Nu med stålomspunnet!

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ingen längre
NatoN skrev:
Det är inte orginal på rg 92-.

Hur vet du det? På min unika hoj är det de, den finns bara i ett exemplar. Motorn finns iofs i ett tusental ex dock. :tungan

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
Esquina skrev:
Hur vet du det? På min unika hoj är det de, den finns bara i ett exemplar. Motorn finns iofs i ett tusental ex dock. :tungan

Ja det sitter stålomspunnet på din nu, men det satt inte på när den kom från fabrik.

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Hoj
Honda XR600 Motard -90, Suzuki GS500E -93
jag hade stålomspunnen slang fram, men eftersom det inte är krympslang och sånt på den så den håller sig där den ska(inte i hjulet) så gick den sönder :(

SpeedAbuser

#69 125STD (-03)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Hellberg skrev:
funderar på att köpa en stålomspunnen slan till min rs... hittade denna https://www.touring.se/touring/Servlet?page=6&parent=s63695&catname=Venhill#

12kr för en decimeter..
Är det nån ren skit eller?, för nån sa att en slang gick på 800kr.
Det som du hittat hos Touringbutiken är ju bara lösbitar som man köper för att kunna sätta ihop en slang själv. :rolleyes:
Personligen skulle jag aldrig våga mig på någonting sådant. Rent livsfarligt om man inte har helt rätt verktyg och verkligen vet vad man sysslar med.
Det är ju inte så svårt att tänka ut vad som kan hända om till exempel en anslutning plötsligt släpper i en hård inbromsning...
:7peta

Köper man färdiga slangar av ett seriöst (välkänt) fabrikat så är de alltid ordentligt trycktestade för att med marginal klara de normer som finns.

Snåla aldrig på säkerheten!!

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...