Nu vill jag ha musiktips (Dödsmetall)

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Solid snake skrev:
Nu ska du få tips på gurglande death metal.

Devourment
Decapitated
Mortician
Benighted
Obituary (inte så mycket gurgel)
Dying fetus
Suffocation
Konkhra
Heaven shall burn (inget gurgel, men som han kan skrika! Du ska ha en skiva som heter Antigone med dom)

Hoppas man var till nån hjälp. ;)

Tack för det, ska kolla upp dem, Obituary och Suffocation har jag ju hört, men resten är nya för mig.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Dee_cati skrev:
Och det är ju jävligt normal :va
Polaren lyssnar bara på sånt skit och är med i nåt band också, låter riktigt illa. Och dessutom så påstår han att han förstår vad de sjunger! Ehhh, hur troligt är det då? Omöjligt säger jag, precis som om jag skulle förstå en vaggvisa på mandarin.

Det är inte meningen att den extremare skolan av dödsmetall ska låta vackert.
Det ska låta sinnessjukt.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Dillinger Escape Plan, Neurosis, You Will Know US by The Trail of The Dead. Tidiga Swans ( Copkiller tex.), Godflesh.

Det här går ofta långsamt men är extremt på de flesta vis. Inget supermegasnabbt egyptologmangel med andra ord.

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Nu väcks minnen till liv.
Ett tag i mitt tonåren så påstog man sig ju gilla sån där musik.

De flesta band man lyssnade på har redan nämnts men några jag saknar är kanske
Cannibal Corpse
Dissmemberd

Och för att inte glömma:

Unanimated,
händer faktiskt att Unanimated - I die alone fortfarande hoppar på i skivspelaren när man känner sig riktigt morbid.

Kanske ger dig lite nöje/njutning. Du får gärna ge mig en recention om vad du tyckte om mina rekommendationer.

Solid snake

Guest
Man har ju alla Cannibal corpse skivorna, men jag tog inte med dom för jag förmodar att Chris har hört dom innan, även Dismember. :)

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Mitt tips är kanske lite OT, så jag skickade ett PM.

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
En som fixas...
A perfect circle* AMEN* Autumn tears* Borknagar * Covenant * Cradle of filth* Death * Deathless* Deftones * Dimmu Borgir* Disipline * Dream theater * Dödemheimsgaard * Faith and the muse * Folke * Funker vogt * Gorgoroth * Gåte * Icon of coil * Immortal * Inkubus sukkubus * Katatonia * Korn * L`iame immortelle * Liv Kristine * Midnight choir * Ministry * Mortiis * My dying bride * Opeth * OTEP * PAIN * Pantera * Rotting christ * Salt * Sirenia* The Kovenant * Theater of tradegy * ja och massa massa annat som jag inte kommer på nu...

En salig blandning...

Dennis75

Evil666
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
Honda nx 650
Skall kolla ifall polaren fixat upp sin ftp, han e en riktigt
dödsmetal älskare.
Återkommer senare med lite tips :rock

glenoyne

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
ZX7-97 RGV 250-90 RMZ 250-06
Chris Ash skrev:
Nu har jag gett en massa tips i trådar så nu vill jag ha några.

Jag är inne på att utforska lite mer av den riktigt extrema dödsmetallen.

Alltså inte In Flames, eller Dark Tranquillity, eller Opeth, eller Morbid Angel...eller.....

Utan den ultrabrutala krossardödsen, gurgelmangel med epileptiska bläckfiskar bakom trumseten. Musik i stil med Nile (Älskar dessa) ,Cryptopsy och Panzerchrist.

Har en skiva med lokala dödsmetall band. Iof har den några år på nacken men den är bra!

Hör av dig om du vill ha ett ex.

MVH Martin

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
natas, troll, burzum, summoning eller dark funeral? annars borde du kolla närmare på cult of luna ifall du inte hört dom. Det är inte blackmetal smatter men jävulskt bra.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nu har jag börjat skumma igenom de tips jag inte hört innan. Speciellt Dying Fetus verkar kombinera de egenskaper jag söker med kvalitativt låtskrivande. Vilken kräkreflex till sång!

Från annat håll fick jag också tips om Vader och Centurian, vilka verkar kanon! Speciellt Centurian är mördarbrutala!

CalleE

C is for cookie
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6N -06 "Elaka getingen"
Chris Ash skrev:
Nu har jag börjat skumma igenom de tips jag inte hört innan. Speciellt Dying Fetus verkar kombinera de egenskaper jag söker med kvalitativt låtskrivande. Vilken kräkreflex till sång!

Från annat håll fick jag också tips om Vader och Centurian, vilka verkar kanon! Speciellt Centurian är mördarbrutala!

Kräkreflex till sång? Det låter lite som att dra en rasp mot en plåtkant? Vilka underbara låttitlar sen då:
"Kill your mother, rape your dog"

Det handlar ju inte om musik längre, snarare om att tävla ut varandra i att vara mest extrem...

Fram för den utveckling Mithotyn gjorde då de gick och blev "Falconer" riktigt bra musik...

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
CalleE skrev:
Kräkreflex till sång? Det låter lite som att dra en rasp mot en plåtkant? Vilka underbara låttitlar sen då:
"Kill your mother, rape your dog"

Det handlar ju inte om musik längre, snarare om att tävla ut varandra i att vara mest extrem...

I så fall har man inte fattat poängen, om Nile är ett 10/10 band så finns det värdelösa sketna mögkloner som bara låter skit. Nile är musik, om är jävligt hård och pardonlös sådan.

Ladda ner "Sarcophagus" och bli hänförd av det tunga, släpande, överdistade, till helvetets djupaste hålor nerstämda gitarriffet, sen börjar sången, som från en gammal lungsjuk mumie, rosslande och skrapande "Who dares disturb, my blissful sleep....." Mästerligt!

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...