Nu vill jag inte vara med längre!

Fazer

Medlem 191
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Min Italienska älskarinna
Fick just ett brev ifrån mitt försäkringsbolag, 100% höjning.
Vadå! Jag är 40+ körkort i 23 år och inga skador till försökringsbolaget på de sista 10 åren. Och vad kör ja? Jo en Yamaha Fazer 600, de vill ha 7686:- Hel år för den nu. Blir tungt att fixa, då det är en leksak. Enligt min fru, så vem vill köpa den av mig? Ge mig ett bra pris och den kan bli din. Första året jag körde med den, då kostade det 2800:- Helt ok

VARFÖR?

Edit: Jag säljer den inte! Det är för roligt att köra hoj! :tummenupp

Last edited:

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu
Fazer skrev:

Naturligtvis för att du stuntar och har dig.
Alla som kör MC är ju helt ansvarslösa och förtjänar att betala för sig. Det är självklart att alla ska betala för vad andra gör. Inte sant?

Allvarligt talat så verkar det vansinnigt...

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
08', Triumph, Daytona 675
Låter som du är Susab kund....
Jag säger bara en sak hellre lägre premier och högre självrisk på helförsäkringsärenden än både och.
Det här med försäkringar har gått in absurdum (eller hur man nu stavar det)...
Må alla skenförsäkrare flytta hem till mamma där dom hör hemma.

/S

Decson

SM handlar inte om sex!
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
på jakt
vet inte vad du har/hade för försäkring men farsan har bilsport mc's 40+ försäkring på africa twinnen och den är billig, ska försäkra min 660 där också, dom var bra mycket billigare än alla andra vi ringde till.

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Fazer skrev:
Fick just ett brev ifrån mitt försäkringsbolag, 100% höjning.
Vadå! Jag är 40+ körkort i 23 år och inga skador till försökringsbolaget på de sista 10 åren. Och vad kör ja? Jo en Yamaha Fazer 600, de vill ha 7686:- Hel år för den nu. Blir tungt att fixa, då det är en leksak. Enligt min fru, så vem vill köpa den av mig? Ge mig ett bra pris och den kan bli din. Första året jag körde med den, då kostade det 2800:- Helt ok

VARFÖR?
Nu låter det som om du är lite lat! Och är man 40+ så kanske det är acceptabelt, dock så har latheten ett pris!

Har du ens ringt runt till OLIKA bolag eller förväntar du dig att samma bolag som du haft år efter år alltid skall vara billigast?
Ett starkt tips är att RINGA RUNT till fler bolag och höra vad de ger för bud, du ska inte betala mer än 4000 kr!!!

Seså, på dem bara! :tummenupp

Här hittar du de flesta FB som är värda att ringa till!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?s=&threadid=502

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En fuling
Ehum... dyrt? Jag har en Fazer 600. Jag blev överlycklig idag när det visade sig att Bilsport och MC skulle sänka premien till 7000 nu när bågen fyllde 5.

starclassic

Är du redan kvar?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gsxr 1000 Indestructable 2 Unlimited Edition
Ja hade jag fått den premien så......

då hade jag hoppat jämfota av lycka och gått på Indisk restaurang för att fira att jag faktiskt kommer att ha pengar över till annat än hoj+mat.........

sluta jiddra, börja köra säger jag iaf....

mvh knäckehäxan

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
Försäkring igen

Jag har betalat 1750:- för helår och helförsäkring för min Busa. Nu är premien höjd till 2500:- Ganska OK i alla fall - ligger i storleksordningen en fortkörningsbot.

:)

abbanovitch

Medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV4R -10, Honda CBR600RR-10 SBKONE RACE, KTM 690 Enduro R -09
Kolla med Länsförsäkringar....
Jag är 41, MC kort i 5 år å kör RSV mille.
Dom ville ha 6800 kr för hel/hel :tummenupp som hittat....

Glömde....8000 i självrisk..
Med 3000 i självrisk, ville dom ha 9600

Last edited:

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Du o jag är väl i samma sits ungefär..
jag är 36 .. har haft hoj kort sen -83 , aldrig en skada..
fick på min hoj ... Fireblade -97 en månadspremie på 655 :- månaden ... trygg hansa.
tycker nog att du ska ta o ringa runt lite..

Fazer

Medlem 191
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Min Italienska älskarinna
Tack

Nu har jag hittat ljuset i tunneln! Adjö SUSAB, välkommen Länsförsäkringar.
Visligen blir det bara en halvförsäkring, men 4283:- för en helårsförsäkring är ok.
För sitter man som jag med en familj ( 2 barn + fru) då kan man bara inte lägga 20.000:- om året på hojen & ca 400 mil/år. Nu hamnar budgeten på ca 10.000:-. Men om jag vore utan familj så skulle jag inte tveka på att betala 2000:- i månaden, på en försäkring, nudlar är gott :) Vi ses där ute! Tack för ert stöd.

DonTino

FFF- Full Fart Framåt
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Såld, MC-time-out???
Tjenixen!

Har en likadan mc. Hade den försäkrad på Susab
och de höjde med 125 % till 9200 hel/hel.

Bytte bolag samt gick ner till trafikförsäkring.
Det får bära eller brista..... :D

/DonTino

Benny

Gold Member
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
GSX-R 750
Hur långt har försäkringsbolagen tänkt gå egentligen?!!

100% - iga höjningar!!!

Vill dem att folk ska börja fiffla ännu mer med försäkringarna, för det är det som kommer hända när inte en enda har råd att försäkra hojen juh!

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Skitförsäkringsbolag!!!

Ringde och frågade vad min försäkring skulle kosta i år för två veckor sedan och fick 9700:-, en höjning med 400:- från förra året, som svar. Ställde på hojen efter helgen (1:a april) och några dagar senare kom försäkringsbrevet, 11333 spänn! Ringde och påpekade "felet" men fick som svar att dom hade höjt premien från den 1:a april. Om jag ställt på den från sista mars istället skulle jag fått 1600 spänn mindre i premie. Helt sjukt tycker jag!! Dom borde ha påpekat det när jag ringde.

//En som ställer på hojen i mars nästa gång.

2B

...is just enough!
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Inte nu längre...
Re: Försäkring igen

Busafreak skrev:
Jag har betalat 1750:- för helår och helförsäkring för min Busa. Nu är premien höjd till 2500:- Ganska OK i alla fall - ligger i storleksordningen en fortkörningsbot.

:)

Strix du med ser jag :D

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
det blir så för er 40åringar nu när så många skenförsäkrar på er äldre .. då ökar er statestik,, och eran försäkringspremie!.. bra va!?

Nursen

Våga vägra kåpa!
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
S3 -04
Re: Skitförsäkringsbolag!!!

newstead skrev:
Ringde och frågade vad min försäkring skulle kosta i år för två veckor sedan och fick 9700:-, en höjning med 400:- från förra året, som svar. Ställde på hojen efter helgen (1:a april) och några dagar senare kom försäkringsbrevet, 11333 spänn! Ringde och påpekade "felet" men fick som svar att dom hade höjt premien från den 1:a april. Om jag ställt på den från sista mars istället skulle jag fått 1600 spänn mindre i premie. Helt sjukt tycker jag!! Dom borde ha påpekat det när jag ringde.

//En som ställer på hojen i mars nästa gång.

Hände mig precis samma sak. Du har säkert IF försäkring, det har jag... Så j-a trist att bli snuvad på ytterligare 1500:- av stortjyvarna!
Om det ändå vore ett 1:a april-skämt... :(

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...