Nu skall man vara orolig även vid köp av hoj.

Dark_Messenger

Guest
Men tänk, att det är precis vad de gör.......

( jaja, inte alla, inte alla avtal, inte alla lägen, men ändå..)

Skojar du eller?

Hur f*n ska man kunna styrka det? Att senaste bankomatkvittot visar på ett 20k uttag lär knappast räcka?

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Skojar du eller?

Hur f*n ska man kunna styrka det? Att senaste bankomatkvittot visar på ett 20k uttag lär knappast räcka?

Nej jag skojar inte

Hyfsat vanligt upplägg för FB. Man säger att man tog ut pengar för att köpa en bil, visar upp en blåtira & polisanmälan.

Så ja, du har stora chanser att få kontant ersättning för förlorade / tappade / snodda kontanter.

Jag har fått tillbaka varenda öre från när jag bestulen på tåget en gång. Cash.

Har man lite koll på sin försäkring och inte är en hemlös uteliggare så...

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
mjaa det märkliga är ju att trådskaparen ej uttalat sig och det får mig att ana ugglor i mossen...kan det vara 1. att han egentligen har tänkt ut en sådan plan för att se om det går att genomföra eller 2. själv råkat ut för det fast det kanske är 3. hans pappa som skulle sälja hojjen till HONOM själv och någonting gick snett eller 4. jaa vad tror NI därute?

vi är väldigt mycket smartare än att vi går på nåt sånt här, så fyll på om vad ni tror EGENTLIGEN hände så att vi får fram bra underlag för statistik och ev. kan framföra detta till tex försäkringsbolagen som kan gynna oss på sikt.

Hårn1

BikerBoyz
Gick med
28 Mar 2006
Hoj
eldstorm
är man så jävla dum att man går runt med 20k kontant får man skylla sig själv.
Antingen har man postväxel, som inte är utställd på någon (för att vara övertydlig), eller så kollar man först på det man ska köpa och kanske lägger en handpenning på 10% (vilket i det här fallet hade betytt att han hade blivit rånat på 2k och inte 20k) och sen återkommit senare med resten i en postväxel, som är gratis!.

Alla kan göra dumma saker men ibland undrar man hur puckade vissa kan vara, om det hela inte var uppgjort. Vem köper ett fordon mitt i natten?

Inte för att vara den. Men en posväxel ställer man på sig själv som smartast och skriver över på den som ska ha pengarna sen när affären e klar. En blank postväxel innebär att vem som helst kan skriva dit sitt namn och gå och hämta ut pengarna utan besvär.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati