Nu jävlar kör vi i Borlänge!

uzibabe

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2003
Hoj
Yamaha yzf thundercat -97
duckie skrev:
Men ! Vad sägs om Stjärnsund i morgon tisdag? (om vädret duger - jag ska inte va så kinkig denna gång, lovar)
Menar ni Stjärnsund som ligger mot Gästriklandshållet eller finns det fler Stjärnsund? I så fall kanske vi kan hänga på från Sandvikenhållet också eller mötas i Stjärnsund eller något? Skriv gärna i våran tråd (tjejåkning i Gävle) så får vi se om någon är intresserad
/Sussi

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
uzibabe skrev:
Menar ni Stjärnsund som ligger mot Gästriklandshållet eller finns det fler Stjärnsund? I så fall kanske vi kan hänga på från Sandvikenhållet också eller mötas i Stjärnsund eller något? Skriv gärna i våran tråd (tjejåkning i Gävle) så får vi se om någon är intresserad
/Sussi

Oh la la - jag vet inte! :-0
(jag hade hoppats på att nån annan vet)
men jag tror att Stjärnsund ligger nånstans nära...Hedemora..? Iofs lite mot Gävlehållet...typ. Det sägs att det är vackert där och att det är sköna MC-vägar, men jag har nog själv aldrig åkt där.

Om det ligger ditåt så vore det ju kanon om ni mötte upp där. Jag postar en blänkare i tjej-tråden!

Najde

I smoke (two stroke)
Gick med
23 Aug 2004
Hoj
Yamaha RD350
duckie skrev:
Jag tror det är det Stjärnsund.
Självklart får du komma med! Själv har jag tönthoj och lider av regnskräck, så några svindlande farter är inte att tänka på.

Okay, låter bra jag har pga min ålder bara haft A-kort sen i början av sommaren så jag åker inte som ngn fartdåre, än så länge :tungan
Jag lovar inte att jag kommer, men förmodligen gör jag det, kanske tar med en 125a åxå. Men jag har ingen aning om han har lust.

Om det står en tid på här på forumet i morgon med ngn timmas framförhållning så borde det inte vara några problem för mig att hinna, då kan ni få lära er hur en riktigt mc luktar :)

Flyer

...?
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
Ducati Multistrada -03, Cagiva Elefant ie GT-91
Ok, då kör vi väl då. Det verkar ju bli fint väder så det skall väl passa de flesta - regnskräck eller inte...
Vi tar det lite lugnt så alla som vill kan vara med och åka, det här är ingen tävling. Läs gärna tråden om att köra i grupp :fakta , så försöker vi ta till oss de tipsen:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=2888

Vad sägs om att åka från Statoil (Bygatan) i Borlänge till Stjärnsund för en fika? Rutten går via småvägarna över Torsång, Skedvi, Husby, Garpenberg, Kloster? Sen kan man ju beroende på inspiration välja väg hem.

Info om Stjärnsund och husbyringen finns här:
http://www.stjarnsund.com/index2.htm
http://www.husbyringen.com
http://www.stjarnsund.com/husbyringen.htm

Tankade och klara kl 16:30?

Det vore ju kul om vi kunde träffa gästrikegänget där. Hoppas vi ses ikväll!

Rocco

Guest
Är det någon som vet hur lång tid (inte GR fart då!) det tar från Sthlm till Stjärnsund lr vad det nu var???? Är sugen på andra platser än runt Stockholm. Dom som jag åkt med åker ju bara "Bogge" och "Slingan" och vad dom nu heter eller så står dom och fikar :3freak .

//Anders

Flyer

...?
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
Tja, det är ca 17 mil (enligt Eniro) om du åker via Enköping-Sala-Avesta-Horndal. Motorväg till Enköping, fin väg till Sala. Sen blir det ett långammare parti vid Sala-proppen en bit mot Avesta. Lite sämre vägar Avesta -Horndal -Stjärnsund. Ca 1,5 - 2 timmar kanske (om du inte riskerar körkortet).
En roligare väg (som är längre och tar lite längre tid) är att åka gamla Uppsalavägen till Uppsala, genom Gysinge, mot Sandviken, sväng av mot Torsåker och sedan Stjärnsund.

uzibabe

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2003
Hoj
Yamaha yzf thundercat -97
duckie skrev:
Jaaaaa, jag är PÅ! :-D
Någon som vet hur lång tid det tar för er att komma till Stjärnsund om ni åker 16.30? Vårt gäng tänkte åka mot Svärdsjö men jag kanske kan få dem att ändra sig om ni kommer till Sjärnsund! Någon som kan messa mig sitt mobilnummer så jag kan ha kontakt med någon och berätta hur vi gör?
/Sussi

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
uzibabe skrev:
Någon som vet hur lång tid det tar för er att komma till Stjärnsund om ni åker 16.30? Vårt gäng tänkte åka mot Svärdsjö men jag kanske kan få dem att ändra sig om ni kommer till Sjärnsund! Någon som kan messa mig sitt mobilnummer så jag kan ha kontakt med någon och berätta hur vi gör?
/Sussi

jag skickade mitt nummer.
det kan väl ta....ptja...en timme max att ta sig till Stjärnsund? Eller..?

Flyer

...?
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
duckie skrev:
jag skickade mitt nummer.
det kan väl ta....ptja...en timme max att ta sig till Stjärnsund? Eller..?

Nåt sån't kanske... vi kan ju sikta på att vara där kl 18:00. Då behöver vi inte jäkta och kan ta lite omvägar ifall vi får tid...

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Rocco skrev:
Är det någon som vet hur lång tid (inte GR fart då!) det tar från Sthlm till Stjärnsund lr vad det nu var???? Är sugen på andra platser än runt Stockholm. Dom som jag åkt med åker ju bara "Bogge" och "Slingan" och vad dom nu heter eller så står dom och fikar :3freak .

//Anders

:7peta

Nu får du ta och logga ut och börja åka om du ska med.

Najde

I smoke (two stroke)
Gick med
23 Aug 2004
Hoj
Yamaha RD350
Jag tror att jag "kliver på tåget" i Borlänge. Finns det ngn stanns som man kan köpa fika i stjärnsund eller är det att ha med sig i mc'n som gäller?

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Najde skrev:
Jag tror att jag "kliver på tåget" i Borlänge. Finns det ngn stanns som man kan köpa fika i stjärnsund eller är det att ha med sig i mc'n som gäller?

Jag förutsäter att det finns nåt fik där. Ingen mat i min MC iaf! :)
Vi ses!

Najde

I smoke (two stroke)
Gick med
23 Aug 2004
Hoj
Yamaha RD350
Tack för en trevlig tur!
Jag har inte sätt så fina landskap sen jag var i frankrike i sommras (hade man haft en mc där hade man knappast behövt leta mc-vägar).

Jag kom på att tänka på en sak nu, det var skickligt av er att se att det var jag som kom åkandes när vi möttes. Hur kände ni / du igen mig igentligen, kollat att jag har en RD eller ? Mycket trevligt att ni stanna och väntade iaf :)

Kanske ska tilläga att jag var sen pga att det var mer trafik än jag räknat med och en trafikolycka som minskade frammkomligheten.

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Najde skrev:
Jag kom på att tänka på en sak nu, det var skickligt av er att se att det var jag som kom åkandes när vi möttes. Hur kände ni / du igen mig igentligen, kollat att jag har en RD eller ? Mycket trevligt att ni stanna och väntade iaf :)

Det står ju RD350 i din profil ;-)
Tacka Flyer - det var han som uppmärksammade dig. Snart kör vi igen tycker jag!

Sassa

längtar efter min vibrator....
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
Yamaha Fazer 1000 -02
Tackar alla för en trevlig kväll! Kul att ses irl tycker jag så det inte bar blir snack å inge åka :tummenupp

Hoppas våra vägar möts igen :banana

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...