Nu har ja setat ett tag å funderat på att överladda min rd350...
å ja har läst trådar både här och på andra ställen.. men hur är de "in real life"??
Här har vi en som gjort de:
http://www.tfd.chalmers.se/~expe/rd350.html
Och här har vi nåra som säger att de inte går i längden:
http://www.sportbikes.ws/showthread.php?t=49454
Så de jag undrar går de att ha en 2-taktare överladdad utan nå mer bekymmer än vanligt?? (Snöskotrar blir ju turbo konventerade, blir dom å gå sönder mer för de??)
på den sisst länken där så nämner dom nått om att man skulle både sätta kompressor och turbo för att få de att fungera riktigt bra... men finns de nån kompressor till den lilla 350cc motor?? och hur väljer man storlek på turbo så motorn orkar driva den??
Många frågor har ja,
Hjälp mig ur denna 2-takts jungel
å ja har läst trådar både här och på andra ställen.. men hur är de "in real life"??
Här har vi en som gjort de:
http://www.tfd.chalmers.se/~expe/rd350.html
Och här har vi nåra som säger att de inte går i längden:
http://www.sportbikes.ws/showthread.php?t=49454
Så de jag undrar går de att ha en 2-taktare överladdad utan nå mer bekymmer än vanligt?? (Snöskotrar blir ju turbo konventerade, blir dom å gå sönder mer för de??)
på den sisst länken där så nämner dom nått om att man skulle både sätta kompressor och turbo för att få de att fungera riktigt bra... men finns de nån kompressor till den lilla 350cc motor?? och hur väljer man storlek på turbo så motorn orkar driva den??
Många frågor har ja,
Hjälp mig ur denna 2-takts jungel