Nu jävlar får det vara nog!

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Jag var rökfri i 3 månader i vintras..... Men sen gick det åt helvete.

Den stora svårigheten med att sluta röka är huvudet! Det fysiska behovet är sällan något större problem annat än all självömkan det orsakar...

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Chrille skrev:
Jag var rökfri i 3 månader i vintras..... Men sen gick det åt helvete.

Den stora svårigheten med att sluta röka är huvudet! Det fysiska behovet är sällan något större problem annat än all självömkan det orsakar...
Samma här. Det svåra är inte den första tiden - det fixar man alltid - utan att inte återfalla. Men nu har jag slutat igen. Tre dar utan. Suger på Nicoretteampuller istället. (Det var förresten ett sådant munstycke jag hade i munen i Falkenberg. Jag tänker inte på det själv men många tittar konstigt.)

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Bengtsson ska sluta röka, annars får han tjejstryk, tvärflöjtsspel under fönstret klockan 05.15 varje morgon och Machovrål i örat någon gång då och då, utan förvarning. Sådant vill ingen bli utsatt för!

Douge

Bor på sporthoj.com
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
cross 125
klipp ut en bild på digetalkameran och sätt på siggpaketet så tänker du på den varje gång du ska röka

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Första dagen utan ciggaretter till ända, och det gick finfint. Köpte mig en dosa kärringsnus (Catch) ifall nikotinsuget skulle bli för stort, men hittils har jag bara behövt 1 påse under hela dagen, och den stillade suget helt och hållet.

Var också nere på apoteket och funderade över nikotinplåster, men blev avskräckt av priset och den långa "behandlingstiden".

Nu är det midsommar, vilket innebär fest. Fest brukar oftast förknippas med rökning, så vi får väl se hur det går. Jag har verkligen bestämt mig för att sluta i alla fall.

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
McB skrev:
Första dagen utan ciggaretter till ända, och det gick finfint. Köpte mig en dosa kärringsnus (Catch) ifall nikotinsuget skulle bli för stort, men hittils har jag bara behövt 1 påse under hela dagen, och den stillade suget helt och hållet.

Kan kanske bero på att en dosa med snus innehåller lika mycket nikotin som det är i 50 ciggaretter. :fakta

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Acrid skrev:
Kan kanske bero på att en dosa med snus innehåller lika mycket nikotin som det är i 50 ciggaretter. :fakta

Mycket möjligt, men det är ändå mindre skadligt i längden. Dessutom har jag inte tänkt att fortsätta snusa. Min plan går ut på att snusa ett tag för att bli av med suget efter cigg, och sedan gå över till den svagaste varianten av nikotinplåster under den period som föreskrivs.

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
McB skrev:
Mycket möjligt, men det är ändå mindre skadligt i längden. Dessutom har jag inte tänkt att fortsätta snusa. Min plan går ut på att snusa ett tag för att bli av med suget efter cigg, och sedan gå över till den svagaste varianten av nikotinplåster under den period som föreskrivs.

Ja du slipper ju tjära i lugnorna.

Keep it up!

:hej

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Varför slutar man snusa egentligen? Det är ju helt underbart...

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Hör av dig om jag skall maila bilder på hur en rökares lungor och dom icke existerande flimmerhåren ser ut.
Snusa är isåfall bättre, det stör inte så många andra.
Men jag föredrar inte något utav det. Kostar bara massa onödiga pengar.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Bikerbitch skrev:
Hör av dig om jag skall maila bilder på hur en rökares lungor och dom icke existerande flimmerhåren ser ut.
Snusa är isåfall bättre, det stör inte så många andra.
Men jag föredrar inte något utav det. Kostar bara massa onödiga pengar.

Tack, men det behövs inte då jag redan har sett dem, till leda. Jag har också läst biologi och blivit indoktrinerad med ickerökar-åsikter.

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
McB: Det är enbart HÅRDA MÄN som slutar snusa utan nåt hjälpmedel alls. SNUS? Ge fan i det! MÖJLIGEN kan du få belöna dig själv med en snus imorgon kväll när du är som fullast ute på den kommunistiska landsbygden (;)), men annars - ge fan. Tjejer hånglar med rökare (hur fan det nu går till), men snusare tror jag ligger om möjligt ännu sämre till, ÄVEN om det är påssnus.

Seså, Be all that you can be - ingen snus! Vatten går bra dock. Och ett ordentligt slagsmål då och då brukar underlätta.

/Freppa - Ordförande i "McB Sluta Röka Fanclub"

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Freppa: jag är hård. :D

Dessutom är det coolt, gott och nyttigt med snus. Men jag snusar inte, jag bara provar på det. :notme

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...