Nu jävlar får det vara nog!

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Jag ska köpa en digitalkamera. För att få råd så måste jag sluta röka. Eller tvärtom. :p

Vet att det finns några här som har slutat röka, så jag undrar om ni har några bra knep att dela med er av?

/Sn. Art R. Ökfri

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
McB skrev:
Jag ska köpa en digitalkamera. För att få råd så måste jag sluta röka. Eller tvärtom. :p

Vet att det finns några här som har slutat röka, så jag undrar om ni har några bra knep att dela med er av?

/Sn. Art R. Ökfri

Det enda och bästa: BESTÄM DIG FÖR DET! :fakta

Min morsa hade nu rökt i 50år och jag tjatade varje dag att hon skulle sluta men icke - nu för 4 veckor sen slutade hon bara tvärt.....

Gör du likadant. Det funka för mig med....

750RR piece of cake ;)

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Min vän, du har valt den ultimata anledningen att sluta röka: Pengar.

Jag rökte fram tills den 16 januari 1999. Då slutade jag tvärt. Jag hade nämligen beslutat mig för att ta dyk-cert, och snål som man är så vill man maximera antalet minuter under ytan kontra antalet kronor. Eftersom en rökare förbrukar mer luft, så var valet enkelt.

I två veckors tid var jag vresig och arg mot allt och alla, jag käkade tuggummi (vanliga extra, inget jävla niccotinell) så att käkmusklerna såg ut som Arnolds och var allmänt odräglig. MEN......

....Det var värt det. Jag tänker inte lista alla anledningar, du kan nog räkna ut dom själv. Sluta rök.

/Freppa

Ps. Förresten, en anledning kan du få - du och jag kan kela på restaurangen nästa gång jag kommer på besök. Bra va? ;)

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Freppa: visst är det det ultimata skälet! Pengar är det som gör livet värt att leva, och samtidigt det enda som gör livet möjligt att leva. Cigg kostar pengar, men vad vinner man på det?

Det där med att kela på restaurangen låter trevligt. Vi lär ju ha gott om tid om servicen är lika bra som förra gången. :p

glenoyne

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
ZX7-97 RGV 250-90 RMZ 250-06
Begär

Slutade för 1 1/2 år sedan att snusa efter ca 10års nyttjande av denna utsökta drog. Det enda rätta är som sagt att ge sig fan på det! Visst var det jävligt första veckan men jag tuggade gummi och åt godis istället. MEN tyckte ändå att det var ganska lätt??
Damen hemma tyckte dock att jag hade kraftiga humörsvängningar första tiden! Något som jag absolut inte tyckte??!!! :mad:

Begäret var dock inte så svårt att vänja sig av med, svårare var det efter mat osv när man stoppade ner handen i fickan för att fiska upp dosan. Detta försvann dock snabbt!!

Ge järnet och spara en massa deg :tummenupp

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Knep: Be någon sätta fast dina händer på ryggen med ett par handbojor. Fungerar garanterat... :D :7peta

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
exiteme skrev:
Knep: Be någon sätta fast dina händer på ryggen med ett par handbojor. Fungerar garanterat... :D :7peta

Det fungerar säkert, men i så fall kan jag ju inte använda digitalkameran som jag ska köpa. ;)

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
McB skrev:

/Sn. Art R. Ökfri

Härligt att höra McB! :tummenupp

En (...) : Resten av ditt liv kommer du att flyga fram på molntussar...(viktigt att d är just moln t u s s a r) :D :rolleyes: :crash :1pajas

exiteme

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
McB skrev:
Det fungerar säkert, men i så fall kan jag ju inte använda digitalkameran som jag ska köpa. ;)

Den får du använda när du slutat röka. Eller så kan du be ngn kompis ta en bild med digitalkameran på dig, med handbojorna på. Jag kräver bildbevis....MOAHAHHAHA....

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
exiteme skrev:
Den får du använda när du slutat röka. Eller så kan du be ngn kompis ta en bild med digitalkameran på dig, med handbojorna på. Jag kräver bildbevis....MOAHAHHAHA....

Låter omständigt, men tack för tipset i alla fall. :p

exiteme

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Knep 2 (seriöst):
Använd "tjejsnus" (oliver twist eller liknande) när suget sätter in. Smakar så illa att du spottar ut det när du fått stillat ditt nikotinbehov. Billigare än plåster eller tuggummi...

Racerpelle

Pelles Konsult och Motor AB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös stackare
Tips

Slutade röka tvärt för 1,5 år sedan.

Mina tips (som hjälpte mig):

1) Bestäm dig utav helvete, det kommer att ta emot - men det går!

2) Undvik ersättningsmedel så långt som möjligt, de förlänger bara pinan (men okey, ett nicorett är bättre än en cigarett).

3) Se till att rökslutandet inte blir tillvarons största aktivitet, för då tycker man bara ännu mer synd om sig själv när abstinensen sätter in. Kan vara bra att ha mycket annat att göra/tänka på.

Lycka Till / RoneRider

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Re: Re: Re: Re: Nu jävlar får det vara nog!

Acrid skrev:
D va ngra skåningar som sa det...alternativt tomten...ja vet inte så noga... :notme

Nu yrar du igen. Låt bli svamparna, hur många gånger ska jag behöva säga det egentligen? :whip

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
Re: Re: Re: Re: Re: Nu jävlar får det vara nog!

McB skrev:
Nu yrar du igen. Låt bli svamparna, hur många gånger ska jag behöva säga det egentligen? :whip

DISCLAIMER: OBS! Detta kan hända dig. Håll dig borta från droger!

:D

Iaf jag tycker det är förnuftigt av dig...ät godis o spela tetris när abstinensen blir som äckligast...Nä åk hoj...lite svårt att röka m visiret upp i 100 blås :D

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nu jävlar får det vara nog!

Acrid skrev:
Iaf jag tycker det är förnuftigt av dig...ät godis o spela tetris när abstinensen blir som äckligast...Nä åk hoj...lite svårt att röka m visiret upp i 100 blås :D

Faktum är att jag har utvecklat en mojäng för att kunna röka när man kör hoj, med nedfällt visir och allt. Tror att jag slänger den i 'övriga idéer-högen' tillsvidare, eftersom jag inte kommer att ha någon nytta av den själv. :)

exiteme

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tips 3: Läs boken "Konsten att inte sluta röka men ändå lyckas sluta faktiskt" av Hans Lundberg. Rolig bok med massor av inspiration och motivation...

Jag sitter i samma bår som dig, faktiskt. Jag höll upp i 8 (!) år, men sen träffade jag min man som röker. Började feströka och sen var ju allt fest.... Men jag/vi ska fimpa eftersom vi jobbar på´att skaffa en minivariant av exiteme/ChaosX.... ;)

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...