Nu ska vi leta räser!

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Äntligen! Hojen är såld, och jag ska köpa räserhoj. Tar tacksamt emot tips om allt möjligt, men helst relaterat till köp av räser. :D

Har tänkt att lägga ut ungefär 50-60kkr på hoj, och det skall alltså vara en 600. Helst av allt en R6:a, men jag är även öppen för andra förslag. Objekt med stort reservdelslager prioriteras.

Ge mig förslag! :banana

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Det tog ett tag, men gott att det löst sig iaf. :)
Släng ett mail på mcerr-listan, så kommer du nog få en drös hojar i förslag.
Vet tyvärr ingen cykel på rak arm just nu.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
oFFkeFF skrev:
Det tog ett tag, men gott att det löst sig iaf. :)
Släng ett mail på mcerr-listan, så kommer du nog få en drös hojar i förslag.
Vet tyvärr ingen cykel på rak arm just nu.

Är inte med på den listan. Hur leker jag den, Filip? :tungan

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Hello Nasty

1032480338Race5.jpg

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
McB skrev:
Det är den hojen som Mattias så diskret tipsar om. Lite dyrt och lite "over the top" för en nybörjare som jag.

Den var väl inte dyr?

Köp en ordentlig från början istället.
Jag tycker du ska köpa den. :tummenupp

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Lägg ett bud på missilen 160 kg/160 vevhästar så ska jag fundera på det, den är inte speciellt lättkörd eftersom registret är som en tvitaktare, men extrafälgar och annat lull ingår.

Bifogat

• normal_900_0009.jpg
    normal_900_0009.jpg
    24.1 KB · Visningar: 78

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Årsmod -01, pris 55 kkr. Chassit har fått gå en del, men motorn har bara gått ca 150 mil. Reservhoj Synsam 2001, reservhoj EM 2002. Kittad motor och kitkyl. Bearbetad gaffel men originaldämpare bak. Finns hos MC-kompaniet i Skövde och går t o m att köpa på avbetalning. Jag känner den förre ägaren och vet att han sitter på ett gedigert reservdelslager. Vad av detta som ingår vet jag dock inte. PM:a mig om du vill prata direkt med honom.

Bifogat

• r6race.jpg
    r6race.jpg
    50 KB · Visningar: 101

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
GSXR1100R skrev:
Lägg ett bud på missilen 160 kg/160 vevhästar så ska jag fundera på det, den är inte speciellt lättkörd eftersom registret är som en tvitaktare, men extrafälgar och annat lull ingår.

Jag skulle inte satsa på den, den verkar ha stödhjul eller nåt som begränsar nedläggningsvinkeln, jag har hållt på att köra in i den flera gånger på Knutan. :)

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
Penguin skrev:
Årsmod -01, pris 55 kkr. Chassit har fått gå en del, men motorn har bara gått ca 150 mil. Reservhoj Synsam 2001, reservhoj EM 2002. Kittad motor och kitkyl. Bearbetad gaffel men originaldämpare bak. Finns hos MC-kompaniet i Skövde och går t o m att köpa på avbetalning. Jag känner den förre ägaren och vet att han sitter på ett gedigert reservdelslager. Vad av detta som ingår vet jag dock inte. PM:a mig om du vill prata direkt med honom.

Den där verkar väl som klippt o skuren för dig Marcus?? Det är inte långt till Skövde heller.
Va säger du?? En tripp till Skövde inbokad när du kommer hem? :banana

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Inte för att jag vill vara den som är den, men skulle jag köpa en trimmad cykel skulle jag nog köpa en erkänt vältrimmad cykel istället för att köpa en billigare, men vedbodmekad. (Inte för att jag tror att Söltas pöjks hoj är vedbodtrimmad, men...) Det jag menar är att motorn inte blir mer hållbar för att den lämnar mindre effekt. Dessutom rasar standardmotorer också. Köp en så bra hoj du har råd med.

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Det är ju fan när du nu har tagit steget åt rätt håll i livet. Köp en lagom cool hoj and impress me to hell. I know you can do it. I've seen you ride on the street and Geller. You're my hero. Men bara om du dricker lite mer folköl till vardags... Och så ska du bjuda på mer whisky om jag ska skriva om dig nästa säsong.

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...