Nu ska jag köpa MC igen

meshboy

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
R1-04
Abstinensen har varit för hård efter jag sålde min zx6r, nu är det dags igen.

Jag kollar på lite hojar, självklart så är det många parametrar som spelar in när man ska köpa, jag kommer att sikta på en R6 eller en Gsx-R 600, 750

Det jag tänkte höra om är antalet mil, kanske bättre med en hoj som rullat 3000mil och är bra servad ser fräsch ut. Men frågan är ändå, känns som om problemen kan komma runt 3000mil,

Hur långt kan en sporthoj egentligen gå?
Tänkte köpa en med miltal runt 2700mil.

ingen här på forumet som säljer en fin R6:a i Göteborgstrakterna?

Synpunkter välkommna!

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Ät hojen servad så brukar det inte vara någon fara väl. Vet av en del zx9'or som gått en bit över 5.000mil och fortfarande rullar frammåt ;)

Gurlie

Medlen
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
En för var stund
bara undrar om den typen av sporthoj är skapad för att gå mer än typ 4000mil eftersom de oftast blir hårt pressade..

Nej, vid 4001 mil spontandetonerar dem.

En hoj som har skötts bra rullar över 5000 mil utan minsta problem, stirra dig inte blind på miltalet, en hoj med 4000 mil kan va bättre än en med 3000. .Allt beror på hur ägarna sköter om den.

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Det gjordes ett test av någon sporthoj som gick 5000 UTAN reparationer och fick stå ute i vått och torrt+snö i någon tidning. Tror det va en gsxr. Den funkade fortfarande om jag inte mins fel. Är en hoj bara servad som den ska och normalt körd ska det inte vara några problem med miltalet.

Toya

Med Lem
Gick med
15 Jun 2007
Hoj
Aprilia Touno V4
Det gjordes ett test av någon sporthoj som gick 5000 UTAN reparationer och fick stå ute i vått och torrt+snö i någon tidning. Tror det va en gsxr. Den funkade fortfarande om jag inte mins fel. Är en hoj bara servad som den ska och normalt körd ska det inte vara några problem med miltalet.
Kolla in http://www.motorradonline.se/ denna mc tidnin g river dom isär olika hojar som rullat 5000mil och dom flesta är nästan i mekaniskt i nyskick

meshboy

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
R1-04
Hur illa är det om inte serviceboken är ifylld, många är ju mek själva och sköter sånt själv, vågar man köpa utan ifylld bok?

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa