Farmer skrev:De är jag som fixat det åt han... plana topppen glöm de... men vi fick cylindern jävligt fint portad...nu har jag inte gjort det på annat än crossmotorcyklar förr... ingen aning vad de ger på nsr... återstår att se.
Vanish skrev:Du ger inte ut lektioner i portning?![]()
RS "Alex" skrev:född -89 inget illa med leta mer erfaren instruktör... kan erkänna hellberg verkar kunnig trots sin ynka ålder![]()
Farmer skrev:haha jag kanske inte är nån proffs portare... men efter nåra cylindrar får man lite erfarenhet... har meckat hoj ganska aktivt i ett flertal år nu... ungefär varje dag... en dremel dög i vilket fall bra till denna cylinder... om du vill veta mer så kanske jag kan svara på några frågor
å andra sidan har jag läst jääävligt många böcker gällande motor trimmning... teorier och annat...
första åren på mecksidan vare jag som frågade morfar... nu är de morfar som frågar mej om sina hojar
... jag har kört cross i ett och ett halvt år... inte haft nån farsa till hjälp utan fått renovera mina motorer själva... växellådor cylindrar till stötdämpar renovering och svetsning...
som sagt det var min morfar som fick igång mej men sen rullade de bara på utav egna ideer... good luckSolid snake skrev:Självlärd! Så man lär sig bäst, även så jag har lärt mig.
Farmer skrev:som sagt det var min morfar som fick igång mej men sen rullade de bara på utav egna ideer... good luck![]()
ledsen du kan jag inte svara på då vi inte hade hojen här så vi kunde kolla det... vi börjar i vilket fall med det jag gjorde... sen får vi se hure blir...RS "Alex" skrev:vad hade han för grader in å ut då?
philsson skrev:grattis du har den ända 125an i världen som gasreser..![]()
ok.. jag får ber om ursäkt. jag är bara sur för att min 250 inte gasrestespectre skrev:Kunskap, glädje och så lite tango. Kliv ut ur garderoben för helvete.
philsson skrev:ok.. jag får ber om ursäkt. jag är bara sur för att min 250 inte gasreste![]()
Har aldrig sett en sport 125a som gasreser.. drevning räknas inte förståss men har svårt att tro att det hjälper med 1 kugg fram.
huvudsaken är att det blir rakt och att inte kolven slår i. Sen kan för hög kompression leda till spikningar och om inte annat högre slitage. Men sålänge du inte får motorn att spika så får du ju ut högre effekt så du får högre kompressionsförhållande med en lägre squish. som sagt.. gäller att veta vad man gör. Spec hur mycket man kan plana.granath_ skrev:att plana toppen är inte farligt om man vet vad man gör !
Fruxo skrev:Schysst lakering påå hojen hur gjorde du?
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |