Nu står bromsbänken på klubben!

Emen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
DR-Zätare skrev:
Hehe, det kan bli en fin dyno shootout!
Var det du som köpte -04 på Ride som jag tänkte köpa? Jag fick åka till Uppsala och handla hoj istället! No hard feelings dock!

Vad har du handlat för dina 9000:-? Själv har jag köpt akra slip-on och rally kam som jag tänkte montera när den gått 100 mil och första servicen ska göras. Skulle vara kul att jämföra om du har liknande grejer att göra med din hoj. Jag är dock otroligt inkompetent när det gäller att justera förgasare och bestyckning så jag kommer nog inte att göra min hoj riktigt rättvisa...

//Eric

Jepp det var jag :rolleyes: bytte in min Firestorm. Jag köpte crossdäck till min, har inte fått dem än iofs men,,,är iaf grymt nöjd med hojen, självdå?
Jag är nog lika novis på dig vad gäller bestyckning av förgasare men man får väl lära sig helt enkelt :va
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Emen skrev:
Jepp det var jag :rolleyes: bytte in min Firestorm. Jag köpte crossdäck till min, har inte fått dem än iofs men,,,är iaf grymt nöjd med hojen, självdå?
Jag är nog lika novis på dig vad gäller bestyckning av förgasare men man får väl lära sig helt enkelt :va

Också grymt nöjd! Känns som en nytändning för mig när jag upptäckt att man kan ha såhär roligt utan att det behöver gå 200km/h. Ska bli ännu roligare när jag kört in den 100 mil, har tid för service 10/6, så jag kan börja gasa på allvar med den.

//Eric
 

Emen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
DR-Zätare skrev:
Också grymt nöjd! Känns som en nytändning för mig när jag upptäckt att man kan ha såhär roligt utan att det behöver gå 200km/h. Ska bli ännu roligare när jag kört in den 100 mil, har tid för service 10/6, så jag kan börja gasa på allvar med den.

//Eric

Jepp, håller med. Funderar oxå på lämna in den för första service så det ser bra ut i boken, vet du vad du får ge för den? Antar det är på Ride, eller :va
Nu verkar sm träningarna dra igång i Bussjö oxå :yoparty ska bli kul å klota lite :näsblod
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Emen skrev:
Jepp, håller med. Funderar oxå på lämna in den för första service så det ser bra ut i boken, vet du vad du får ge för den? Antar det är på Ride, eller :va
Nu verkar sm träningarna dra igång i Bussjö oxå :yoparty ska bli kul å klota lite :näsblod

Jag tror Ride brukar lämna sina hojar till Kim på KA MC-Teknik, jag tror inte Håkan gör servicen själv när det blir lite mer omfattande. jag ringde Kim direkt hur som helst. Du får vara ute i god tid, jag ringde i början på den här veckan och fick tid 10/6. Servicen var faktiskt dyrare än vad jag trodde, 1700:- ink material men tittar man i boken så är det ju en del som ska göras. Jag ska byta kam då så jag tänkte lämna in den hur som helst och jag tycker det är ganska skönt att slippa skruva själv. Sen är det ju 500 mil till nästa ventiljustering...

//Eric
 

Emen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
DR-Zätare skrev:
Jag tror Ride brukar lämna sina hojar till Kim på KA MC-Teknik, jag tror inte Håkan gör servicen själv när det blir lite mer omfattande. jag ringde Kim direkt hur som helst. Du får vara ute i god tid, jag ringde i början på den här veckan och fick tid 10/6. Servicen var faktiskt dyrare än vad jag trodde, 1700:- ink material men tittar man i boken så är det ju en del som ska göras. Jag ska byta kam då så jag tänkte lämna in den hur som helst och jag tycker det är ganska skönt att slippa skruva själv. Sen är det ju 500 mil till nästa ventiljustering...

//Eric

Jo jag hörde det var lång väntetid, dax å kolla upp det för mig mao.
 

karlE

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2004
Ort
umeå
Hoj
fiddy
finns det någon möjlighet att man får komma förbi å prova bänken med 110cc minicrosseN?
 

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
karlE skrev:
finns det någon möjlighet att man får komma förbi å prova bänken med 110cc minicrosseN?

För tillfället har vi "semesteruppehåll" med bänken. Tilluftsfläkt och lite småfix kvar att göra. När allt är klart så ska det nog gå bra att bänka den :tummenupp
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top