Nu ska vi leta räser!

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
GSXR1100R skrev:
Lägg ett bud på missilen 160 kg/160 vevhästar så ska jag fundera på det, den är inte speciellt lättkörd eftersom registret är som en tvitaktare, men extrafälgar och annat lull ingår.

Hur bantar man den hojen 50kilo? :skrämd

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
Jag antar att du övergett planerna på Papunens 02'a.. Den hade jag nog satsat på om jag fått sålt min. Sjölanders och Nylunds är till salu. Dessutom ett par veidec hojar till men som sagt de är lite dyrare. Att köpa en billig(orenoverad/servad) kittad hoj straffar sig nog så småningom.

Skicka ett PM om du är intresserad av att styra Honda istället :rolleyes:

/Joakim

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag slängde in en annons på MCeRR listan och fick en hel hög med svar tillbaka så gör det och se vad du kan hitta. Det fanns en del billigare R6 / R1 där.

Om inte annat kan du köpa min rääser för 55 000 kr. Garanterat bra skick, otrimmad motor, bra fjädring, extra regndäck och hela kraschkåpor. ;)

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
MrGooFy skrev:
Den där verkar väl som klippt o skuren för dig Marcus?? Det är inte långt till Skövde heller.
Va säger du?? En tripp till Skövde inbokad när du kommer hem? :banana

Tja, det kostar ju inget att åka och titta. Förutom bensinpengarna då, men lite svinn får man räkna med. När åker vi?

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Macho Woman skrev:
Det är ju fan när du nu har tagit steget åt rätt håll i livet. Köp en lagom cool hoj and impress me to hell. I know you can do it. I've seen you ride on the street and Geller. You're my hero. Men bara om du dricker lite mer folköl till vardags... Och så ska du bjuda på mer whisky om jag ska skriva om dig nästa säsong.

Eh... Tack? :va

Folköl - check
Bjuda på whisky - check

Något mer? :banana

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Mavve skrev:
Jag gav dej en byggbeskrivning en gång för länge sen, det är samma på den hojen. Det kommer en ny spec på min nya hoj inom kort, där kan du få lite tips. Skulle tippa att jag kapar ca 12-15 kg på en gixxer 750 -00 utan att använda kolfiber o dyl.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Nr:18 skrev:
Jag gav dej en byggbeskrivning en gång för länge sen, det är samma på den hojen. Det kommer en ny spec på min nya hoj inom kort, där kan du få lite tips. Skulle tippa att jag kapar ca 12-15 kg på en gixxer 750 -00 utan att använda kolfiber o dyl.

Tacktack!

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Mavve skrev:

Vi har haft detta uppe innan och jag tror knappast att den väger 160 kilo. Mikael Lundwalls RKM Kawa ZXR750R som var riktigt jävla fettrimmad ex-VM hoj med 150 bakhjulshästar vägde in på 177kilo och då gick det inte att banta mer enligt RKM.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Chris Ash skrev:
Vi har haft detta uppe innan och jag tror knappast att den väger 160 kilo. Mikael Lundwalls RKM Kawa ZXR750R som var riktigt jävla fettrimmad ex-VM hoj med 150 bakhjulshästar vägde in på 177kilo och då gick det inte att banta mer enligt RKM.
Vad du tror & vad vågen visade på Falken med 5 liter soppa kvar i tanken är 2 helt olika saker.

Men för att slippa tjata så säger vi att den väger 240 kg & har 100 kusar på veven, dessutom har den gislaved frost vinterdäck...

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
GSXR1100R skrev:
Vad du tror & vad vågen visade på Falken med 5 liter soppa kvar i tanken är 2 helt olika saker.

Men för att slippa tjata så säger vi att den väger 240 kg & har 100 kusar på veven, dessutom har den gislaved frost vinterdäck...

Du har mätt med gök-våg.

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Chris Ash skrev:
Hur kommer det sej att her Äsch är frånvarande i 5 månader för att sedan dyka upp som guben i låddan och är otrevlig?!!! Har du inget folkvett alls, din liille snoris? :mad:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Hur kommer det sej att her Äsch är frånvarande i 5 månader för att sedan dyka upp som guben i låddan och är otrevlig?!!! Har du inget folkvett alls, din liille snoris? :mad:

Bra att du tar illa upp åt gamlot i radhuset. Han verkar ju inte fatta själv.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Mattias skrev:
Bra att du tar illa upp åt gamlot i radhuset. Han verkar ju inte fatta själv.
Hörru din late tjockis, så här är det.

Chris Ash skrev:
Du har mätt med gök-våg.
Suck... det va inte jag som vägde in, det gjorde den förra ägaren, att banta 40-50 kilo på en 10 år gammal hoj är fullt möjligt, däremot att göra det på en nyare är nog inte möjligt.

Kit prylar som lättar: elsystem, liten bakbromsskiva, kolfiberbatteribox, titanblås, magnesiumfälgar, lättare fästen/kåpor, motorkåpor, fotpinnar & länkage.

Detta kan man slänga: framskärm, generator, startmotor, bakre fotpinnar,
bakskärm, en massa skruvar & fästen, lyse, blinkers, plastjox & annat tjafs.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en

Jag har jullov och har dessutom börjat skruva racer nu. Då dyker inspirationen att börja jävlas med er upp igen.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
GSXR1100R skrev:
Hörru din late tjockis, så här är det.

Suck... det va inte jag som vägde in, det gjorde den förra ägaren, att banta 40-50 kilo på en 10 år gammal hoj är fullt möjligt, däremot att göra det på en nyare är nog inte möjligt.

Kit prylar som lättar: elsystem, liten bakbromsskiva, kolfiberbatteribox, titanblås, magnesiumfälgar, lättare fästen/kåpor, motorkåpor, fotpinnar & länkage.

Detta kan man slänga: framskärm, generator, startmotor, bakre fotpinnar,
bakskärm, en massa skruvar & fästen, lyse, blinkers, plastjox & annat tjafs.

Jaja, tror du jag är dum eller? Jag vet att man kan slänga allt det där men är det konstigt att man är skeptisk då du påstår att den väger 17 kilo mindre än VM-hojarna?

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Chris Ash skrev:
Jaja, tror du jag är dum eller? Jag vet att man kan slänga allt det där men är det konstigt att man är skeptisk då du påstår att den väger 17 kilo mindre än VM-hojarna?
Jaså...

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
oFFkeFF skrev:
Det är ju enkelt löst, bara att väga cykeln på någon av tävlingarna i sommar...
Tror inte att Kiss ass tror på det om han så väger den själv...

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
GSXR1100R skrev:
Tror inte att Kiss ass tror på det om han så väger den själv...

Grejen är att jag också har svårt att tro det, då jag vet vilka problem kawa hade på 90-talet att i vm komma ner i minimivikten. Skulle någon svenne då dessutom plockat minimivikten och trollat bort 2kg till?
Men jag bevittnar gärna vägningen ;)

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...