Nvidia Kontrollpanelen

xkayax

A shaved pussy aint wrong
Gick med
25 Jun 2007
Hoj
honda cbr 600f
Går det på något sätt att få tillgång till den äldre varianten av nvidias kontrollpanel?
Den nya suger ganska hårt tycker jag, finns inte alls samma inställningsmöjligheter. (eller så hittar jag dom bara inte)
Det jag saknar är funktionen "mirror mode" eller vad det nu hette i den äldre varianten, där man kunda välja så att videofiler alltid körs i fullskärmsläge på den sekundära skärmen (tv:n), detta går inte att ställa in i den nya och jag får fucked up upplösning på tv:n.

Kör GeForce 8800GTS

Ska testa med Tv-tool och se om det är bättre (aldrig använt mig av det)

Edit: Kärringen hade visst loggat in sig på min dator så detta är alltså skrivet av Mjukis via Kaya //Mjukis

Last edited:

Maciver

None
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
VFR -08
Om du nu har nvidia ikonen nere till höger. klicka en gång på den och upp ska en lista komma. I listan finns något som heter n-Wiew inställningar, där kan du välja om tv´ns bild ska vara lika som skärmen (klona) eller om du ska ha duelwiew.

En annan väg man kan gå är att klicka en gång på iconen och upp ska en lista komma. I listan finns nvidia kontrollpanel (kan högerklicka på skrivbordet oxå).
Klicka på visa uppe i navigationen så finns "använd klassisk ...."

Vet inte om det var till hjälp men....

Edit:gå in på egenskaperna för skärm när du valt använd klassisk och klicka på "avancerat" var det den du var ute efter (se bilden)?

Bifogat

• nvidia.jpg
    nvidia.jpg
    137.5 KB · Visningar: 320
Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Man kan inte längre få så att video spelas upp på den sekundära skärmen så som du vill med nvidias nya drivrutiner.

Surt!

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
Jo, det går.
Om du menar att du ser på film på tv´n, och surfar på datorskärmen.

Jag vill att det ska vara clonat, och när jag startar en videofil så ska den automatiskt köras i fullskärmsläge på tv:n och jag ska kunna fortsätta leka med datorn.

Så kan jag göra nu, dock så är upplösningen helt galen på tv:n och för att det ska bli korrekt så måste jag ändra upplösning även på bildskärmen.
Och det vill ja ju inte göra varje gång.
Funkar inte att köra individuell upplösning på tv:n.

Den menyn som du visar på ditt screenshot är den menyn jag inte kan komma åt iom Nvidias nya drivrutiner och gränssnitt.

När jag kör dualview (vilket jag tyckte bäst om förr) så bli mitt skrivbord bara bredare och jag måste "dra" ut filmen från datorskärmen till tv:n

Last edited:

Maciver

None
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
VFR -08
När jag vill ha 2 "skärmar" högerklickar jag på skrivbordet väljer egenskaper och högerklickar på "tv-skärmen" och väljer aktivera. Mina skärmar ar inställda på: Dator 1280x1024 och tv 1024x768 och det funkar hur bra som helst.

Sen är det ibockat "utöka windowsskrivbortdet till denna skärm"

Nu sitter jag visserligen på ett gammalt 7600 gs kort men de nya borde klara det bättre.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Jo, det går.
Om du menar att du ser på film på tv´n, och surfar på datorskärmen.
Nej, det går inte att få video att automatiskt spelas upp på sekundära skärmen med nya drivrutiner. Jag har provat ALLT med mitt 8600 och det går inte..

Vilken drivrutin använder du?

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
6.14 enligt Diagnostikprogrammet till directX,

Det är kanske där det ligger då, det är konstigt, jag uppdaterade i förra veckan.

Vilken drivrutin till grafikkortet alltså. :) Gissningsvis nåt i stil med 169.xx om du kör nvidias forceware.

Mig veterligen är theatre-mode borttaget, dvs att video spelas upp automatiskt i fullskärm på den sekundära skärmen.

Maciver

None
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
VFR -08
Jag har "theatre-mode"(eller vad det nu heter) på min stationära, visserligen bocka jag av den för att få mer "kontroll".

edit: tog ner den nyaste och "film i helskärmsläge" finns kvar.
bilderna från "gamla" versionen men det såg nästan likadant ut på nya.

Bifogat

• helskärm1.jpg
    helskärm1.jpg
    116.5 KB · Visningar: 149
  • helskärm2.jpg
    helskärm2.jpg
    90 KB · Visningar: 147
Last edited:

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
Såhär ser min meny ut, som du ser så saknar jag de du har där hos dig.
Uppdaterade drivrutinerna senast idag.
Nu kör jag dualview (funkar bäst), inte ens det är som det va förr då jag måste ta tag i videofönstret och dra det ut till höger, ut genom skärmen, in till tv:n. :confused:

Detta är helt efterblivet av Nvidia att ta bort tycker jag, dock en I-landsproblem.

Bifogat

• nvidia.JPG
    nvidia.JPG
    81.8 KB · Visningar: 198
Last edited:

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Såhär ser min meny ut, som du ser så saknar jag de du har där hos dig.
Uppdaterade drivrutinerna senast idag.
Nu kör jag dualview (funkar bäst), inte ens det är som det va förr då jag måste ta tag i videofönstret och dra det ut till höger, ut genom skärmen, in till tv:n. :confused:

Detta är helt efterblivet av Nvidia att ta bort tycker jag, dock en I-landsproblem.

Har 8800gts jag också och det ser exakt ut så för mig också.

Går inte att göra på det viset som du och alla andra ägare till nya nvidia kort vill:mad:

Jag tog ner den nya igår (Multispråk från Uk server tror jag) tycker det är konstigt i vart fall. Du får väll leva med att flytta programmet till tv´n. ;)

Ditt kort är gammalt det är nog därför.

Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Laddar man men Ntune får man i alla fall lite fler inställningar att pilla med, men det är inte mycket.

Edit: Det kanske blir den dåliga kontrollpanelen på vista?

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
Laddar man men Ntune får man i alla fall lite fler inställningar att pilla med, men det är inte mycket.

Edit: Det kanske blir den dåliga kontrollpanelen på vista?

Kör XP pro så det är inte där problemet ligger.

Efterblivet är det, riktigt efterblivet!

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Kör XP pro så det är inte där problemet ligger.

Efterblivet är det, riktigt efterblivet!
Håller med!

Förkastligt att man tar bort en av dom mest användbara funktionerna.

Amd/Ati har den kvar så man tycker att Nvidia skulle kunna ha det med :mad:

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...