
steffo skrev:

Nu är det så här att vi kommer att göra allt vi kan för att få upp 125-delen ur det träsk som även diskus @ lunarstorm och bikes forum befinner sig i.

Mvh, Stefan

Nä innan vi går till administratören så ber vi dig att hålla en vettig nivå, just nu ligger din moderatornivå nånstans i linje med var KGB:s skulle ligga om de hade anförtrotts uppgiften. I studiesyfte kan du ju spana in moderatorerna Mattias och Swedie som har ett antal års erfarenhet och kolla var de har lagt sin nivå. Det har liksom växt fram under åren och de flesta trivs med det.
Att varna någon för att han tycker att man ska köpa en trimkrök istället för att plocka bort strypningarna visar på att man antingen är för dum för sin uppgift, eller att man helt enkelt tycker det är jättekul att ha makt att varna. Ungefär som ett småbarn som eldar myror med förstoringsglas.....

Översitteri bör bekämpas, alltså bör ni och speciellt du tänka över vad ni sysslar med egentligen.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...

kgb.jpg

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Kan inte annat än att hålla med! 125 forumet har blivit en kommuniststat! Ett diskussionsforum är tilll för att diskutera, och då betyder inte det att vartenda litet svar som kommer i en post måste vara svar på den postens första fråga.
Frågor leder till diskussion, och diskussioner kan som vi alla vet ledas ut på sidospår, vilket kan leda till andra intressanta områden.

Sen finns det gränser när det hela blir en massa trams och pajkastning, men så är absolut inte fallet i de trådarna som senast blivit låsta.

Att låsa en tråd bara för att den första frågan har blivit besvarad är idiotiskt! En fråga leder ofta till en annan, och den till ytterligare flera osv osv...
Skall man behöva starta en ny tråd för varenda liten fråga? :va

Nä, lugna ner en ett par hekto 125-moderatorer...ni förtrycker de stackars 125-åkarna! :gnissla

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag har nu PM'at moderatorerna och fortsätter de att hetlevrat stänga/ta bort/varna osv så är det olyckligt och de måste ersättas. De får dock 1 chans till att bättra sig.

Denna tråden är därmed klar!

steffo

бандит
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Suzuki Bandit 600N -96
Jag har lagt ribban för högt eftersom jag är van med andra forum där vi kör med en hårdare stil än vad ni vill ha här. Jag gjorde bara som jag brukar och trodde att ni skulle bli nöjda. :confused:
My mistake.

Ska se mer genom fingrarna i fortsättningen på vidarediskutioner utanför ämmnet och även andra fel.
Mvh, Stefan

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...