Nu ska det rockas på...

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Sörmland
Konserten var faktiskt riktigt bra, över förväntan! Det var ett jäkla tryck, fullsatt var det också och till och med publiken sjöng bra!
Lite mindre hår och lite mindre spandex, förutom det så var Europe som Europe alltid har varit :tummenupp

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Domifuling skrev:
Alltså.... I normala kretsar anses Europe vara lite som Bingolotto...

I samma normala kretsar som tror att "MTV Music Awards" tilldelas världens bästa musiker, samma normala kretsar som tror att "Blues" är en rapartist, samma normala kretsar som tror att världens samlade musikutbud presenteras på Radio Rix, samma blablabla

Japp, du har helt rätt!

Heinrich

Puderluder
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
B
SuperMicke skrev:
Konserten var faktiskt riktigt bra, över förväntan! Det var ett jäkla tryck, fullsatt var det också och till och med publiken sjöng bra!
Lite mindre hår och lite mindre spandex, förutom det så var Europe som Europe alltid har varit :tummenupp
Härligt! Då har man något att se fram emot ikväll då :yoparty

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Chris Ash skrev:
I samma normala kretsar som tror att "MTV Music Awards" tilldelas världens bästa musiker, samma normala kretsar som tror att "Blues" är en rapartist, samma normala kretsar som tror att världens samlade musikutbud presenteras på Radio Rix, samma blablabla

Japp, du har helt rätt!

Vadå?? Är inte Brittan världens bästa musiker? Har jag blivit lurad.

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Honda VFR1200F -10
Såg dem på en festival i Vasa, Finland i somras.
Rockade ju som fan! Vi (jag och polarna) blev ju helt i chock när de drog igång. Rekommenderar helt klart att åka iväg och höra på dem, de kan ännu sin sak.. :rock :rock

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
SuperMicke skrev:

Såklart att publiken sjöng bra. Jag var ju där!! :tungan Det rockade riktigt rejält, och den här gången svimmade jag inte... Råkade nästan göra det sist jag såg Europe.

De som säger att Europe är passé har ingen koll! Deras nya skiva är helt klart ok!

Biljetterna till Nightvish och europe är förbrukade. Kvar i lådan ligger två plåtar till Rammstein och förrådet ska utökas med Maidenbiljetter på måndag!!
ROCK ON!!

/FW

Black No. 1

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Honda CBR 600F
Tog mig också 12 år tillbaka igår och det rockade verkligen fett!! :yoparty
Riktigt just blandning på spellistan, nostalgin varvades med lagom många låtar från deras nya platta.

Ni som ska till Scandinavium ikväll har verkligen något att se fram emot. Hoppas att det är lika mycket ös i Götet som det var på Hovet.

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Sörmland
Chris Ash skrev:

Japp, du har helt rätt!

I samma normala kretsar är R'n'B INTE det samma som Rythm and blues....

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Sörmland
watson skrev:
De som säger att Europe är passé har ingen koll! Deras nya skiva är helt klart ok!
/FW

Jag tyckte först att nya plattan var lite tam, med undantag för några enstaka låtar, men live så var fan alla nya låtar HELT OK!!

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
SuperMicke skrev:
I samma normala kretsar är R'n'B INTE det samma som Rythm and blues....

Det har jag reflekterat över....Soul och RnB har mycket lite gemensamt med vad som är soul och RnB "på riktigt".Men jag har kommit till förklaringen att det är som black metal och heavy metal. Hur mycket likhet har Deep Purple och Marduk? Ändå är bägge banden hårdrock.......

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Sörmland
Chris Ash skrev:
Det har jag reflekterat över....Soul och RnB har mycket lite gemensamt med vad som är soul och RnB "på riktigt".Men jag har kommit till förklaringen att det är som black metal och heavy metal. Hur mycket likhet har Deep Purple och Marduk? Ändå är bägge banden hårdrock.......

Ojojoj, man kan sitta i timmar och dela upp "hårdrock" i olika gengrer, men om man ska snacka r'n'b.... Vad betyder r'n'b?? För mig betyder det rythm & blues, inte Christina Aguilera eller Mariah Carey....

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Chris Ash skrev:
Lyssna på gamla livespelningar från 70-72 så presenteras ofta lazy och andra purpleklassiker just som "rythm and blues" av ian gillan. Fan att det inte är den typen av "R och B" som slagit igenom. Hade varit grymt tufft i kombination med commitmentssoul på listorna :tomten

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024