"Nummerplåt"

Gellio

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
KTM
Besökte www.pro-carbon.com för ett tag sen, och blev sjukt sugen på en sånn här "nummerplåt" http://www.pro-carbon.com/scripts/podrobnosti.php?IDZ=307. Idag tänkte jag beställa en sånn, men stoppades av att läsa hur mycket frakten skulle gå på.

" Parcel service ( 44.55 $ )

There is item with a weight of: 0.115 kg in the cart. It may be billed an weight extra charge according to way of delivery - see next page."

Förstår inte riktigt logiken? Väger den för mycket för att skickas som vanligt paket eller har den räknat ut den totala fraktkostnaden till Sverige. Kan väll fan inte kosta 44$ för att skicka ett paket?
 
Last edited:

Mc Nörd

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
rd 350 xv1600
Tyvärr kan det vara precis så dyrt.:pannkyss

frakter räknas på vikt eller volym, om kartongen är stor men lätt så betalar du för volymen, är den liten men tung så betalar du för vikten.

i detta fallet är det nog pga "parcel service" vilket betyder att dom skickar med UPS, DHL eller liknande, du får då grejorna på 1-3 dagar vanligtvis.

kontakta deras "order/helpdesk och kolla om dom kan skicka via postgång eller annat billigare alternativ, brukar funka med dom flesta företag.
 

thepope

Med lem
Gick med
22 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
CBR600F3
sugigt... tack för svaret, ska kontakta de!

Har inte vart inne på sidan och kollat vart det skickas från, men observera att du antagligen får betala tull också om det skickas från USA. (Eftersom du skrev $ antog jag det..) Detta syns ju inte på fraktpriset du fått, så antagligen blir det mkt dyrare än så till o med att få hem den... :(

Det kan vara värt att kolla om det finns en likadan produkt inom EU (kanske England), även om den är lite dyrare. Det tjänar du kanske/antagligen igen på tull och frakt.
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
..att du antagligen får betala tull också om det skickas från USA. (Eftersom du skrev $ antog jag det..) a..ntagligen blir det mkt dyrare än så till o med att få hem den... :( .
Åker du på att betala tull blir du garanterat ålagd att betala moms också, som räknas på summan (varupris+frakt+tull)
Enl min erfarenhet så gillar tullen stora paket enl principen "stort paket = högt värde = möe tull" :D
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top