Nurburgring resa i vår?

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Liwa1 skrev:
Det är värt att åka dit, jag lovar.

Så kan ni, ta chansen.

Jag har haft turen att få köra på "riktigt" där och det var en upplevelse.

Köp kartan som kan klistras på tanken efter kört på Ringen. Det är en dekal med själva banan bara i guld eller silver som är i utskuren text. Alltså blir det rätt läckert på en del hojar med den på tanken :hej

:cool: ;)

Bifogat

• nurburgr.jpg
    nurburgr.jpg
    11.8 KB · Visningar: 57

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
Pejo skrev:
Tänkte tipsa:

http://www.nurburgring.org/
Läs gärna under rubriken Safety. Ringen är en rolig men riskfylld lekstuga.
//P

Men inte mer skräckpropaganda nu! När jag var där så var det jättebra disciplin på folk och lugnt och trevligt, iaf på förmiddan. Kör man bara med förnuft (släpp förbi bilarna som ligger i arslet, de bromsar senare än oss inför kurvorna!) så är det ingen fara alls (bara en miljard ggr roligare) :banana

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Jag har kanske fel, men "Ringen" är antagligen inte en bana om man ligger och nöter varv efter varv i jakt efter varvtider som på en "vanlig bana". Ett stort gäng kurvor hålla reda på och blandad kompott av fordon, allt från "turister" till dom som trots all jagar varvtider, livat värre, men ingen fara bara man inser/accepterar att "Farbror Günter" på sin gamla BMW eller "Ringen-Taxin" kan komma att köra om en :eek: , samt att det inte är helt gratis köra några varv.... :tungan

Men.. skitkul är det, framförallt om man mixar lite semester och "Ring", åka ner, köra lite, samtidigt som man passar på att njuta av några "Bit" (Bitburger Pils) och köra lite goa krokvägar i Eifel-området, rulla ner till Mosel osv. Har lite planer/ideér om Europasemester 2004, så vem vet, blir det ett gäng som åker ner till Ringen, så springer vi kanske på varandra där!

Hittade lite bilder från en gång jag var nere (IOFS några år sedan... :rolleyes: ) blandat färg, sv/vitt, vykort:

/B

Bifogat

• ringen.jpg
    ringen.jpg
    134.4 KB · Visningar: 49
  • ringen2.jpg
    ringen2.jpg
    106.5 KB · Visningar: 52
  • ringen3.jpg
    ringen3.jpg
    124.3 KB · Visningar: 34
  • ringen4.jpg
    ringen4.jpg
    124.6 KB · Visningar: 35
  • ringen5.jpg
    ringen5.jpg
    112.7 KB · Visningar: 35
  • ringen6.jpg
    ringen6.jpg
    133.8 KB · Visningar: 36
Last edited:

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
benkar skrev:
... ingen fara bara man inser/accepterar att "Farbror Günter" på sin gamla BMW eller "Ringen-Taxin" kan komma att köra om en :eek: ... :tungan
...mixar lite semester och "Ring", åka ner, köra lite, samtidigt som man passar på att njuta av några "Bit" (Bitburger Pils) och köra lite goa krokvägar i Eifel-området/B

Öhhh, jag ska se te att bli BMW´en - vi ska nämli ha en resa dit mä BMW MC Klubben.. Detailjar kommer på www.bmw-mc-klubben.se i Januari..

Men, en sporthoj´s resa ku fan bli rolig oxå.... :banana

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Låter helt klart intressant som resa..
men pris o sånt får avgöra..

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Sporthoj och racingdäck = inget mönster kvar när man är framme, bättre att ta hojarna på släp/buss, dessutom kan man ju klota på ringen och få hem grejerna ändå.

Jag hänger ev på typ splitta på en buss :yoparty Har kört hoj ner ett par ggr och det är rätt segt.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
GSXR1100R skrev:
Sporthoj och racingdäck = inget mönster kvar när man är framme, bättre att ta hojarna på släp/buss, dessutom kan man ju klota på ringen och få hem grejerna ändå.

Jag hänger ev på typ splitta på en buss :yoparty Har kört hoj ner ett par ggr och det är rätt segt.
Minimoton tar du väl i skuffen, din gamle get?

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Iförsig så har du helt rätt micke men om man tar de lite lugnt på banan så kan man byta däck innan man ska köra bana men buss e gött de me :banana :fyllisar

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
AleX skrev:
Iförsig så har du helt rätt micke men om man tar de lite lugnt på banan så kan man byta däck innan man ska köra bana men buss e gött de me :banana :fyllisar
Ta det lugnt på banan är inte så lätt... jag åker bara om det bli buss eller liknande.

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
GSXR1100R skrev:
Ta det lugnt på banan är inte så lätt... jag åker bara om det bli buss eller liknande.

Vi får väl se vad de duktiga pojkar o flickorna kokar ihop :tummenupp :3freak

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...