Nu säljer jag skiten!

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Vi var ett gäng som gjorde risk2:an i fyra timmars oavbrutet regn.
Det var inget snack, alla övningarna skulle göras.
Så här i efterhand är jag glad över den erfarenheten!
Tvärnita i 85 km/h så hårt att abs:en sätter i, inga problem med väggreppet.
Väldigt skarp kurva 40 km/h, väggreppet var totalt.
Så för mig, regnar det kör man lika avslappnat som vanligt, tar det bara lite lugnare,
ännu lite större marginaler, aktar sig för typiska hala saker som brunnslock, vägstreck, kullersten etc,
helt vattentäta kläder, och sen kan man ju njuta nästan lika mycket som när det är torrt!

Sen vill jag gå kurs i att köra på snö och is! Få se till vintern...
Tjohopp!

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Hatar att gnälla på folk som gnäller så jag säger bara jaha. Är nog ingen som blir ledsen i ögat för att du säljer hojen.

jetson

Guest
Det har varit mycket regn men mest skurar och sen har det spruckit upp som idag, hajjaru.

Så mitt tips är

1. Ladda yr.no appen till mobilen
2. Iofs prognoserna suger balle den här sommaren så bortse från punkt 1.
3. Köp en snabbare hoj som du kan köra ifrån regnskurarna med
4. Brassa helvete

Görgo

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2012
Hoj
Gsx-r 600 -02
Jetson----den snor jag rakt av....så jävla klockren!!!

Å till er andra som e negativa över vädret säger ja bara: sluta gnäll å söööör bara
sööööör!

Smagatusk

Guest
Detta känns mest som en tråd för att uppmärksamma din egen annons. Du la ju ut hojen till försäljning för en månad sen.

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Alla ni som tycker det är asballt/skitkul att köra i regn, varför ser man "aldrig" några hojjar i regn, ser man någon så sitter föraren och kurar i sakta tempo.... Vad är det för kul med det?

Kan man slippa regn så nog fan gör man det :glömdet

elkenneth

Medlem
Gick med
12 Feb 2008
Hoj
Nej
Det regnar visst för mycket och vem tycker det är skönt att känna sig genomfuktig och kall. Nej jag är ingen fjolla utan kan stå ut med det mesta och gör det ofta utan att besväras, men när det kommer till att det ska vara kul så nej inget regn för mig.Det begränsar glädjen över 130 så fryser man som fan och allt blir dyngsurt oavsett kläder. Två bandagar med ösregn i år, ok det kan vara nyttigt att lära sig att det går att köra hyfsat fort och inspirerat i regn men knappast kul. Vem fan öser på i vattenpölen i den kurvan ute på favoritvägen som annars är så jävla rolig när det är torrt. På landsvägen blir det betydligt halare än på banan. Bättre väder åt hojåkare. Jo jag pendlar också med hoj när det går och det blir betydligt längre väg än med bilen och roligare, det funkar för mig eftersom jag har de där vägarna utanför dörren, men att pendla i stan är väl knappast kul, kanske bekvämt och tidsbesparande.

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Ah, vem faan vill INTE ha gött väder
Men lite vatten behöver ju inte hindra en från att köra :tummenupp

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Köp en gathoj i sverige som du trailar alt kör ner till serbien på semester. Det enda kruxet där nere är väl vägarna som inte håller måttet för aktivt åka?

du har alltså varit här nere och sett/vet att vägarna är dåliga!? varför skulle jag inte kunna köpa en hoj här nere:confused: du verkar vara en väldigt klok och påläst man mojja, ändrar man två bokstäver i ditt sporthojsnick så blir det korkad på ungerska och det uttalas "moja":D

mojja83

Guest
du har alltså varit här nere och sett/vet att vägarna är dåliga!? varför skulle jag inte kunna köpa en hoj här nere:confused: du verkar vara en väldigt klok och påläst man mojja, ändrar man två bokstäver i ditt sporthojsnick så blir det korkad på ungerska och det uttalas "moja":D

Läskunnig?
Kolla vad jag skrev och vad du svarar.:smasha

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
tramp
Har då aldrig upplevt en så dålig sommar någon gång förut. Skulle måla huset, har ju gått så där kan jag säga. Har kanske kört 70 mil på hojjen i år. Fick till råga på allt även källaren översvämmad när det kom nån satans syndaflod.
Känner igen det där med målandet, så trött man blir!

Idag skulle jag iväg, var fint väder så hojen (typ sjätte ggn i år den används) fick det bli. När det sen var dags för grillning regnade det SÅ KLART! Efter grillningen torrt och fint. Okej, kanske kan åka hem i torrföre... Ja första milen var fina sen störtskur och blött sista 4 milen med tillhörande översvämning i stövlarna, svårt att se och ett lite lagom otrevligt hjulspinn vid omkörning på 6an. Så typiskt 2012 :(

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
hehe , planen för dagen var köra hoj , luncha på Rosenhill å köra mera hoj (fixxat till så barn kommer senare ikväll istället tillomed) , vaknar å tittar ut .... blött å duggregn :4skrika

jävla vädertomtar å ljuga nu igen , halvklart till mulet ... då ska det inte vara blött :fakta

åka å breeesladda med SurVolvon på bulten istället :hihi

mimik

Medlem
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Yamaha XJ6-n -10 *såld*
Detta känns mest som en tråd för att uppmärksamma din egen annons. Du la ju ut hojen till försäljning för en månad sen.

Nej nu blir jag ledsen i ögat :( La ut den här på forumet för att kolla intresset, hade jag varit i behov av att sälja den så hade jag slängt ut den på blocket. Tanken med min annons här har f.ö. varit att byta till något annat.

Så, nej, jag bryr mig inte om min annons här, hade jag haft bråttom med att sälja den hade jag lagt ut den på blocket och sålt den i morgon. :arsele (vilket jag iofs funderat starkt på att göra senaste dagarna!) PUSS!

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring