Nu kommer jag snart spendera mindre tid här

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Kryptonit skrev:
Mellan Enköping och Strängnäs :rolleyes:

Fast ni blir inte av med mig för det... :mattias

Det där låter lite långt från Rörken eller hur??? Har du särskild dragning mot Strängnäs hållet eller varför inte sasta på nått typ väster om Björklinge, då behöver det inte bli så fasligt dyrt och du slipper ha mer än typ 3 mil till Rörken och jobbet, för det har du väl kvar i Uppsala eller?

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Simba skrev:
Det där låter lite långt från Rörken eller hur??? Har du särskild dragning mot Strängnäs hållet eller varför inte sasta på nått typ väster om Björklinge, då behöver det inte bli så fasligt dyrt och du slipper ha mer än typ 3 mil till Rörken och jobbet, för det har du väl kvar i Uppsala eller?

Jag kommer jobba kvar i Uppsala... Aspö där huset ligger är ungefär halvvägs till Eskilstuna (där tjejen jobbar snart).

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Kryptonit skrev:
Jag kommer jobba kvar i Uppsala... Aspö där huset ligger är ungefär halvvägs till Eskilstuna (där tjejen jobbar snart).

Det förklara en del, fast en timme i bilen för att ta sig till jobbet blir dyrt i längden, skall jag säga som pendlat till Kista sedan 1998! :rolleyes: Tips, köp en dieselbil om du inte tänker ta bussen!

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Simba skrev:
Det förklara en del, fast en timme i bilen för att ta sig till jobbet blir dyrt i längden, skall jag säga som pendlat till Kista sedan 1998! :rolleyes: Tips, köp en dieselbil om du inte tänker ta bussen!

Ingen trött gammal diesel för mig inte... fast det kanske skulle vara mer ekonomiskt. Har ju precis slängt i en större mer bensinslukande motor i den redan innan törstiga bmw'n :gnissla

Buss brukar ta sådan tid, så det lär det nog inte bli..

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Kryptonit skrev:
Ingen trött gammal diesel för mig inte... fast det kanske skulle vara mer ekonomiskt. Har ju precis slängt i en större mer bensinslukande motor i den redan innan törstiga bmw'n :gnissla

Buss brukar ta sådan tid, så det lär det nog inte bli..

Trötta dieslar, ge faan i det utan titta på dieslar från VAG tex från 1997 och framåt med turbo och minst 110 dieselkusar, det är nått helt annat än trött. Vid 0-50 så drar jag lätt en 1,8T men min dieselpassat på 110 kusar sen kommer de och kör om men skall man pendla långt så gör det inget, de kör i alla fall inte ifrån en, om de är rädda om körkortet! :) Bilen drar ca 0,52 när jag kör mellan F16 och Södra gottsunda, en sträcka på 2 mil nu så här års, inte illa va? Som lägst har jag kört från Örebro och hem på 0,45L/mil och då körde jag nästan hela vägen i 90 knyck! ligger jag runt 130 så drar den ca 0,57-0,58 även med 225or på!!! Kör man 320 mil i månaden så blir det många sparade slantar mot att köra bensinare. Om du inte provat en modern diesel så åk till Taz om prova en på Perssons bil så skall du se att du blir lite förvånad över hur de går. Klart att kräver man att man skall kunna varva över 4000 och få nått för det så då duger inte diesel, men jag lovar, de slantar man sparar, tankar man hojen för! :D

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
97 och framåt.. då kostar de ju massvis :7peta

Jag är också såndär obotlig galning som inte tänker på driftskostnader.
Nämner någon dieselvw för 150k tänker jag direkt.. Tusan, för det priset kan jag ju hitta en bmw 750 från 95/96 eller en corvette från tidigt/mitten av 90-talet :rolleyes: :gnissla

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Kryptonit skrev:
97 och framåt.. då kostar de ju massvis :7peta

Jag är också såndär obotlig galning som inte tänker på driftskostnader.
Nämner någon dieselvw för 150k tänker jag direkt.. Tusan, för det priset kan jag ju hitta en bmw 750 från 95/96 eller en corvette från tidigt/mitten av 90-talet :rolleyes: :gnissla

Va mä en AMG E50 med typ +360 Hk f. ca samma peng..
Interesserat -> PM direkt Galne Dansken :banana

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
*Det går alldeles utmärkt från Aspö till Rörken kan jag meddela. Skulle till och med vilja påstå att det inte är särskilt långt alls. :fakta: (allt är ju relativt... :gnissla ....)

*Skit i bussen om du nånsin vill komma till jobbet och hem från jobbet i någorlunda tid

*Enköping- Enhörna, (s-tälje)t&r varje dag kostar mig ca. 2000kr/mån i bensin

* Kolla om du kanske kan samåka med WestW& Co

Om du nu ska köpa huset vill säga :)

Last edited:

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Kan inte tanten din få jobb närmare eller rent av i Uppsala?
Är det möjligtvis generna hennes som drar er mot Strängnäs/Eskilstuna? :7peta Saknar mamma...

Elis

Uppsala EnduroRunners
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Fireblade (Såld) & KTM 450 EXC
Simba skrev:
Trötta dieslar, ge faan i det utan titta på dieslar från VAG tex från 1997 och framåt med turbo och minst 110 dieselkusar, det är nått helt annat än trött. Vid 0-50 så drar jag lätt en 1,8T men min dieselpassat på 110 kusar sen kommer de och kör om men skall man pendla långt så gör det inget, de kör i alla fall inte ifrån en, om de är rädda om körkortet! :) Bilen drar ca 0,52 när jag kör mellan F16 och Södra gottsunda, en sträcka på 2 mil nu så här års, inte illa va? Som lägst har jag kört från Örebro och hem på 0,45L/mil och då körde jag nästan hela vägen i 90 knyck! ligger jag runt 130 så drar den ca 0,57-0,58 även med 225or på!!! Kör man 320 mil i månaden så blir det många sparade slantar mot att köra bensinare. Om du inte provat en modern diesel så åk till Taz om prova en på Perssons bil så skall du se att du blir lite förvånad över hur de går. Klart att kräver man att man skall kunna varva över 4000 och få nått för det så då duger inte diesel, men jag lovar, de slantar man sparar, tankar man hojen för! :D

VAG :tummenupp Dieslarna är mycket bra men skatten är ett problem, måste åka långt för att det ska löna sig.

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Elis skrev:
VAG :tummenupp Dieslarna är mycket bra men skatten är ett problem, måste åka långt för att det ska löna sig.

Våra kära :mad: politiker har bestämt att en motsvarande diesel skall skatta lika mycket som en bensinare när man kör 1500 mil om året. Eftersom diesel är billigare än bensin och verkninggraden i en modern diesel är minst 10% bättre än en motsvarande bensinare så drar de mindre bränsle per mil. Politikerna har kommit fram till att om man beskattar dieselbilar ca 5ggr så hårt som bensinare baserat på vikt så kammar man in lika mycket i skatt på en dieselbil trots att de drar mindre och diesel är billigare än bensin. Det är först när man kör ca 2500 mil och mer om året som det påtagligt lönar sig att köra dieselbil. Man kan oxå göra som TomK och skaffa en rejsbuss som går på diesel och eftersom den är reggad som lastbil (går för övrigt att göra med vanliga bilar med) så är skatten lika låg som för bensinare och då blir det ännu billigare att köra och äga. Nackdelen då är man inte kan ta mer än max 2 passagerare!

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
JoS skrev:
Kan inte tanten din få jobb närmare eller rent av i Uppsala?
Är det möjligtvis generna hennes som drar er mot Strängnäs/Eskilstuna? :7peta Saknar mamma...

På A svarar jag nej (det är visst svårt) och på B svarar jag också nej (ungefär lika långt bort)

Hmm.. det här skulle ju vara en kort tråd om mitt fina garage.. jag har inte riktigt bestämt mig vilket fordon jag ska ordna till..
Fortsätta bygga på bmw'n kanske (motor och kaross snart klar, men jag saknar bl.a. stereo).. eller ska min hotrod äntligen bli körbar (stått stilla i flera år sedan polisen gjorde en flygande besiktning) :rolleyes: eller ska R1:an få ett nytt drivpaket monterat och gammalkawan fixas till.
Först ska iaf rostvolvon snabbfixas (förmodligen bränslepump/relä som gått).
Usch vad mycket som behöver göras :gnissla

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...