Nu kommer jag snart ut på vägarna också

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Äntligen... efter att ha suttit och tittat på alla som åker omkring på två hjul så är det snart min tur :tummenupp

Kollade upp premien nu och jag fortsätter att ha länsförsäkringar. Halvårspremie trafikförsäkring kommer att kosta 3923:- och det får jag nog vara nöjd med. Det är en sänkning med 4-500 kronor jämfört med förra året. :)
Edit: Kontrollerade nu och i Uppsala hade jag fått betala 5530:- för trafik detta år

Ringde även ett ytterligare bolag (bara för att kontrollera). Det var trygg-hansa och trafik hos dem skulle gå på 9338:- halvår :gnissla Hel skulle de ha 25906:- för (även det halvår)

Nu ska det snart bli hojåkning av :fyllisar

Last edited:

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Jag är ledig idag å imorn, så hör av dig om du vill träna slangning!! :D :7peta

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ReDan skrev:
Fan va gött, Vi gör lite olika du och jag!
Jag ställer av hojjen stället :hihi

Vaffö då då :va

Kreuger... Jag skulle behöva träna ;) men jag är inte ledig idag eller imorgon

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
ReDan skrev:
Har bara korden kvar bakpå och en kedja som skulle plattsa bättre som
dragspel just nu! Har inte € för att lösa det just nu :mad:

En ny kedja för en femhundring och så någon beggad baksula för ungefär detsamma ? Du får väl pantsätta löständerna eller nåt :hihi

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Kreuger skrev:
Jag är ledig idag å imorn, så hör av dig om du vill träna slangning!! :D :7peta

Vadå känner du någon som är duktig eller? :tungan ;)

Säg till om du är ute och övar någonstans så kanske man kan få lite tips för det behövs. Du verkar ju vara haj på stående wheelisar och det kör jag uteslutande. Inbillar mig att det är lättast att lära sig rätta känslan på det sättet.

Deadmetal

NU i ett rött hus på landet :)
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
Nu 4 hjul och ett styre..
ReDan skrev:
Har bara korden kvar bakpå och en kedja som skulle plattsa bättre som
dragspel just nu! Har inte € för att lösa det just nu :mad:

Kan låna dig pengar till skyhög ränta så du kan komma ut å köra :D

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Deadmetal skrev:
Kan låna dig pengar till skyhög ränta så du kan komma ut å köra :D

:hihi

Jo tackar tackar det låter juh snällt : )
Men ska sälja hojjen efter löningen efter olje/däck/kedjebyte
så nu när den e grymt puttsad och fin så får den gärna vara det till
allt är klart ändå!

E lite off på att köra énstánka nu, vill ha radfyra :martialar
(eller twin om ekonomin tillåter :whip )

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
WestW skrev:
Vadå känner du någon som är duktig eller? :tungan ;)

Säg till om du är ute och övar någonstans så kanske man kan få lite tips för det behövs. Du verkar ju vara haj på stående wheelisar och det kör jag uteslutande. Inbillar mig att det är lättast att lära sig rätta känslan på det sättet.

:arsele :D
Faktiskt så känner jag mig lite som en nybörjare igen nu med nya hojen. Är lite feg pga brist på styrdämpare med. Har fått ett par rejäla styrslag i runt 200 blås när jag satt ner framhjulet igen och det är allt annat än roligt.

Jag tycker att det känns skönare att stå, man kan dra upp hojen i högre vinkel och jag tycker att det är lättare att hålla konstant fart och ta svängar. Är du i uppsala å tränar nåt eller måste jag komma till Enköping? Vet du kanske nåt sträcka med både bra asfalt, bred väg och ingen vind? (helst lite trafik med)

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Kreuger skrev:
:arsele :D
Faktiskt så känner jag mig lite som en nybörjare igen nu med nya hojen. Är lite feg pga brist på styrdämpare med. Har fått ett par rejäla styrslag i runt 200 blås när jag satt ner framhjulet igen och det är allt annat än roligt.

Jag tycker att det känns skönare att stå, man kan dra upp hojen i högre vinkel och jag tycker att det är lättare att hålla konstant fart och ta svängar. Är du i uppsala å tränar nåt eller måste jag komma till Enköping? Vet du kanske nåt sträcka med både bra asfalt, bred väg och ingen vind? (helst lite trafik med)

Låter farligt utan styrdämp. :död

Vi kan säkert ta ett träningspass i samband med nån Uppsala RoadRunners körning. 2 flugor på en smäll.

I Enköping ligger favorit vägen att träna på med skog på sidorna. Skapliga avåkningszoner, lite uppförsbacke samt lite parkeringsfickor utmed sidorna. :tummenupp

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1953:-
Det är så mycket billigare trafikförsäkringen blev per halvår :Bugar
Brottsunda: 5530:- Skogsdunge utanför Västerås: 3577:-

Nu kommer jag ha råd att byta bakdäcket som verkligen är i behov av att bytas.

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Mille 2K
Det är väl hög tid att komma ut på vägarna nu! och med nytt bakdäck det blir kanon, sen måste jag säga att jag är avis på ditt garage, 500kvm.

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pertan skrev:
Det är väl hög tid att komma ut på vägarna nu! och med nytt bakdäck det blir kanon, sen måste jag säga att jag är avis på ditt garage, 500kvm.

...och jag har stort förråd också (ett par hundra kvm) :)

Hög tid att komma ut på vägarna har det varit lång stund, men det är först nu som jag har lite tid över. Har lämnat tillbaka lägenheten + 3 av garagen och imorgon så lämnar jag även tillbaka nyckeln till det fjärde garaget... Bilen i det 5:e har jag dock inte hunnit hämta än, men det blir nog av rätt snart :rolleyes:

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Mille 2K
Flyttade inte du för typ ett halvår sen? det hade varit det första som hade flyttats ut till mek paradiset, men du har säkert en bra anledning.

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
JoS skrev:
Jag tror att det stavas tjej. :D

:rofl

Anledningen egentligen är tidsbrist. Då försäkringar inte är speciellt billiga och jag inte har haft tillräcklig tid att köra avvaktade jag att ställa på R1an. Att flytta den med släp är bökigt och kostsamt.
Orsaken till att bilen i 5:e garaget är kvar är att den står inklämd bakom massor av andra bilar.

Sedan så är det inget mekparadis än. För hojarna har jag ok verkstad, men det behöver ordnas lite innan jag har bra mekplats för bil. Jag har väl plats för något 20-tal bilar inomhus, men ingen bra mekplats.

Huset fick jag tillgång till den 3 april, men det har varit bestämt i ca 3 1/2 månad att jag skulle flytta.

Nu är det snart dags för korvgrillning eller så hemma hos mig. :banana
Om det är några som ska ut och åka på söndag eller så är det bara att hojta till (i tid så jag hinner ordna korv) så letar jag fram lite plankor och annat eldningsbart i förråden.
Edit: (Hojta till = via telefon då jag nu går offline tills nästa vecka)

Last edited:

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Kryptonit skrev:
:rofl

Nu är det snart dags för korvgrillning eller så hemma hos mig. :banana
Om det är några som ska ut och åka på söndag eller så är det bara att hojta till (i tid så jag hinner ordna korv) så letar jag fram lite plankor och annat eldningsbart i förråden.
Edit: (Hojta till = via telefon då jag nu går offline tills nästa vecka)

Vi får se hur söndagen ser ut, mitt skinnställ är nu lagat och bakdäcket är bytt så jag är sugen som F_n att ta en sväng, skulle vara roligt att se hur du fått det i din nya boning. Jag återkommer om tillfälle ges, just nu har jag en son med feber, inte läge att dra iväg precis.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...