Ny ägare av KTM motard

ModiN

Fully!
Gick med
1 Sep 2003
Hoj
KTM 625 SMC -06 inkl. Akra slip-on
Hej

Ville bara skriva av mig lite efter en lång dag med 22 mil. Var på bike idag förmiddag kl halv elva och hämtade min nya KTM 625 -06 med akrapovic slip on. Tog hela 3 timmar mer alla papper och dessutom köpte jag nytt ställ och sånt.

När vi väl kom iväg så var allt jag väntat mig! :D Hämtade upp en kompis på hans 660 och drog ut och körde hela dagen.

Nån som har nåt tips på billig försäkring till denna cykel. Är tjugo bast och bor i djungeln :)

Skickar med lite bilder... Imorrn ska det köras ännu mer! :yoparty

Bifogat

• sh1.jpg
    sh1.jpg
    99.5 KB · Visningar: 189
  • sh2.jpg
    sh2.jpg
    124 KB · Visningar: 312
  • sh3.jpg
    sh3.jpg
    122.6 KB · Visningar: 208

alexx86

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Får se vad det blir.
Har du LF så skulle den kosta 3500kr hel/hel för mej som är 21år.

Men då måste du ha hemmet försäkrat hos dom också.

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Fan, den var ju glansigare än min t.o.m ;)
Nöjd med Acrat BTW? Är grymt sugen på ett par jag med må jag säga.
Vill inte bara "tuffa" omkring längre. De ska höras att man kommer :)

ModiN

Fully!
Gick med
1 Sep 2003
Hoj
Tackar tackar!

Bear: Det är helt klart värt det, precis innan vi åkte från bike så körde en likadan med original system förbi.. Låter ju som en symaskin i jämnförelse :rofl

Ska ringa runt till lite olika försäkringsbolag idag. Tack för alla tipsen!

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Jepp :D lika bra så slipper man göra det själv! Bara att man får ta det lite lugnt under inkörningen! :rofl

Instämmer, är värt den extra 5-hundringen, men fixar dom allt åt en eller måste man plocka av någonting själv? Trottelstopp, gnistgaller, lock till luftburk mm???:va

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Instämmer, är värt den extra 5-hundringen, men fixar dom allt åt en eller måste man plocka av någonting själv? Trottelstopp, gnistgaller, lock till luftburk mm???:va

Superbike i GBG gjorde allt sånt gratis åt mig. :tummenupp

Fick backspeglar och skjutsfotpinnar i en låda med kommentaren att "de som köper de här brukar ändå plocka bort de här prylarna så vi gjorde det åt dig". :hihi

NyMaN!

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
-
En liten fråga bara....
Vilka däck sitter på dom när man köper den ny? (Ser att du har "riktiga" gatdäck) Men har även sett att på vissa bilder från MC butiker så sitter det lite mer grovmönstrade däck, och det vill man ju inte ha. Är det bara att det är Demobilder med "fel" däck eller kan det skilja sej fån butik till butik?

"FUBAR"

Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Superbike i GBG gjorde allt sånt gratis åt mig. :tummenupp

Fick backspeglar och skjutsfotpinnar i en låda med kommentaren att "de som köper de här brukar ändå plocka bort de här prylarna så vi gjorde det åt dig". :hihi

Hahaha klockrent:D

Dock så tog girigbukarna på Bike en 5-hundring för det. Vill bara förvissa mig om att jag slipper skruva själv med någonting eller ännu värre: Tror att alla strypningar är borta när dom inte är det. Kul att köra runt med strypt hoj :näsblod

En liten fråga bara....
Vilka däck sitter på dom när man köper den ny? (Ser att du har "riktiga" gatdäck) Men har även sett att på vissa bilder från MC butiker så sitter det lite mer grovmönstrade däck, och det vill man ju inte ha. Är det bara att det är Demobilder med "fel" däck eller kan det skilja sej fån butik till butik?

Rätta mig om jag har fel. Men jag tror att fram till -05 så kom dom med lite grövre däck. Nu är det riktiga landsvägsdäck på dom!!

Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Rätta mig om jag har fel. Men jag tror att fram till -05 så kom dom med lite grövre däck. Nu är det riktiga landsvägsdäck på dom!!

Precis. Fram t.o.m. -05 användes Pirelli MT60, grovmönstrade, mjuka däck med riktigt bra fäste överallt i princip men som för de flesta tog slut efter ungefär 100 mil. -06:eek:rna har väl Pirelli Scorpion har jag för mig de heter.

ModiN

Fully!
Gick med
1 Sep 2003
Hoj
2861836 Instämmer, är värt den extra 5-hundringen, men fixar dom allt åt en eller måste man plocka av någonting själv? Trottelstopp, gnistgaller, lock till luftburk mm???:va
Det är värt det ja! Dem fixade allt. :) Jag trodde inte dem skulle ta bort locket på luftburken men det hade dem tydligen gjort :D

NyMan: Som sagt innan så är det fram till 05 som kommer med dem mer grova däcken. Allt senare är med dem däcken jag har. :)

imaster: Fick också den lådan, dock inga bra kommentarer som du.. Hade väl en tråkig försäljare eller nåt :(

"FUBAR"

Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Det är värt det ja! Dem fixade allt. :) Jag trodde inte dem skulle ta bort locket på luftburken men det hade dem tydligen gjort :D

NyMan: Som sagt innan så är det fram till 05 som kommer med dem mer grova däcken. Allt senare är med dem däcken jag har. :)

imaster: Fick också den lådan, dock inga bra kommentarer som du.. Hade väl en tråkig försäljare eller nåt :(

Ok, låter bra! Längtar tills den 12:e :yoparty

KÅTM

Medlem
Gick med
30 Sep 2006
Hoj
Yzf 600r -98
får grattulera till hoj köpet:tummenupp

pratade själv med bike idag, dom hade bra preser på 625 -06 tycker jag.
men en "ostrypt" 625 är det att jämföra med en typ original 660 med elstart?
då är det bara att beställa...

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
får grattulera till hoj köpet:tummenupp

pratade själv med bike idag, dom hade bra preser på 625 -06 tycker jag.
men en "ostrypt" 625 är det att jämföra med en typ original 660 med elstart?
då är det bara att beställa...

Skiljer åtta kilo till 660:ns fördel samt ett par stycken hästar. Själv vet jag inte om det märks och elstart är mäkta skönt. :tummenupp

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...