Nu hatar jag roadracing innerligt

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
erik skrev:
Biltemas motsvarighet som Torkel tipsade om kostar 100:- mindre och fungerar utmärkt. Tänk kvinnlig shoppinglogik nu: När man handlar på rea eller hittar en billigare pryl så TJÄNAR man pengar. :D

Vad menar du nu :va SÅ ÄR DET JU
Jag har varit ute lite på REAn, och efter det har jag nu råd att köpa ny hoj OCH åka på semester :)
Visst är livet underbart ibland :fyllisar

:hihi :hihi :hihi

Åsa #96

Edika

#99 SP 2007
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
Aprilia RS250
X-Expert skrev:
meh.. en sån här ska finnas i varje välförsedd låda..
http://www.micro.se/index.asp?jump=http://www.micro.se/template/produkter.asp?itemid=23270

En sådan och en 2 kilos slägghammare, jag lovar det finns ingen skruv som står emot. Att använda dorn, huggjärn och stjärnskruvmejslar verkar som om man inte sett ljuset ännu.. även om det funkar med de två första förslagen är det ändå en nödlösning.

Sedan kan du knacka på irc-servern med....

mvh
Nu fattar jag ingenting! Vad ska man med en slangskruvmejsel till? :confused:

Björk

Socio #3561
Gick med
23 Apr 2004
Hoj
Ducati
Edika skrev:
Nu fattar jag ingenting! Vad ska man med en slangskruvmejsel till? :confused:

Vad du har ögonen med dig då :) Det är väl någon praktikant som skrivit Micro-sidan antar jag.
MEn som nämnts tidigare så TJÄNAR man pengar på att handla någonannanstans än Micro :tummenupp

mvh

Last edited:

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Jag gick på med min slag mejsel med en gång och det funkade kanon :tummenupp Köp en sådan och andvänd den INNAN ni försöker med de vanliga!!

pvcraketen

Ung å lovande...
Gick med
12 May 2003
Hoj
En liten svart
Ärligt talat Sege...

...känns det bättre eller sämre nu efter gårdagens avbrutna rejs? Liiiiite synd tycker jag allt om dig. :pannkyss

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
pvcraketen skrev:
...känns det bättre eller sämre nu efter gårdagens avbrutna rejs? Liiiiite synd tycker jag allt om dig. :pannkyss

Nej, det känns inte alls bra. Det känns piss och skit faktiskt. Okej om jag hade kraschat ut mig men jävla motortrubbel suger ju fetare än fetast. Dessutom när jag började bli arg och köra motorcykel och inte bara fika runt banan.

SKIT!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag har efter motorproblem haft stor hjälp av Akos filosofi, förutom hans grymma mekarkunskaper. Se på det såhär:
Det är bara mekaniska saker och det finns alltid en logiskt förklaring till varför det går sönder. Dessutom går mekaniska saker alltid att laga (nästan) och då är det mycket lättare att stå ut med två dygn i garaget.

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
Förra veckan var nog lätt den bittraste i min korta RR-karriär. Heldag måndag, osugen på att köra och presterade sjukt dåliga tider hela dagen. Onsdagen, heldag, koppling slirar, presterar dåliga tider och börjar meka vid lunch. Nångång under fredagen har jag orkat riva tillräckligt för att konstatera vad felet är och att jag inte kan laga skiten till lördagen så jag slänger ihop det trasigt på plats under fredag kväll.

Kval 1 och 2 är blöta och jag vill inte köra hoj, lufsar runt som nån form av f*tta och är smått bisarra 8 sekunder efter pole-Torkel. Aja, blir arg till rejset och knaprar faktiskt placering på placering och börjar tycka att hojåka är kul som fan när hojen säger 'blööööh' på rakan och blir så där fanatiskt pigg, bara åka och parkera skiten. Allvarliga funderingar på att bara släppa den i backen istället för att lyfta upp på depåstöd men det är inte lämpligt för en man på 25 år så jag sket i det.

Kontentan är ungefär en miljard timmar meka, fram och tillbaka till kga 3 gånger på 6 dagar och ungefär alla dagar en vecka nedlagt och 5 varv på rejset.

Bara skit det här, hetl klart. Nu ska jag ha RR-semester nån vecka, sen ska jag tokriva hojen och ha den i toppskick till Knutstorp och köra ifrån minst allihopa och några till. FAN!

Nu ska jag äta frukost och gå ut och räfsa en gräsmatta och såga ner några grenar, det känns lagom intelligent och finmekkigt för att passa humöret. Tjongfjång.

ove

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki 1100
erik skrev:
Biltemas motsvarighet som Torkel tipsade om kostar 100:- mindre och fungerar utmärkt. Tänk kvinnlig shoppinglogik nu: När man handlar på rea eller hittar en billigare pryl så TJÄNAR man pengar. :D
:hihi :hihi

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sege skrev:
Förra veckan var nog lätt den bittraste i min korta RR-karriär. Heldag måndag,
--edit--
Tjongfjång.
Jag förstår precis vad du menar. Sista racet förra året så fick jag ett kolvnyp samt att nicasilen släpper så det blri en del pulande med andra cylindrar på lördagens sista pass. Skruvar hela morgonen och missar warm-upen. Kommer ut till start. Kör och ställer upp för warm-up varvet. Gör en provstart, in i Esset låter hojen blööööh och jag kör in i depån utan att ens komma till start pga en brusten o-ring...efter åtta timmars skruvande samma dag..
Det är bara att komma igen!

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
sege skrev:
Förra veckan var nog lätt den bittraste i min korta RR-karriär. Heldag måndag, osugen på att köra och presterade sjukt dåliga tider hela dagen. Onsdagen, heldag, koppling slirar, presterar dåliga tider och börjar meka vid lunch. Nångång under fredagen har jag orkat riva tillräckligt för att konstatera vad felet är och att jag inte kan laga skiten till lördagen så jag slänger ihop det trasigt på plats under fredag kväll.

Kval 1 och 2 är blöta och jag vill inte köra hoj, lufsar runt som nån form av f*tta och är smått bisarra 8 sekunder efter pole-Torkel. Aja, blir arg till rejset och knaprar faktiskt placering på placering och börjar tycka att hojåka är kul som fan när hojen säger 'blööööh' på rakan och blir så där fanatiskt pigg, bara åka och parkera skiten. Allvarliga funderingar på att bara släppa den i backen istället för att lyfta upp på depåstöd men det är inte lämpligt för en man på 25 år så jag sket i det.

Kontentan är ungefär en miljard timmar meka, fram och tillbaka till kga 3 gånger på 6 dagar och ungefär alla dagar en vecka nedlagt och 5 varv på rejset.

Bara skit det här, hetl klart. Nu ska jag ha RR-semester nån vecka, sen ska jag tokriva hojen och ha den i toppskick till Knutstorp och köra ifrån minst allihopa och några till. FAN!

Nu ska jag äta frukost och gå ut och räfsa en gräsmatta och såga ner några grenar, det känns lagom intelligent och finmekkigt för att passa humöret. Tjongfjång.

Se det som nyttiga förberedelser för 250 racer-karriären. :)

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
Victor skrev:
:rofl
Jo, det verkar ju vara precis det som sege länktar efter.

Inte helt olockande, en räser går åtminstone att skruva på när det är så här RS250 är bara trång, jobbig och bluäh att skruva.

Så om det är ungefär samma skruva på en räser är jag helt på. Fast det är det nog inte. Min ekonomi har nog nånting emot räser också.

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
sege skrev:
Inte helt olockande, en räser går åtminstone att skruva på när det är så här RS250 är bara trång, jobbig och bluäh att skruva.

Snällla säg inte så, jag har ju precis köpt mig en RS250 :4skrika

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...