Samma här. Det svåra är inte den första tiden - det fixar man alltid - utan att inte återfalla. Men nu har jag slutat igen. Tre dar utan. Suger på Nicoretteampuller istället. (Det var förresten ett sådant munstycke jag hade i munen i Falkenberg. Jag tänker inte på det själv men många tittar konstigt.)Chrille skrev:Jag var rökfri i 3 månader i vintras..... Men sen gick det åt helvete.
Den stora svårigheten med att sluta röka är huvudet! Det fysiska behovet är sällan något större problem annat än all självömkan det orsakar...
Macho Woman skrev:Bengtsson ska sluta röka, annars får han tjejstryk, tvärflöjtsspel under fönstret klockan 05.15 varje morgon och Machovrål i örat någon gång då och då, utan förvarning. Sådant vill ingen bli utsatt för!
McB skrev:Första dagen utan ciggaretter till ända, och det gick finfint. Köpte mig en dosa kärringsnus (Catch) ifall nikotinsuget skulle bli för stort, men hittils har jag bara behövt 1 påse under hela dagen, och den stillade suget helt och hållet.
Acrid skrev:Kan kanske bero på att en dosa med snus innehåller lika mycket nikotin som det är i 50 ciggaretter.
McB skrev:Mycket möjligt, men det är ändå mindre skadligt i längden. Dessutom har jag inte tänkt att fortsätta snusa. Min plan går ut på att snusa ett tag för att bli av med suget efter cigg, och sedan gå över till den svagaste varianten av nikotinplåster under den period som föreskrivs.
Acrid skrev:Ja du slipper ju tjära i lugnorna.
Keep it up!
Acrid skrev:Kan kanske bero på att en dosa med snus innehåller lika mycket nikotin som det är i 50 ciggaretter.
MrGooFy skrev:De e gott me snus.
MrGooFy skrev:De e gott me snus.
Acrid skrev:Du e ju objektiv!! Du har talan!
Snus e
Bikerbitch skrev:Hör av dig om jag skall maila bilder på hur en rökares lungor och dom icke existerande flimmerhåren ser ut.
Snusa är isåfall bättre, det stör inte så många andra.
Men jag föredrar inte något utav det. Kostar bara massa onödiga pengar.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |