Nu vill jag inte vara med längre!

Ben Pool

Kärring
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
Min TRX gick sönder
Benny skrev:
Hur långt har försäkringsbolagen tänkt gå egentligen?!!

100% - iga höjningar!!!

Vill dem att folk ska börja fiffla ännu mer med försäkringarna, för det är det som kommer hända när inte en enda har råd att försäkra hojen juh!

100% -ig höjning hade gjort mig lycklig

Min premie höjdes från 6000:- till 15500:-!!!
(SUSAB såklart)

Bytade hoj istället för bolag :p

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
DwD skrev:
det blir så för er 40åringar nu när så många skenförsäkrar på er äldre .. då ökar er statestik,, och eran försäkringspremie!.. bra va!?

Då borde premien för oss yngre sjunka då eftersom så många skenförsäkrar på äldre... :fakta

Nä men seriöst...har faktiskt ett diagram där dom visar förghållandet mellan skador och premier, skadorna gått ner ca 10-15% men premierna upp!! Detta på grund av börsen mm, alltså är det inte bara klantigare förare utan även förbannat dumma aktiemäklare osv hos bolagen som sett till att vi får lägga halva lönen på försäkringen...

Det var if som "vi bilägare" hade gjort en stor undersökning med men det r nog stort sett samma visa hos alla bolag..

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Suomalainen skrev:
Då borde premien för oss yngre sjunka då eftersom så många skenförsäkrar på äldre... :fakta

Nä men seriöst...har faktiskt ett diagram där dom visar förghållandet mellan skador och premier, skadorna gått ner ca 10-15% men premierna upp!! Detta på grund av börsen mm, alltså är det inte bara klantigare förare utan även förbannat dumma aktiemäklare osv hos bolagen som sett till att vi får lägga halva lönen på försäkringen...

Det var if som "vi bilägare" hade gjort en stor undersökning med men det r nog stort sett samma visa hos alla bolag..

det är helt sant!. försäkringsbolagen har spelat på börsen med våra premiepengar och nu vill dom att vi skall betala för dom,
och mc gruppen är ju lätt att dra upp premierna på,eftersom folk tror ju att hojar är kamikaze maskiner

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
Re: Re: Försäkring igen

2B skrev:
Strix du med ser jag :D

Japp! O där finns inte såå många Busor så de e bara att gissa. Det är dock slut med försäkringar för klass 7 hojar i fortsättningen men de som fanns med vid ändringen får vara kvar.

;)

litzter

Medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Aprilia Tuono V4r aprc abs -14
Måste hålla med er om att försäkringarna är ovettigt dyra.
Köpte en zx9r i veckan så jag började ringa runt till försäkringsbolagen, första företaget man ringde till var folksam och han sa direkt att jag antingen skulle skratta eller gråta.
På folksam skulle jag behöva betala 545000kr /år, uppenbart att jag inte tog den, till sist hamnade jag hos Trygg hansa med en halvförsäkring / halvår för ca 7200kr, sen tillkommer garageförsäkring, slutar på ungefär 11000kr /år samt en självrisk på ca 16000kr.

Tolf

Tolf
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tl 1000r
Vänta nu stopp o belägg!

Det kan inte stämma, jag är 28 år har haft körkort i tre år.

Jag betalar 6700 kr för min Hornet 600 hos susab, det är nåt lurt :confused:

Tolf

QiX

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
WR450F Supermotard, Honda VTR1000sp1
Tolf skrev:
Vänta nu stopp o belägg!

Det kan inte stämma, jag är 28 år har haft körkort i tre år.

Jag betalar 6700 kr för min Hornet 600 hos susab, det är nåt lurt :confused:

Tolf

Efter 1:a april???

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...