nu när man äntligen fick ork att

Larry

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2003
Ort
lule
Hoj
ktm 450exc sm
ställa in ventilerna första gången på husan
alldrig gjort dettta förut så rätta mig om jag gjort det galet?
så här gjorde jag....satte kolven i toppläget...släppte lås muttrana och skruva in justerskruven tills jag tyckte det tog i mot så där lagomt låssa skruven 1/8 varv på 10 ring nyckel höll fast drog åt muttern
skruva ihop....men nu verkar den ha blitt ännu mer svår startad fick jevla kicka benet av mig å den gick inte i gång??

tror ni det var jag som gjort fiasko med inställningen eller??
 

420

Vaddå knäskrap?
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
HP2
Tror mer på att du skall skruva ut skruven 1/6 varv. Dvs från en nock på mutter till en annan.
Så gjorde jag igår och hojen funka bra idag =)
Eller iaf ganska bra. Men det beror nog på fel bestyckning tror jag.

/Stefan
 

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en sketen lägenhet :-(
Hoj
450 Cross
Som sagt hade du rätt övre dödläge? finns två lägen på 4taktare. Du ska kunna röra alla 4 vippor när du är i rätt läge. Gjorde du sen som du beskrev med justeringen så ska det bli bra, så gjorde dom nere på husa fabriken i Röfors när den fanns kvar. Man kan även göra som 420 sa en nock på muttern till en annan, lite lättare så. Jag mätte med ett blad mått sist jag gjorde så och det var 0,10 i spelet som det ska vara.
 

GrusDan

Grusnörd
Gick med
19 Nov 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
-82 Suzuki GSX1100E, -88 Suzuki TS250X, -80 Yamaha XS850
Kontrollera med bladmått istället för att chansa
om du är osäker...
:tummenupp
 

420

Vaddå knäskrap?
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
HP2
Evil M skrev:
Man kan även göra som 420 sa en nock på muttern till en annan, lite lättare så. Jag mätte med ett blad mått sist jag gjorde så och det var 0,10 i spelet som det ska vara.

Blir det 0,10? Jag ska ju ha 0,12 =)
Måste kanske göra om det där...
 

Larry

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2003
Ort
lule
Hoj
ktm 450exc sm
vad ska det vara för bestyckning på husan

tänkte så det sitter rätt vad har ni? ska gå nu och kolla allt helvete igen=) inge kul var ju hur jevla tajt som helst attt sitta och pilla där inne..

så nu om jag fatta rätt skka jag skruva in justerings skruven till det tar emot och sen lossa den från en nock till nästa på lås muttern=)...jaja får ta och testa får skruva upp gasarn samtidigt när man ändå är i gång och kika på munstycken nar=)? åter kommer med svar
 

Larry

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2003
Ort
lule
Hoj
ktm 450exc sm
munstycken

är inte så 100% på vilket som är vad nu men
185 på nålen
40 på den som är just under
och 45 på den tredje

vad har ni?? vad är orginal? nå förslag om det är någe som borde uppgradeas?
 

420

Vaddå knäskrap?
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
HP2
Evil M skrev:
När man får in ett bladmått som är 0,10 så är det nog mer åt 0,12 skulle jag tro så det är nog ingen fara för din del. 0,10 till 0,12 är ju inte direkt ett stort hopp.

Blev min slutsats oxo efter ett par timmars funderande.. :)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top