Trötta dieslar, ge faan i det utan titta på dieslar från VAG tex från 1997 och framåt med turbo och minst 110 dieselkusar, det är nått helt annat än trött. Vid 0-50 så drar jag lätt en 1,8T men min dieselpassat på 110 kusar sen kommer de och kör om men skall man pendla långt så gör det inget, de kör i alla fall inte ifrån en, om de är rädda om körkortet!
Bilen drar ca 0,52 när jag kör mellan F16 och Södra gottsunda, en sträcka på 2 mil nu så här års, inte illa va? Som lägst har jag kört från Örebro och hem på 0,45L/mil och då körde jag nästan hela vägen i 90 knyck! ligger jag runt 130 så drar den ca 0,57-0,58 även med 225or på!!! Kör man 320 mil i månaden så blir det många sparade slantar mot att köra bensinare. Om du inte provat en modern diesel så åk till Taz om prova en på Perssons bil så skall du se att du blir lite förvånad över hur de går. Klart att kräver man att man skall kunna varva över 4000 och få nått för det så då duger inte diesel, men jag lovar, de slantar man sparar, tankar man hojen för!