oFFkeFF skrev:....
Det är bostadsbrist, i hela mälarområdet, och det är inte bara stockholmskommunerna som har problem.
Det intressanta är varför det bara är stockholmsområdet som ska betala, eftersom det exempelvis i skåne och göteborgsområdet går ganska bra.
Det är då man måste göra ett val. Nånstans, nån gång. Som du påpekar så vet jag inte hur det ser ut i Sthlm, därför jmfr jag med Gbg och Oslo som jag känner till.
Jag är envis och bångstyrig i de här frågorna men jag står benhårt fast vid att så länge vi inte har barn kan vi flytta MYCKET för att få det liv vi vill ha. Sverige är litet - man kan alltid åka "hem" över helgen. Inbillad hemlängtan förstör mer än ett liv varje dag. Det omvända gäller för småorter också. Bruksorter som förlorar sina bruk är döda - dom måste man lämna, men alla orkar inte det.
Sen tror jag att Sthlm, precis som Oslo, behöver avfolkas. För det allmänna välbefinnandet, pga rent praktiska skäl såsom geografi och för att ge folk chansen till vettiga liv.
Alltid när folk klagar över problemen i Göteborg så är mitt enda svar -Varför ska du då bo i Gbg? Till viss del väljer folk utifrån yrke men det är inte hela sanningen tror jag.