Nu ska vårtjäveln bort!!!

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Har under en längre tid haft en vårta på mitt lillfinger. Testade ett tag med vårtmedel, men det funkade inte riktigt. Tyckte väl att jag fick bort det mesta, men fanskapet kom tillbaks. :mad:
Har nu testat både det ena å det andra för att kötta bort den, men lyckas inte. Det ska ju blöda till dess förbannelse bara man petar under den... :4skrika

Har även sökt hjälp hos en distriktssköterska, men det hon kunde erbjuda var ett st honungsplåster... :kocko

Så, har ni några killertips för att få bort en vårta?
Frätande medel? :näsblod
Svetslåga? :död
Valfett? :gnissla

Eller kan man operera bort de om man söker upp en riktig läkare?
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
skoteridioten skrev:
Har under en längre tid haft en vårta på mitt lillfinger. Testade ett tag med vårtmedel, men det funkade inte riktigt. Tyckte väl att jag fick bort det mesta, men fanskapet kom tillbaks. :mad:
Har nu testat både det ena å det andra för att kötta bort den, men lyckas inte. Det ska ju blöda till dess förbannelse bara man petar under den... :4skrika

Har även sökt hjälp hos en distriktssköterska, men det hon kunde erbjuda var ett st honungsplåster... :kocko

Så, har ni några killertips för att få bort en vårta?
Frätande medel? :näsblod
Svetslåga? :död
Valfett? :gnissla

Eller kan man operera bort de om man söker upp en riktig läkare?

valfettet kan du spara till dina heta stunder med närmsta pojkvän :hihi

tjata på nån att de "fryser" bort den..
en tops doppas i nått medel som gör att de blir ap-kallt, sen trycker man den mot vårtan å därigenom dödar man vävnaden, dvs framkallar en brännskada på ett begränsat område..
räckte med ett par behandlingar så va den jag hade på ett finger borta...
jag gjorde de på sjukan när ja gjorde lumpen, så jag vet tyvärr inte vart man kan göra det.. men vår(T)centralen :hihi borde ju kunna göra det
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Lapis-stift och nagelsax.

Tvätta händerna noga(eller ta direkt efter disken om du är en sån mjukis), klipp tills det gör för ont för att fortsätta(själva vårtan gör inte ont). på med lapis-stift(bränner kemiskt så det blir en svart fläck och stoppar eventuell blödning).

Under operationsfasen är det smittsamma grejer du gräver i(så tänk på att inte pilla här och där), men när lapisen gjort sitt så är den brända ytan safe. Upprepas med några dagars mellanrum.


Men det är ett j-a pill...
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
Det är nog kört för din del är jag rädd, amputera lagom vid armbågen så slipper du besvären. :gnissla
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
morlock skrev:
Det är nog kört för din del är jag rädd, amputera lagom vid armbågen så slipper du besvären. :gnissla

Gasvets eller amputation... Enda som hjälper..

Min gammelmorfar trollade bort flera vårtor för mig med en potatis och en sytråd när jag var liten.. (mindre) :Bugar
 

Mackee

Blev omkörd idag av en fiat.....
Gick med
20 Jun 2005
Ort
På landet
Hoj
yzf750R
skoteridioten skrev:
Har under en längre tid haft en vårta på mitt lillfinger. Testade ett tag med vårtmedel, men det funkade inte riktigt. Tyckte väl att jag fick bort det mesta, men fanskapet kom tillbaks. :mad:
Har nu testat både det ena å det andra för att kötta bort den, men lyckas inte. Det ska ju blöda till dess förbannelse bara man petar under den... :4skrika

Har även sökt hjälp hos en distriktssköterska, men det hon kunde erbjuda var ett st honungsplåster... :kocko

Så, har ni några killertips för att få bort en vårta?
Frätande medel? :näsblod
Svetslåga? :död
Valfett? :gnissla

Eller kan man operera bort de om man söker upp en riktig läkare?

Vet ej om metoden används längre, men flytande nitrogen som fryser ihjäl den
är effektivt :död :tummenupp

Flytande nitrogen ger temperaturer så låga som -196°C och kan användas för kryobiologi och kryoterapi. De låga temperaturerna används i kryokonservering och långtidspreservering av blod, blodkomponenter, andra celler, kroppsvätskor och vävnadsprover. Inom kryokirurgin kan nitrogen användas för mindre kirurgiska ingrepp, såsom borttagande av vårtor inom dermatologin.

Trillar av efter 4 dagar...inget blod och annat ont....
Gjorde det när jag var liten påg nämligen..... :) :)
 
Last edited:

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
låt den bara vara i fred nån månad så försvinner den av sig själv =)
 

DieselDoris

Gangster rap made me do it
Gick med
13 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ja
Mackee skrev:
...men flytande nitrogen som fryser ihjäl den
är effektivt... :död :tummenupp

Flytande nitrogen ger temperaturer så låga som -196°C och kan användas för kryobiologi och kryoterapi.
Trillar av efter 4 dagar...inget blod och annat ont....

Nitrogen :mad: "inget blod och annat ont"! Jag låter som den perfekta torpeden!
 

tIgGeR

Häradsbetäckare!
Gick med
5 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Imaginär R1
UrbanTiger skrev:
Vårtmedel som används ska vara den starka sorten annars händer ingenting.
Kör man på morgon och kväll så kan man i princip skala bort lager efter lager. En rejäl blötläggning med vatten så den luckras upp innan du lägger på medlet är bra så det suger in ordentligt. Alltså efter dusch eller bad.
Det tar några veckor beroende på storlek och tjocklek. Blöder det så ska man vila ett par dagar.
Lapisvarianten verkar vara jävligt effektiv.


Ser lite komiskt ut när du ger rekommendationer kring hur man får bort en vårta på fingret, om man betänker ditt val avatar :)

Kan dock bara hålla med, hade själv en vårta på ett finger som gick bort mycket smidigt på detta sätt. Filade på den med en nagelfil tills det började svida.
 

Bertborge

"kan rekomendera en knippe våt persilja"
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
en går hjävligt fort......
Du kan ju bränna bort den ned lödkolv det gör inte ont så länge du sväddar i själva vårtan, det blir en hård skorpa som är lätt att skära bort med skallpell.

Sen när du kommer ner en bit kommer du se "svarta trådar" det är själva vårtan/roten och dom kan du bränna med en skollad nål. Får du bort rätterna dör vårtan.

Lycka till :brinnerup
 

Beffe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ingen för tillfället
Jag hade en vårta på lillfingret samt en stor jäkel vid knäskålen. Jag fick de bortbrända hos min husläkare. De bränner bort den med nåt som liknar en löddkolv, längst ut sitter det en liten kula (istället för en spets) som de bara trycker mot vårtan. Fick två bedövningssprutor vid vårtorna först, såklart. Luktar förjävligt när de bränner men sen är det klart :tummenupp
Kostade 200 kr har jag för mig (var några år sen)
 

-Freddy-

Guest
Jag hade vårtor i några år på händerna. Hade provat det mesta tills jag fick höra av en ssk i lumpen att dom levde på syre, och på apoteket finns ju inget vettigt sätt att ta bort vårtor egentligen så vad gör man... jo, man täcker vårtorna med ett lager gulsopa och låter det torka in varje natt. Och vipps var allt skit borta efter några veckor.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Går det inte bara att rycka bort dom? Minns att det gjorde jävligt ont men jag fick då bort en på det sättet.
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Pilla bort allt hårt tills det börjar blöda, torka bort blod, på med starkt vårtmedel, skrik.
Upprepa dagligen tills du tröttnar så är vårtan snart borta.
Har tagit bort två vårtor på det viset, funkar bra men vårtmedlet luktar förstås lite starkt.
 

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
VTR Firestorm
Långa farbron skrev:
Kika förbi så tar jag den med vinkelslipen ,gratis.
:tomten
Funkar inte detta kan du ju lyssna om och om igen på Looking for freedom med David Hasselhof tills vårtan flyr av sig själv.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top